Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5621 til 5640 af 127115
-
Find forskriften til en andengradspolynomium
ForumindlægI opgaven skal jeg finde forskfiten til en paraben som har rødder i (5,0) og (9,0) og går gennem punktet (7,4) Jeg har hørt om man skal faktoriserer, men er i ike søde at forklare det så jeg forstår det. -
hjælp til ret dansk stil
Forumindlæghejsa. er dr nogen der gider læse min dansk stil og rette den for sprog fejl? den fylder 2 sider? :) -
Adgangskrav
ForumindlægMin ambition er at læse til psykolog. Men hvis man muligvis ikke har snittet, er det så top umuligt at komme ind på studiet. Jeg bliver færdig til næste år.!? Nogen der har erfaringer om optagelse``? Heraf vidergående udd. -
ligevægt
Forumindlæg10 mL 1,0*10^-5 M AgNO3 blandes med 10mL 2,0*10^-5 M CaCl2. Temperaturen er 25 grader celsius. Dannes der bundfald ved sammenblandingen.? -- jeg skal finde om den er mættet, overmættet eller umættet, ved at skrive den op på formen som opløselighedsprodukt. [Ag+]*[NO-]=K_o(AgNO) og [Ca+]*[Cl... -
Hjælp mig Biologi
ForumindlægHej. Har et problem med dette spørgsmål, håber i kan hjælpe. Hvad vil det sige at biobrændsel i modsætning til fossile brændstoffer, er CO2 neutral? Tak på forhånd :) -
gammastråling
Forumindlægkan nogle forklare hvad gammastråling er. -
Reaktionsskemaer.
ForumindlægHalløj, håber virkelig I kan hjælpe mig. Da jeg ikke ligefrem er Pele i Kemiens verden, trænger jeg til noget hjælp.. Ved elektrolyse af Natriumchlorid (NaCl), Natriumbromid (NaBr) og Natriumiodid (NaI).. Jeg ved at Na^(+)-ionerne flyder i reagensglasset ved minuspolen, og omvendt med Cl^(-).. Og... -
klima
ForumindlægJeg skal have svaret på dette spørgsmål Hvordan kan det være at nogen lande ikke er med på ideen om alternative energikilder? mit eneste bud er, at det ikke er alle lande lande der har råd til det. nogle der har andre bud ??? -
hvordan påvirker næringssalte den danske natur?
ForumindlægHej alle sammen, jeg er kommet lidt i tvivl om hvor jeg kan finde noget omkring næringssaltes påvirkning i den danske natur, fordi at jeg kan jo sagtens konstatere at næringssalte er sunde så længe der ikke kommer for mange af dem men tror bare ikke det er hele meningen med det. -
Japansk på HHX?
ForumindlægHej alle der ude. På Ug.dk har jeg fundet ud af, at man kan have japansk på HHX (a-niveau), men jeg ved bare ikke hvilket HHX! Jeg har søgt og søgt, men uden at finde noget. Så jeg tænkte at der sikkert var nogle af jer kloge mennesker, der vidste hvilket handelsgymnasium, der tilbyder japansk.... -
industrialiseringen
ForumindlægEr i-landene og de industrialiserede lande de samme? Findes der et skema/tabel over hvilke lande som har været en del af industrialiseringen, og i hvilken periode? Jeg har søgt på google og herinde, men uden held. Jeg ved dog godt hvornår USA, Japan, England og Danmark var under denne periode. -
Tilbyder SRP-hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg hjælper gerne med opgaver i primært historie og samfundsfag, sekundært engelsk og dansk. Ganske simpelt krav: læs min profiltekst først :-) -
Bølgeudbredelse
ForumindlægHej Hvad får en bølge til at udbrede sig? Hvorfor er transporten af forstyrrelser bølgende og ikke bare en lige linje? På forhånd tak -
Antal personer søgt medicin i år?
ForumindlægHvor mange har søgt ind i medicin (lægevidenskab) i år?Antallet af ansøgere for farmaceut er blevet offentligtgjort:451 har i år søgt ind på den farmaceutiske bacheloruddannelse – heraf har 263 lagt billet ind på uddannelsen som første prioritet. Sammenlignet med 2005 er der tale om en tilbagegan... -
Unge og druk
ForumindlægHvorfor drikker unge? Har deres omgangskreds betydning for deres druk? Skriv hvad du mener -
Smør? saltindhold?
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at lave en rapport om saltindholdet i smør, og vi starter med at opvarme smøret inden vi påbegynder titreringen. Men hvorfor skal smør-vand blandingen opvarmes til smørret smelter? Vi skal nemlig også bestemme saltindholdet i brød men hvorfor skal brødet stå i blø... -
Kemi årsprøve
ForumindlægHej, da jeg lige har været til årsprøve i kemi i dag ville jeg høre for sjovt om der ikke er nogle der vil regne nogle af opgaverne ud, bare for at se om jeg har fået nogenlunde det samme.1) kanelaldehyd er den trans-isomer form af molekyletR-CH=CH-CHOopskriv en strukturformel for kanelaldehyd, i... -
Velfærd
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en stor opgave, men er lidt forvirret omkring til. Så trænger til lidt hjælp. spørgsmålet lyder sådan : Undersøg holdningerne i bilag 1 og placér det i en ideologisk ramme jeg velhæfter lige bilag 1. -
Antigen - antistofreaktion
ForumindlægHey.. Jeg er lige gang med at lave biologirapport om CRP-test. Jeg har lidt problemer med et af spørgsmålene... Jeg skal forklare baggrunden for en antigen - antistofreaktion? Nogle der kan forklare mig det kort? Er det bare det med at der er et antistof til hver antigen?.. -
modtager?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen?
