Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5301 til 5320 af 14099
-
Hvordan kan man fjerne CO2 fra atmosfæren?
ForumindlægHar brug for nye og innovative idéer til, hvordan man kan fjerne CO2 fra atmosfæren. De to fag: Naturgeografi og biologi, skal inddrages -
Diskutere
ForumindlægHej hvem kan svar på den spørsmål i biologi? Diskutere hvilke af hjertets/blodkredsløbets parametre, som bliver påvirket ved træning, samt hvordan disse påvirkes -
Luftforurening forsøg
ForumindlægHej, jeg skal til prøve eksamen her på mandag den 14 Jan og jeg har virkelig brug for nogle biologi forsøg med luftforurening. Nogle ideer? -
Er radikaler og funktionelle grupper det samme?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRO i biologi og kemi og kan ikke finde ud af om funktionelle grupper og radikaler er det samme?? -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Job ansøgning , vedlægge fsa karakter?
ForumindlægHej alle! - Jeg er igang med at skrive nogle uopfordret ansøninger til et par tøjbutikker. Jeg er 16 år & har afslutter folkeskolen, og er pt igang med en 3 årig hhx. Spørgsmålet er om jeg bør vedlægget mit karakterbevis i ansøgningen? Eller bør jeg undlade det? Karaterbeviset er ikke helt vi... -
Etik
ForumindlægHvad forståes ved redegørelse af det etiske tankesæt og begrebsapparat for dydsetik. -
Amerikanske værdier
ForumindlægHej alle. Jeg er godt i gang med srp og en redegørelse der lyder således: Gør kort rede for den økonomiske og politiske udvikling i Amerika fra uafhængihed og til idag, med særligt henblik på at analysere hvilke værdier, som kendetegner USA's politiske system. Vedlagte kilder skal analyseres ... -
SRP analyse - Bonn erklæring
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP om det danske mindretal i Slesvig Holsten, og jeg skal derfor i analyse delen, analyserer den tyske udgave af Bonn erklæringen ? Er det nogle der har en værktøjskasse til det, eller evt et forslag til hvordan jeg kunne gøre det? På forhånd tak. MVH Sabine -
Romantikken og den victorianske periode!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal op i mundt. dansk i morgen. Jeg har ikke rigtig styr på, hvad der kendetegner perioderne romantikken og den victorianske... Nogen, der kan hjælpe. Det skal bare være ganske kort.Dr.Jekyll og Mr. Hyde - hvilken periode er det nu den er fra? Jeg kan bare ikke huske det og ka... -
Analyse af tale
ForumindlægHej Er der nogen, der kender nogen analysemodeller til at analysere taler i samf/his? Har hørt lidt om en diskursanalyse? -
Nyt forum på Studi.dk!
ForumindlægDebat er et nyt forum hvor du kan diskutere emner der ikke umiddelbart kan relateres til et fag.Forslag til andre nye kategorier modtages gerne i denne tråd. -
most wanted
Forumindlægjeg skal skrive essay om novellen most wanted, men jeg er bare på helt bar bund. Er der nogle, der kan hjælpe? -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
Muskelsvind
ForumindlægHej Studieportalen. Er det nogle, som ved hvor man kan finde et træningsprogram til dem med muskelsvind? Jeg skal bruge det til min SRP. Hilsen Signe. -
SRP - historisk analyse?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i øjeblikket med en herlig SRP og håber der er nogen der kan hjælpe mig. Et ef spørgsmålene i min opgaveformulering lyder: "Foretag herefter en historisk analyse af den historiske betydning af månelandingen i 1969 set i forhold til USA's position i det internationale... -
Kroppen (dansk stil)
ForumindlægHej...Jeg håber virkelig nogen lige vil tage sig 5 min, til at læse nedenstående...Jeg skal sammenligne to teksters syn på kroppen, den ene går det fint nok med, men, men, men den anden...? Jeg er dog kommet frem til at Jørgensen ser på kroppen som en brugsting... men det kan jeg jo ikke skrive s... -
Målgruppestrategi + JBS (SRP)
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med hvilken af de 4 målgruppestrategier JBS gør brug af via deres reklamekampagne 2007 (den med kvinderne der er afklædte) Er det: udifferentieret markedsføring differentieret markedsføring Koncentreret markedsføring eller En-til-en markedsføring? Er virkelig i t... -
HELP!!!! HJÆLP!!! HILFE!!! Excentricitet...
ForumindlægEr der nogen herinde der kan forklare mig hvad excentricitet er og evt. give mig en formel for det? ... skal bruge det i forbindelse med ellipser ... - Kan I give mig en beskrivelse, forklaring, løsning osv? .. please ... :D ... -
HA (jur.) på CBS
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg overvejer at starte på HA(jur.) på CBS til sommer og har nogle spørgsmål til studiet. Håber at der er nogle herinde der kan hjælpe! 1. Er studiet spændende? 2. Hvordan er matematikken i forhold til STX. 3. Hvordan er studiet opdelt, meget læsning, eller mange forelæsni...
