Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3581 til 3600 af 154032
-
Genterapi - Biologi B - 24 timer
ForumindlægHej :) Jeg har fået udleveret et ark, hvor et af spørgsmålene lyder: 'Vurder om genterapi som alternativ metode til sygdomsbehandling kan forventes anvendt fremover med væsentlig større hyppighed end hidtil. Begrund' Mine bilag er følgende: En oversigt over hvorledes en gensplejsning ... -
Kan jeg få lidt hjælp her? Det kniber med biologien...
ForumindlægHejsa.. Jeg har lavet en biologi rapport, men da det er første gang, vil jeg gerne hører andres meninger og etv. rettelser..Biologi rapportHvile til arbejdeFormål:At eleven lærer at forstå blodkredsløbets funktion, samt at kunne forklare hvad der sker i blodkredsløbet, når man ”går” fra hvile til... -
Hvornår får vi resultatet af de skriftlige eksamener?
ForumindlægHej, er der noger der ved hvornår får vi resultatet af de skriftlige eksamener på STX? -
FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012
ForumindlægHej! Jeg går i 7. klasse og vi har lige haft skriftlig fremstilling maj 2012 (terminsprøve) Jeg valgte nr. 2 (novellen). Var det et dumt valg? Terminsprøve svarede til en 9. klasses prøve, så jeg får nok ikke de bedste karakter :-) Men hvad bu... -
hjælp i biologi c, eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle :) Håber virkelig at der er nogen søde mennesker der ude som vil hjælpe mig! Jeg skal op i Biologi c i morgen tidlig, og mangler 3 underspørgsmål, som jeg har lidt svært ved og som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at besvare, bare et af dem og så er jeg glad. Er lidt bagefter fordi... -
Biologi-rapport vedr. DNA-analyse (Haster!)
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en biologirapport vedr. DNA-analyse. Jeg har så fået nogle spørgsmål som skal besvares i diskussionen, herunder dette: "Herunder er angivet et genområde med et STR (Short tandem repeats) i. Giv forslag til en upstream og en downstream primer af minimum 15 nu... -
Mundtlige ekseman kemi , biologi og geografi
ForumindlægHej allesammen Jeg vil lige høre det jeg har skrevet til min nf eksemen mundtlige er rigtigt. Det er kemi , geografi og biologi. -
Excel 2011 - Hævet eller sænket skrift
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvordan man sænker eller hæver en skrift i Excel 2011? -
hvem kan hjælper mig da jeg ik kan rigtigt find ud af det med biologi ska skriv en rapport, det haster rigtigt meget.
Forumindlæg1: forklar hvilke stoffer de 4 felter på testkortene må indeholde før tilsætning af blod. ( antigener/antistoffer? 2: hvad er den molekylære baggrund for de forskellige blodtyper i AB0-sysmtemet. 3: på hvilket kromosomer sidder A,B,0- generne (kromosom nr), der bestemmer blodtyper i AB0... -
Biologi, landbrug! huuuurtig hjælp!
Forumindlæghej alle. Jeg skal til biologi eksamen, men jeg har et enkelt spørgsmål som jeg syntes er svært at svare på: Forklar hvilke miljømæssige konsekvenser der kan være ved traditionelt landbrug med særligt fokus på energiforbrug og økologisk effektiviteto jeg har selv gjort mig overvejelser om... -
Vedr. eksamen c niveau biologi?
ForumindlægHJÆLP! Skal til mundt eksamen i biologi i morgen, og er gået hen og er blevet syg, og er nervøs for om jeg bliver klar, da jeg har det pænt skidt. Derfor har jeg nogle spørgsmål vedr sygemelding, og fravær. Jeg skal have biologi på b niveau næste år, og jeg har hørt en nævne tidligere at hvis ma... -
Fysik A og Kemi A
ForumindlægEr der nogen, der har haft de to fag uden Matematik A (højest B) og kan anbefale det? Eller bare generelt sige noget om kombinationen. -
idéer til kemi/biologi tværfagligt projekt?
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge et område for det tværfaglige projekt. Jeg kunne godt tænke mig at skrive indenfor kemi og biologi, men lige præcist hvad ved jeg ikke endnu, Er der nogen herinde der har nogle gode idéer? Kunne det måske være noget inden for medicin? på forhånd tak -
Biologi-nørder, kig forbi! :D
ForumindlægHej Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om "Puls og blodtryk", men det overordnede emne er dog Sundhed. Jeg ikke har helt styrer på hvad jeg skal skrive i teori-delen. Min problemformulering lyder således: Redegør for ordet sundhed og kom ind på hvad sund ernæring er og hvad go... -
Designerbørn, genmanipulation eller kunstig befrugtning? Biologi
ForumindlægJeg har AT om designerbørn, i biologi og samfundsfag. Men da jeg er mest samfundsfaglig er jeg faktisk lidt i tvivl om biologien.. Der er vel en markant forskel på kunstig befrugtning og designerbørn? For jeg tænker, at designerbørn, der skal der være biologisk genmanipulation tilstede. For så k... -
Kemi/ Biologi Beregn energi og fedt
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgave: Beregn hvor meget energi der kommer fra indholdet af fedt, hvis man spiser 100 g pommes frites. -
Hjælp til biologi rapport: spg. om fotosyntse og respiration
ForumindlægHej,sidder lige om laver en afl til imorgen.. Også stødte jeg på disse spg, som jeg har svært ved at svare på: Optager vandpest i lys? Er lys nødvendig for en fotosyntese? Er det overhovedet planten der sørger for et evt. farveskift i lys? Udskiller planten i mørke? Håber der er nogle... -
hvilke hjælpemidler må man have med til skriftlig års. prøve i dansk?
Forumindlæghey... tænkte på om nogen her inde har lidt mere styr på hvad man må have med til skriftlig årsprøve i dansk? Foe er simpelten usikker på hvad jeg må tage med! -
hej allesamen, har i nogle råde til inddragelse af forsøgerne i biologi eksamen?
Forumindlæghej allesamen, har i nogle råde til inddragelse af forsøgerne i biologi eksamen? -
Eksamenshjælp Tysk(B) og Biologi (C) 2. G
ForumindlægSøger eksamenshjælp til min datter i disse 2 fag. Bor postnummer 3300. Enten hos os eller hun kan komme til dig. I Tysk forstår hun ikke grammatikken så jeg håber du har meget tålmodighed. Skal til 24-timers eksamen i tysk 11. juni. I Biologi skal hun have forklaret tingene på en anderledes måde,...
