Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5561 til 5580 af 160716
-
Ægyptisk matematik(bøger)
Forumindlægskal til at skrive srp og ville spørge om der var nogen som kendte nogle gode bøger til historie delen i ægyptisk matematik? -
Hjælp til matematik ogave!!!!!
ForumindlægHer er en opgave jeg har knoklet med i lang tid. Hvis nogen kan løse den ville det hjælpe mig meget..A har 3 børn ’b har 0 børn3 børns alder giver tilsammen 133 børns alder gange tilsammen = bs værelse nrden ældste er født otterrupfind b´s værelse nr -
Matematik Sansynlighed
ForumindlægVed kast med en symetrisk terning betragtes flgende tre hændelser: A: Der slås ulige sansynligheden er 3/6 B: Der slås 5 eller 6 sansynligheden er 2/6 C: Der slås 3 eller 5 sansynligheden er 2/6 Undersøg for hvert par af hændelserne, om de to hændelser er uafhængige. -
God til matematik??:)
ForumindlægNår en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten Io før passage gennem blyvæggen og intensiteten I efter passage. I=I0e-0,0393x hvor x angiver blyvæggens tykkelse, målt i mm. a. beskriv hvilken information funktionen giver om reduktion af g... -
matematik/mekanik
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg løser dem. Håber i kan hjæljpe mig. Det lyder følgende I den følgende opgave skal man regne på en stålstang, der har et tværsnitsareal på A=1,00 cm^2 samt en længde på L=100,00 cm. Bestem forlængelsen af stålstangen, når der sker ... -
Matematik - historie . forslag til bog
ForumindlægHej jeg skal skrive om matematik og historie . Er der gode bøger som i kan anbefale vedrørende de 2 fag ? På forhånd tak -
Matematik eksamens afleveringer
ForumindlægHej :D Ved godt det meget at spørge om, men er der nogle der ude som har matematik eksamens b sæt , - som de vil sende til mig? For sagen er den, at jeg ikke kan finde mange af mine egne jeg har lavet, og skal til skriftlig eksamen tirsdag, og da jeg dumpede i terminsprøven, ville det være en kæ... -
FSA matematik terminsprøve 2011
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvilken prøve 9. klasserne skal op i? Er det den der fra sidste år, december eller så noget..? Altså skriftlig afgangsprøve. -
mundtlige matematik, arealfunktion.
Forumindlægsidder og kigger i matematik bogen, og der er lige nogen udregninger jeg ikke forstår. s.185 B2. opgaven går ud på at man er ved at udregne arealet af en trapez, ud fra formlen A=1/2h(a+b) jeg kender h som er 3 og a=2 b=5 det bliver så sat ind i formlen: a(5)=1/2*3*(f(2)+f(5)) = 3/2(2+31/2)= 3/... -
Arabisk matematik og regneundervisning 1600-1900
ForumindlægJeg skal til at gå indgang med et mindre matematikprojekt her imorgen. Af min lærer har jeg fået opgivet dette: "Vi forestiller os at du har fået følgende opgaver:A: Arabisk matematik: Problemstilling: Er arabernes matematiske bidrag kun en videreførelse at antik matematik, eller yder de ogs... -
STX ---> ferie?
ForumindlægHvornår har vi dødelige gym. studerende sommerferie? = sidste skoledag (læseferie udelukket) -
HJÆLP: 10. klasse eller STX?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage direkte på STX efter 9. klasse, i og med at jeg er usikker på, hvor "voldsom" overgangen fra folkeskole til gymnasie er. Er det faglige niveau mærkbart højere allerede i starten, og er der stor forskel modenheds- og personlighed... -
Engelsk STX (B)
ForumindlægSkal lige have nogle ting ang. den mundtlige engelskeksamen på STX B-niveau på plads :) Hvilken slags tekst kan man (risikere at) trække til eksamen? Er der både noveller, artikler o.lign.? Derudover vil jeg blot høre om det forventes, at man perspektiverer til tekster, man har lavet skriftlig ... -
Valgfalgsguide - hvorfor kun på STX?
ForumindlægHejsa, kloge hoveder derude! Jeg finder enormt meget betrygende i, at jeg kan bruge en studieretnings 'guide" på nettet. F.eks: http://www.softit.dk/SR/horsensgym/2014/ Det giver mig struktur, orden og så kan jeg se mine muligheder. Men hvorfor findes der ikke et alternativ til HTX, el... -
Hf efter afsluttet stx?
ForumindlægSom overskriften siger kunne jeg godt tænkte mig at vide om man kunne finde ud af om man, hvis ens snit ikke bliver tilstrækkeligt til drømmestudiet, kan tage en hf, efter ens afsluttede stx eksamen? -
Er mine oversættelser ok? Engelsk A
ForumindlægOversæt nedstående sætninger til engelsk. Husk at præsens normalt ikke bruges om fremtidige begivenheder og tilstande. Kan jeg få en thumb up or down for mine oversættelser. På forhånd taaaak.. 1. He is going to a job interview next week. - han skal til jobsamtale i næste uge. 2. Shut up... -
Disposition til Årsprøve i matematik
ForumindlægHej, jeg har årsprøven i matematik om ikke så lang tid. Mit emne er lineære funktioner, jeg vil lige høre jeres mening om den disposition jeg har lavet. Den lyder: 1. Hvad selve formlen er 2. Hvad a og b er 3. Lavningen af en graf 4. Bevis en formel 5. Kom med eksempler Håber i kan hjælpe:) -
Ud fra to punker bestemme a eksponentielle funktioner
ForumindlægEksponentielle funktioner: Vis hvordan man ud fra to punkter kan bestemme parameteren a for en eksponentiel funktion f(x) = b·ax . Du kan inddrage et eksempel. Hvordan svarer jeg på dette spørgsmål. (Er helt blank.) -
Matematik reducering :s
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med reducerings opgaver?! Stinker virkelig til det desværre, men vil så gerne lære det .. :/ 1. opgave: 5x(x-y)-3y(y-x) 2. opgave: 3/a-b - 6b/a^2-b^2 OBS; i opgave 2: 3 og 6b skal forstås som tæller, og a-b og a^2-b^2 skal forstås som nævner, håber i forstår, mange tak!... -
Erhvervsøkonomi (med stx eksamen)
ForumindlægHej. Jeg går i en naturvidenskabelig linje til dagligt på stx, men har her sidst i 2g fundet ud af at jeg gerne vil studere erhvervsøkonomi efter gym. Er der mulighed for at man stadig kan blive en dygtig erhvervsøkonom, selvom man ikke ligefrem har haft det før? Har allerede fået et par bøge...
