Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3121 til 3140 af 3925
-
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er en af de mange heldige der skal op i AT i år, men mit problem er at jeg er rigtig usikker på hvordan jeg skal fremlægge det jeg er fundet frem til. Jeg har indtil videre lavet en power point præsentation, hvor jeg har lavet en disposition hvor jeg først havde tænkt mig at tale om mine ... -
Filosofi eksamen - disposition
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i mundtlig filosofi i år, så jeg er så småt gået igang med at læse. Det jeg så er kommet til at tænke på er hvordan den "optimale" disposition til en filosofi-eksamen kunne se ud.Mit bud er noget lignende:Præsentation af tekst-uddragKort resumeAnalyse (heru... -
Skr. årsprøve
ForumindlægSå var jeg til skriftlig årsprøve i dnask i dag, og jeg ville egentlig bare høre, hvordan det gik jer andre og hvad I skrev om?Jeg havde tre valgmulighed og valgte at skrive en analyse af en novelle. Langt de fleste valgte at skrive essayet, men min dansklærer mener, at det klart er den sværeste ... -
god AT disposition?
ForumindlægEr der en som gider se, give respons på denne fremlæggelse af AT-projekt? Det ville altså være super dejligt :D Disposition for AT-fremlæggelse Synopsis: Fremlægger kort synopsis og konklusion Fokus: Internationale reaktioner. Deltage, blande sig. Uddybninger - Stormagternes position under Den ... -
Eksamen - Goethe: "Der Fischer"
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve (1.g) på torsdag i tysk.Et af de emner jeg kan komme op i er:"Die Spaltung des romantischen Menschen". Jeg kan kome op i "Der Erlkönig" og "Der Fischer" af Goethe. Problemet er, at jeg lige har opdaget, at vi åbenbart havde om "der Fisc... -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej eksperter og stræbere :)Jeg står og skal til mundtlig eksamen på torsdag, og jeg søger råd, der skal hjælpe mig med at lave det forventede 11-tal om til 13.Jeg har et godt næsten flydende engelsk, og jeg er god til at analysere og fortolke. Jeg mangler bare noget, der kan give de sidste margi... -
Spørgsmål til videre arbejde ??
ForumindlægHej :) jeg skal op til AT på mandag om Pesten under 2. pandemi . Jeg er igang med at øve mig og jeg har bare så meget at jeg ikke kun snakker i de 10 min man siger man skal .. men tænkte på om spørgsmål til videre arbejde, fagenes muligheder og begrænsinger samt perspektivering er med i de 10min ... -
Non fiction tekst til eksamen
ForumindlægHej derude Vil lige høre om der er nogen, som har læst artiklen "Must i really send my son into hell every day ". Det er en prøve eksamen vi har fået. Men undre mig over hvordan man skal gribe det an. Nogle forslag? Umiddelbart tænker jeg en præsentation af tekst plus hoved temaet/moti... -
Eksistentialistisk analyse og andre sjove sager.
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave en litterær analyse af teksten "Høstgildet" skrevet af Martin A. Hansen. Jeg skal blandt andet give en fortolkning af præstens rolle, og sætte teksten i eksistentialistisk perspektiv, samt lave en litteratur historisk perspektivering. Har allerede skrevet en ... -
Eksistentialistisk analyse af "Høstgildet" af Martin A. Hansen
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg skal lave en litterær artikel omkring "Høstgildet" skrevet af Martin A. Hansen. Jeg skal blandt andet komme ind på præstens rolle i teksten, sætte den i eksistenstialistisk perspektiv, samt lave en litteratur historisk perspektivering af den. (Den er fra 19... -
2.g årsprøve - Genteknologi!
ForumindlægHej! Jeg sidder med 2.g årsprøve projektet, som er et samarbejde mellem filosofi og biologi. Jeg er næsten færdig, men perspektiveringen volder mig problemer. Har tænkt mig at perspektivere til AT-årsprøven sidste år; Globalisering, men jeg er lidt lost. Er der nogen der har gode ideer? I mit opl... -
Det HASTER please!!!
ForumindlægHej skal lave en tekstanalyse af den som blinker er bange for døden. og skal besvare disse spørgsmål!! Beskriv peritekstens denotative, konnotative, og tekstlige niveau. 2. Dernæst finder du ved at google på nettet eksempler på epitekster om værket. Vælg en eller to epitekster og skriv en kort... -
Biologi A 24-timers: struktur i oplæg!
ForumindlægHey alle! I morges trak jeg mit spørgsmål i Biologi A og er nu i fuld gang med min 24-forberdelse.. Men hvordan skal jeg strukturere fremlæggelsen og hvilke punkter skal indgå? Her er mit forslag: 1. Kort indledning til emnet 2. Kort præsentation af de udleverede problemstillinger 3. Konklusio... -
Tekster fra Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Jeg har trukket Det Moderne Gennembrud som mit fordybelsesområde til danskeksamen hvilket jeg er rigtig glad for, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde en god tekst at gå i dybden med. Jeg har kigget lidt på Gyldendal, da det nok er et af de bedste steder at finde fulde tekster, men novell... -
Dansk skr. eksamen STX: To henrettelser?
ForumindlægHej med jer. Så er dansk skr. eksamen overstået - juhu! Hvordan gik det med jer? Har set mange herinde har skrevet tyngde eller essay, men er det nogen ligesom mig, der har skrevet To henrettelser (opg. 5)? Jeg synes selv, det er gået rimelig godt. Jeg var dog lidt tidspresset med korre... -
Karen Blixen, Babette....
ForumindlægHej jeg skal igang med en skriftlig opgave omkring Babettes gæstebud, hvor jeg skal lave en fortolkning, en analyse og en perspektivering. Jeg kan slet ikke komme igang med inledningen, udover at jeg ved hvad jeg skal skrive om Karen Blixen men fortolkningen hmmmmm. Er det noget om smålighed kon... -
Angst og håb i kristendommen?
ForumindlægHej Vi har trukket kristendom og emnet Angst og Håb. Vi skal skrive en problemstilling som vi skal arbejde med. Indtil videre har vi spørgsmålene: Hvad er angst og håb, og hvad er sammenhængen mellem dem? Hvilke roller har håb og angst i kristendommen? Hvordan kan man have angst, hvis ... -
SSO vurderingen??? HELP!
ForumindlægHej er ved at færdiggøre min SSO. Jeg skriver om Vietnamkrigen, og skal i vurderingen/perspektiveringen vurdere om USA's aktiviteter i Vietnam kan sammenlignes med USA's akiviteter i Irak i dag. Til det har jeg fundet nogle artikler der beskriver sammenhængen ml. disse to krige. Men så ... -
SSO - vurderingen ???
ForumindlægHej er ved at færdiggøre min SSO. Jeg skriver om Vietnamkrigen, og skal i vurderingen/perspektiveringen vurdere om USA's aktiviteter i Vietnam kan sammenlignes med USA's akiviteter i Irak i dag. Til det har jeg fundet nogle artikler der beskriver sammenhængen ml. disse to krige. Men s...
