Dansk

Tekster fra Det Moderne Gennembrud

20. april 2016 af codebr3ker (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg har trukket Det Moderne Gennembrud som mit fordybelsesområde til danskeksamen hvilket jeg er rigtig glad for, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde en god tekst at gå i dybden med. Jeg har kigget lidt på Gyldendal, da det nok er et af de bedste steder at finde fulde tekster, men novellerne synes at være utroligt lange, og jeg vil helst gå i dybden med en novelle frem for et digt. 

Hvis nogen kender nogle tekster af kvindelige forfattere fra det moderne gennembrud vil det være helt fantastisk, da det vil gøre min perspektivering nemmere. 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. april 2016 af Sarah45 (Slettet)

Læs om to forskellige danske forfattere:

Emma Gad, eller Erna Juel Hansen.

Erna Juel Hansen, der kan du bl.a. læse om "Sex Noveller" , "Lille Karl" og "Ude og hjemme". Hende vil jeg dog mest anbefale, at du tager hånd om, da hun har været en af de mest centrale kvindelige forfattere i det moderne gennembrud!


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. april 2016 af jadeterme (Slettet)

Du kunne eksempelvis også vælge et billede til dit fordybelsesområde. Jeg kan i hvert fald anbefale dig billedet, som hedder ''udslidt


Skriv et svar til: Tekster fra Det Moderne Gennembrud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.