Fransk

Forskel på Fransk fortsætter B og A

14. september 2020 af Maobi - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand til at kunne tale det flydende?

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2020 af jamenhalløjsa

Hejsa,

Jeg startede selv ud med fransk B fortsætter, hvorefter jeg hævede det til A i 3g.

Føler ikke selv at der var en kæææmpe stor forskel på A og B niveau. Den primære forskel vil nok være noget af den grammatik man lærer på A niveau, som man ikke lærer på B niveau, og ellers måske et større fokus på mundtlighed (sådan var det ihvertfald for mig).

Dog synes jeg tilgengæld, at jeg lærte en hel del i 3g, da jeg havde det på A-niveau, og altså virkelig fik et boost i mit franske, selvom jeg (eller de andre på holdet) dog ikke kan tale det flydende.

Ift. afleveringer er der lidt flere end på B niveau, hvilket er forvnentligt. De er dog ikke særlig lange, da det som oftest kan være en eksamensopgave del 2 (stilen), som ca. er på max 300-500 ord.

Overordnet var det et fedt fag at have på A i 3g, men også det fag jeg følte jeg kunne slagge mest på, så det var ikke fordi jeg synes jeg havde travlt med faget:)

Håber det hjælper:))


Skriv et svar til: Forskel på Fransk fortsætter B og A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.