Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3661 til 3680 af 14099
-
Rettelse af tysk oversættelse.
ForumindlægHej jeg har lavet en oversættelse af et dansk stykke vi fik. dansk til tysk, har prøvet så godt jeg kunne men jeg har virkelig brug for noget hjælp. så hvis der er nogle der har tid til lige at se på det og rette det og meget gerne skrive lidt om hvorfor der er sådan. :) Min hverdag - Mein ... -
Lineær algebra - rækkeoperationer
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP - opgave.. I min problemformulering står der at jeg skal redegøre for teorien bag løsning af n ligninger af n ubekendte via lineær algebra og matrix regning. Jeg er godt klar over, at mit fokus er rækkeoperationer til løsning af nogle ligninger jeg får i den kemiske... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Undren over karakter og problemformulering
ForumindlægJeg har en god ven som netop har modtaget karakter for sin SRP, hvilket har skabt stor undren. Derfor har vedkommen sendt opgaven til mig og ønsker min mening. Det første der springer i øjnene er den problemformulering som vejleder har formuleret, aldrig har jeg set så lang og omstændig problemfo... -
terminsprøve
ForumindlægHeej med jer allesammen . jeg skal op i terminsprøve i næste uge og vil virekelig gerne vide, hvordan det var eksamen i sommers . Ville også gerne hvordan det var i Bioglogi, geografi og Matematik . på forhånd tak :D -
I,Robot?
ForumindlægHej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens... -
Evolutionsteorien
ForumindlægNogen som har forstand på Darwins teorier, og kan forholde sig til det? Jeg arbejder i øjeblikket med en projektopgave, hvor jeg pt skal skrive om hvordan USA forholder sig til evolutionsterorien, og hvordan den har ændret menneskets syn på livets opståen, i forhold til den kristne skabelsesber... -
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
Bio A - Kemi A - Diabetes og insulin
ForumindlægJeg vil gerne skrive om diabetes og insulin i bio A og kemi A.. men er der nogen der ved noget om hvor svært det er? og om der overhovedet findes noget materiale til det?.. evt. nogen som har skrevet noget om det?.. -
Livets opstand på jorden
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive NV opgave og jeg kan ikke finde et sted med information om Hvordan levende organismer er opstået på jorden. Jeg kan kun finde steder hvor der står om big bang. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om de første levende organismer på jorden og udviklingen a... -
At være kulturelt bestemt iforhold til homoseksuelle?
ForumindlægHey allesammen (: Jeg er lige gået igang med 9 klasses årlige projektopgave, og jeg har valgt emnet: Kærlighed - Homoseksualitet. - En af mine underemner handler om de to forskellige teorier om udviklingen af homoseksualiteten i forhold til heteroseksualitens udvikling, og i forbindelse med det... -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd. -
AT - HEROIN
ForumindlægHej, videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger jeg har tænkt mig at skrive om "Heroin" (blev fremstillet første gang i 1874) i AT. Fagene er psykologi og biologi. I biologi ville jeg kigge på hvad der sker med ens krop når man tager heroin. Mit problem er psykologi - er... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Forslag til eksamens forberedelse?
ForumindlægJeg er ikke sælig god til skriftelig biologi (A), og har brug for gode råd til at hente et 8 tal til skriftelig biologi eksamen. -
Et hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen, Håber det er en af jer der kan hjælpe mig. Er der nogen der har bogen: Grundbog i biologi 2, Menneskets biologi?? -
vand og fisk
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber der findes nogle i dags som er en ørn til biologi og vil hjælpe mig, for jeg er ikke god til biologi
