Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 5981 til 6000 af 23765
-
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft... -
Hvad er magnetisme
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen der lige vil hjælpe mig med at uddybe hvad elektromagnetisme er. Det er til en fysik rapport, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive. -
kemiske formler
Forumindlæghey plz hjælp mig.. a) skriv kemiske formler for ionforbindelser dannet ud fra følgende metaller og ikke-metaller. Navngiv forbindelserne a) lithium og iod b) calcium og chlor c) barium og oxygen d) aluminium og svovl e) barium og nitrogen tak for hjælpen på forhånd -
Spændingsrækken
ForumindlægHvid man sluger noget metal, der står til højre for H i spændingsrækken (fx guld eller sølv), vil man så "bøvse" H2, da ædelmetallet vil reagere med syren i maven? -
Metalsulfider og -oxider?
ForumindlægMetaloxider forekommer ved oxidation af metal, også kaldet korrosion, right? Metalsulfider til gengæld, hvad er det dog? Jeg har ikke rigtig kunnet finde nogle svar på det i min lærebog eller på nettet, kun eksempler på det, og det hjælper ikke meget. Tak på forhånd :-) Mvh. Christopher -
FysikKemiFaget
ForumindlægHej. jeg er går i folkeskolen (8 årgang) og har svært ved fysik kemi faget. Jeg ville gerne have at en der ville prøve at forklar hvad atomer, protoner og alt med kemi at gøre, er. Lige nu har vi om syre og baser, og jeg har lidt svært ved at følge med. jeg forstår ikke hvordan man kan plusse i k... -
Isens specifikke smeltevarme
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en fysik rapport om at bevise isens specifikke smeltevarme, som jo er 334 kJ pr. kg i følge tabelværdien, via et forsøg. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge. Jeg ved at formlen E=m⋅Ls bruges til at finde ud af hvor meget energi der skal t... -
Hvad skal power point indeholde ??
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvad et power point til teknologi B eksamen skal indeholde ? Er det bare en gentagelse af rapporten man fremlægger eller noget andet? PLEASE HJÆLP alle former for råd er super vigtige -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
JEG ER DESPERAT!!!
Forumindlægokay fokes, her er mit problem; Jeg skal afleverer fysik rapport efter ferien, og jeg skal have puttet 5 forskellige forsøg ind i den. Her er hvad de forskellige forsøg skal være om, skal påvis og alt det der.. Forsøg nr 1: Et forsøg der forklarer at lys er bølger og forklarer bølgeegenskaberne F... -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
tysk.
ForumindlægHvordan skriver man narkoman på tysk? :-). -
Fremstil et salt
ForumindlægHey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det? -
Mellemstort kraftværk og kernekraftværk leverer elektrisk energi, Vejen til Fysik B2, Opgave 111, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 111 Jeg kan se at denne opgave er blevet stillet i 2012 og 2014 og er mathon har svaret på spørgsmålene. Baggrunden for at jeg stiller spørgsmål til samme opgave er, at svarene til spørgsmål a), b), og c) er næsten ens med facitlisten, mens svarene d), e) er der ikke noget svar og f) er ... -
Elektromagnetisme
Forumindlægsorry et nemt spørgsmål igen: Er alle stoffer som kan lede strøm magnetiske når de leder strøm eller er det stadig kun jern, nikkel cobalt og gadolinium? -
Salt?
Forumindlæger dette et salt ( ionforbindelse) og sammensat ion? -
Teknologi - låse. Tager 2 sek.!! :)
ForumindlægHvad er låse lavet af? -
Elektronnegativitet_positive og negative poler i forskellige bindinger
ForumindlægHej :) Vi har om elektronegativitet mellem grundstoffernes bindinger. Hvordan kan man se hvilke poler der er positive og negative? Findes det i et skema et sted? Måske en bestemt version af det periodiske system? Håber nogen har tid til en hjælpende hånd. :) -
Korrosion
ForumindlægHej, jeg skal gøre rede for korrosion og om hvorledes denne kan modvirkes. Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget om det i mine kemi bøger, er der nogen der kan hjælpe :/:/ ?? -
Hvad er en Sony Xperia Z1 lavet af?
ForumindlægMit spørgsmål ser således ud: Teknik er arbejdsmidler, arbejdskraft og arbejdsgenstande. Maskiner og værktøj.. Arbejdskraft.. Råvarer/halvfabrikata/komponenter.. Energi..
