Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5581 til 5600 af 14099
-
Jysk og sociale medier
ForumindlægNogle der har lavet caseeksamen omkring Jysk og sociale medier? Hvordan gribes opgaven an? -
forskelsbehandling
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvorfor det kan være at medierne laver forskel på mandlige og kvindelige politikere? -
Forskel på Fransk fortsætter B og A
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand ... -
Hurtig Hjælp!! Essay-dansk stil.. HJÆLP!!
ForumindlægHej allesammen :-) Hurtigt hjælp tak, jeg skal skrive et Essay med titlen Den lige vej!! Normalt har jeg en masse ideer, men lige nu er jeg virkelig tom for ideer.... Har i nogen forslag til hvordan jeg kan skrive et godt essay med titlen Den lige vej?? Hurtig hjælp tak :-) -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar -
Passivsætninger?
ForumindlægHey Folks! Har fået en lille opgave til gennemgang i klassen, men tror desværre ikk, at jeg har forstået opgaven;( Håber I kan hjælpe mig med at forstå det, så ska jeg nok selv prøve at lave sætningerne. Men håber i kan hjælpe mig:) Lav følgende sætninger om til passivsætninger: (hvad forstås der... -
2.verdenskrig
ForumindlægHej allesammen! -Efterhånden har jeg lagt mærke til at ingen gider svare på min problember. Men nu prøver jeg igen!! Har i lavet en tidslinje i historie om 2.verdenskrig? -
Hvad er en analyse?
ForumindlægDet ord hører jeg tit i skolen, men jeg har aldrig forstået hvad det præcist er. Er der nogle der kan give mig en forklaring på en analyse og hvad gør man? Og hvad er fortolkning? -
Michael Strunge - Det kommende
ForumindlægHej (: Jeg har fået en opgave som lyder; Skriv med udgangspunkt i Michael Strunges 'Det kommende' (DL 3 s. 397), hvordan du tror eller håber eller frygter, at fremtiden ser ud. Jeg er gået lidt i stå. Har været inde på punkter som terror og ældreplejen. Vil bare høre om I har nogle ideer?... -
Øjet
ForumindlægHej Hvilken funktion har den gule og den blinde plet? -
Fortæl mig om RUC
ForumindlægHvordan er studielivet og undervisningen på RUC? Jeg er særligt interesseret i det humanistiske basis studium. Hvad synes i om RUC i forhold til KU? -
idder til delemne
ForumindlægMit overemnet er virkelighed og Fantasi, og jeg kan ikke finde et godt delemne. Er der nogen der nogle gode ideer? -Anna -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Signalpolitik
ForumindlægHvad er definitionen på signalpolitik? -
det retoriske pentagram
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig det retoriske pentagram? :) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Produkt til projektuge
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart have projektuge i min klasse (folkeskole - 9. klasse). Vi har fået overemnet "Ungdom", og min veninde og jeg har så valgt underemnet "Problemer mellem forældre og teenagere" (altså hvorfor teenagerne tit er sure på forældrene osv. - vi skal lige finde ... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHvorfor er et på visse gymnasier ikke muligt at vælge et ekstra højniveu fag? -
Engelsk
ForumindlægHej jeg skal til at op i engelsk disposition, jeg mangler et underemne indenfor hovedemnet Billy Elliot.. nogle som kan hjælpe med det? Er helt blank og har set filmen. -
DK Jura i udlandet?
ForumindlægNogen der ved om man kan indrette/strukturer sin jura-uddannelse således at man kan drage nytte af den i udllandet? Jeg overvejer nemlig stærkt at bosætte mig i Tyrkiet efter endt uddannelse, men er dog i tvivl om, om jeg i det hele taget kan bruge en dank kandidat i Jura i et andet land?
