Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3741 til 3760 af 154032
-
Fedtstoffer i biologi C-niveau, eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål om fedtstoffer og hvad de går i kroppen, den første sætning lyder "fedtstof er livsvigtigt for cellerne som byggesten og velegnet som energireserve i fedtcellerne" men, hvad menes det med sætningen "Det giver kroppen noget at stå imod med ved sygdom, gravidit... -
Fysik/kemi skriftlig prøve (udtræknings fag)?
ForumindlægHej! Min klasse og jeg har trukket skriftlig fysik/kemi til udtrækningsfag. Vi skal op i en 30 minutters lang "sæt kryds prøve". Hvad tror i der kan komme i prøven? Hvad skal jeg læse op på? Vi har bogen Ny prisma Fysik og Kemi 9, den tænker jeg at læse i gennem men har I andre foresl... -
Hvornår får 2-3g deres skriftlig eksamensdatoer?
ForumindlægHvordan er det nu? Kan det ikke passe at det er her i begyndelsen af Maj at 2 og 3g får at vide hvilke fag de skal op til skriftlig-eksamen/årsprøver? Og det er i midten af Maj de får at vide de mundtlig prøvedatoer? -
HVAD VAR SYGEEKSAMEN TYSK SKRIFTLIG STX 2009?
ForumindlægHej alle Har nogen af jer en stil/stiloplægget til TYSK SKRIFTLIG STX 2009 - sygeeksamen og normal eksamen? Please - skal bruge det i morgen kl.8! Svar meget gerne hurtigt!!! -
Nogle gode sætninger til skriftlig spansk ?
ForumindlægHey Jeg skal op i skriftlig spansk i morgen, kunne godt tænke mig at have nogle neutrale spanske sætninger med ind, som kan bruges til fylde ? Vil i ikke give mig nogle ? eller et link ? TAk :D -
Tysk A eller IØ A
ForumindlægHej, Ville høre ind til, hvad I mener er bedst/lettest at trække op på A-niveau, og hvad er jeres oplevelser med hensyn til eksamen og timerne? Vh. :) -
(a+10)/a = a/10
ForumindlægJa, jeg skal løse den ligning i overskriften.. Men kan slet ikke knække koden! Er der nogle der kan hjælpe? :) -
Finde a^3 hvor a=5-3i
ForumindlægHEJ Jeg sidder og regner nogle opgave med komplekse tal. Jeg er nu stødt på opgaven: Lad a=5-3i Bestem a3 Hvad gør jeg? Håber nogle kan hjælpe mig :) -
Engelsk skriftlig eksamen, fejlsætninger's paragraffer.
ForumindlægHej jer der skal op i Engelsk skriftlig. Jeg løb lige mine gamle prøver igennem, og her er de paragraffer som jeg støtte på i fejlsætningerne i begyndelsen af 1.del. 12c, 19c, 24a, 35, 37 -38, 45a, 47d, 52, 76 -86, 116, 139 -40, 154, 173, 194 -195b. Så kan I byde ind hvis i har fle... -
Samf. A + mat A
ForumindlægHej .. Imorgen skal jeg snakke med mine vejledere om et muligt emne jeg kunne tænke mig at skrive om, men problemet er bare det, at jeg ingen emner har fundet frem endnu. -
kromosomer osv osv, har biologi prøve imorgen.. det haster
Forumindlæghvor mange kromosomer har mennesket i de alminelige kropceller? ved bare ik om det er 23 eller 46? hvor mange kromosomer er der i ægcellerne, som dannes i kvindens æggestokke? er det ik 23 :S hvor mange kromosomer har de sædceller, som dannes i mandens testikler? HELP :S:S -
Mangler hjæp til mit metode afsnit. I dansk/biologi
ForumindlægJeg mangler rigtig meget hjælp med mit afsnit om metoder: Kan ikke het finde ud af hvad det er man skal skrive der og hvilke metoder der er inden for biologi og dansk. Er der evt nogen hvor jeg må læse deres metode afsnit kunne det være til stor hjælp.. -
Vø-A eller Iø-A
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige startet på anden årgang på HHX og har både international økonomi og virksomhedsøkonomi på B-niveau, men en af fagene skal jeg vælge at få på A-niveau. Jeg ved bare ikke hvilket, og det er det jeg gerne vil have hjælp af jer til at vælge. Jeg regner med at læse videre efter... -
Matematik på A Kemi A
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der haft matmatik og Kemi på A som vil være venlig og fortælle lidt om de to fag, jeg er dybt i tvivl om hvorhvidt jeg skal vælge de fag. Jeg er dybt interesseret i Kemi og fysik, men desvære er matematik ikke min stærke side, plizz help -
Latin A/Græsk A
ForumindlægJeg begynder snart på gymnasiet, men har fortrudt mit valg af studieretning, og er derfor splittet mellem at skifte over på en studieretning med latin og græsk, og på at skifte til kinesisk og engelsk, og vil derfor godt høre lidt mere om linjen. Har man kun undervisning i selve sprogene på A-niv... -
Skriftlig Matematik del 1 uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle :DD Jeg skal snart op i skriftlig Matematik, og jeg derfor ved at øve lidt forskelligt :P Når der står at man skal kunne '' Anvende viden om fordoblings- og halveringskonstant for eksponentiel vækst. '' Hvad går det så ud på?? - Når det altså er uden hjælpemidler... -
2011 FSA SKRIFTLIG FREMSTILLING 9.KLASSE
ForumindlægHey derude! Jeg sidder her og forbereder mig til skriftlig fremstilling, men ville hører dem som var oppe sidste år og de kunne skrive de forskellige emner ned.Hvis har en opgave som man kan få insparation af så ville det være perfekt. Forsat en god weekend:) -
Engelsk skriftlig fremstilling fsa - opgaver?
ForumindlægHej, er der nogen herinde, som ved hvilke emner/opgaver der typisk indgår i en engelsk skriftlig fremstilling til terminsprøverne, eller er der helt frit slag? Håber I kan hjælpe mig på vej ;) Et kæmpe kram fra forvirrede mig :) -
Hvad skal jeg forvente til terminsprøve i Dansk (skriftlig)!
ForumindlægImorgen skal jeg til en dansk skriftlig terminsprøve, og jeg ville gerne vide hvad for nogle opgaver jeg kan vælge imellem. Jeg har hørt noget om at man får de samme opgaver udleverede som 9. klasserne fik til afgangprøverne i år, er det sandt? -
Hjælp til en beregningopgave i samfundsfag A - 05. Tabel 9.1 - Vareeksportens sammensætning
ForumindlægHej, Er der nogle kloge og søde hoveder der kan hjælpe med min beregningsopgave i samfundsfag:)? Det ville være en kæmpe hjælp - tak på forhånd!
