Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5101 til 5120 af 181598
-
HJÆLP dansk A
ForumindlægHej. Jeg har dansk på A. Vi skal skrive en introducerende artikel om brugen af metaforer i litteratur og i andre sammenhænge. Som en del af besvarelse skal vi karakterisere metaforbrugen i Emil Aarestrups digt " Nordexpedition". Opgaven er en " eksamens opgave" fra 7. dece... -
Matematik tutor?
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette -
PLZ! Haster....skal bruge hjælp til matematik!
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave der lyder således: For A-formaterne (papir) gælder at: B/L = 1/2*L/B B er bredde og L er længde Vis at forholdet mellem bredde og længe er 1/(kvadratrod-en af 2) skal bruge det til i morgen Hjælp! på forhånd tak -
hjæælp til matematik opgaver!!!
Forumindlæg1.Jeg skal isolere d i denne formel: V = 0,70*h*d^2 ???? 2. I denne opgave skla jeg have hjælp til b) og c). Jeg har bestemt tallene a og b: Det antal laks, der årligt bliver fanget i Skjern Å, er vokset i perioden 2002-2006. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved ... -
matematik mundligt
ForumindlægHej :) jeg skal til matematik mundligt eksamen imorgen og jeg har fået nogen spørgsmål som jeg skal besvare :) er der nogen der har lidt tid til at hjælpe mig lidt? :) spørgsmålene er om: polynomier, trigonometri og differentialregning. tak på forhånd :) -
Matematik årsprøve nulpunkt/rodformel bevis??!!
ForumindlægHej, Jeg skal lave beviset af rodformlen/nulpunktsformlen og har derfor set en masse youtube videoer, men jeg har nu lært to forskellige måder, og ved ikke hvilken er den "korrekte" som jeg skal lave til den mundtlige eksamen. Her er billeder af de to forskellige metoder: Håber i vil... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHey Jeg skal op til engelsk eksamen (årsprøve) og jeg er lidt på bar bund.. Hvordan foregår eksamen? Og hvad forventer de af en? Jeg har det på A-niveau (går i 2.g). På forhånd tak.. -
Fysik A stx 6. juni 2012 facits
ForumindlægHej :) Jeg har lige været op til fysik skriftlig d. 6. juni 2012, og kunne godt tænke mig facits til opgavesættet for at finde ud af hvor jeg ca. ligger. Jeg var oppe i det her eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-o... -
Mat eksamen
ForumindlægI mine eksamensspørgsmål i matematik har jeg fået et spørgsmål der lyder på at jeg skal forklare de begreber man bruger til at beskrive observationerne i grupperede- og ikke-grupperede observationssæt. Er det så bare observationer, hyppighed, frekvens og kumuleret frekvens man skal svare her ? El... -
Beviser og eksamen
ForumindlægEr det lige meget hvilket bevis man tager med ind til eksamen? Forstået på den måde, at der kan være mange beviser for det samme/nogenlunde samme og man er kun blevet præsenteret for ét af beviserne i timen. Må man så godt komme ind til den mundtlige eksamen og udføre et bevis, man ikke har lave... -
Disposition med ind til eksamen
ForumindlægHej Må man i matematik (hvor man kender eksamensspørgsmålene i forvejen) (på HHX) have lavet en disposition over sin eksamen hjemmefra og have den med ind i eksaminationslokalet, eller skal den overskrives til det gule (grønne/hvide... you name it) papir, der ligger i forberedelseslokalet und... -
HF eksamen
Forumindlægvar nogen af jer oppe i matematik c til eksamen i hf 2006? :) pleaseee venter nogle svar :D -
Hjælp: Mat B til A bogen ((billeder) vektorfunktioner)
ForumindlægHejsa jeg skal til mundtlig mat A eksamen på tirsdag, et af spg er om vektorfunktioner som ikke var i vores skriftlige pensum. Forstår det slet ik, så håber der er en der har bogen Mat B til A der vil tage nogle billeder af følgende sider og sende dem ... -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen her på tirsdag. Men jeg er lidt usikker på hvordan det forløber. Det emne jeg trækker, skal jeg selv finde på eksempler, eller bruge dem fra bogen? -
Spørgsmål til mdt. Eksamen
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finede eksempler på spørgsmål som kan blive stillede til eksamen i matematik på c-nivMvh Lykke -
Opgave 8005 fra vejledende eksempler på eksamensopaver i matematik STX på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave denne opgave, som lyder: Bestem til differentialligningen y' + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Mange tak på forhånd :) -
Hvad betyder a + b? ( i lineær/eksponentiel/potens funktion)
ForumindlægHej (:. Jeg skal snart op til matematik eksamen og vil gerne have styr på de sidste ting. Jeg har været igennem flere opgaver som har spørgsmålet: Hvad betyder a og b. F.eks y = 200x + 20 hvor x er antal år efter 1993 og y er antal pomfritter. hvor ved jeg fra hvad de betyder udov... -
Matematik opgave
ForumindlægHej ., Er der nogen som kan hjælpe mig med, at læse den her opgave ? (a-x)(b-x)(c-x)(d-x)(e-x)(f-x)(g-x)(h-x)(i-x)(j-x)(k-x)(l-x)(m-x)(n-x)(o-x)(p-x)(q-x)(r-x)(s-x)(t-x)(u-x)(v-x)(x-x)(y-x)(z-x) .,. husk der er gangetegn mellem hver parentes ., jeg vil skyde på at faciten er : 0. på forhå... -
LEDER EFTER HURTIGT SVAR OMKRING DANSK SKRIFTLIG PRØVE - 1. HF
ForumindlægKalder efter ASAP svar angående dansk skriftlig PRØVE. Går i 1. HF og har dansk skritflig prøve i morgen, det vil sige at det er en prøve til eksamen (ikke den endelige eksamen). Mit spørgsmål er: Vil der være konsekvenser hvis ikke jeg møder op? -
Matematik...pls hjælp
Forumindlægheej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave en funktion er givet ved f(t) = 2 * sin(1,5 * t) + t a) beregn funktionens nulpunkter i intervallet t ∈ [ 0, 2 π] b) Beregn den afledede funktion f ' (x) c) Beregn tangenten til grafen i punktet der har førstekoordinaten 1. plz hjæ...
