Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6001 til 6020 af 23765
-
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Hjæælp :(
ForumindlægEr der ikke nogen der vil være sød at hjælpe mig :( Føler mig virkelig på den - det er ang. en rapport :( Håber i vil henvende jer til mig over indbakken Det er til imorgen , så det haster - på forhånd tak :) -
Mangans (Mn) placering i spændingsrækken
ForumindlægHvor er metallet, Mn placeret i spændingsrækken ift. jern og generelt? -
Magnetisme
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig??? :) Magnetisering af et metal? Lave en Nord-/ Sydpol? Småmagneteres ensretning: -
Naturfag!!!
ForumindlægHej!! Jeg går i 2 g og skal til en prøveeksamen imorgen. Jeg har fået at vide at jeg enten kan komme op i spkektra og lyskilder eller farvedannelse.Jeg har virkelig brug for hjælp, så hvis der er nogen der engang har skrevet en rapport om disse to emner, ville jeg være meget taknemmelig hvis jeg ... -
Noter til FY/KE 9.kl
ForumindlægNogen der har sådan nogen noter til afgangseksamen i 9.kl om fysik: magetisme, el-magnetisme, induktionsstrøm, vekselstrøm og lign. Samt Kemi: syre og base, ioner, metaller og ikke metaller, og andet godt. Fik fortalt af min lærer at man får 4 emner i fysik, og 4 i kemi, han sagde også at det mul... -
Salte.
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp til emnet Salte. Hvilke metaller og hvilke syrerester indeholder salte og hvordan ved man at det indeholder salte? -
Spændingsrækken
ForumindlægHej folkens! Jeg har fået følgende spørgsmål til min eksamen, hvor der står: Metaller kan placeres i spændingsrækken. Forklar hvad placeringen betyder, og hvorfor det kan være interessant også at placere H i denne gruppe. Nogen der kan forklarer mig hvad placeren betyder? Mange ... -
Varmefylde af faststof
ForumindlægHej, Jeg sidder her og river mig selv i håret, da jeg har et problem med min fysik rapport. Jeg skal bestemme et metals varmefylde udfra en vægt og jeg bruger disse formler: Et=c x m x (delta)T - modtaget energi Eel= P x t - tilført energi Jeg sidder nu her og skal finde en linærsammenhæng vha. ... -
EKSAMEN :O hjælp miig :'/
ForumindlægHej, jeg ville spørge om hvordan en fysik eksamen på B-niveau foregår? håber der vil være nogen der fortæller mig det -
Flammefarver - hvad giver farverne?
ForumindlægHvad er det der giver bestemte metaller deres flammefarver når man opvarmer dem med en bunsenbrænder? Jeg formoder at det har noget med elektronovergange fra de forskellige skaller at gøre (og frigivelsen af fotonenergi deraf), men ellers er jeg ret meget i tvivl. Hvis nogen kunne give en forkla... -
Lys og bølger og bestemme af små afstande v.h.a. laser - Akut hjælp, tak.
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen til eksamen i fysik, og har trukket "Lys og bølger", med opgaven: "Bestemmelse af små afstande v.h.a. laser". Desuden skal jeg snakke om bølgelængde og interferens. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning, med hvad jeg skal ind på? Jeg er... -
Hjælp
ForumindlægNogen der har lavet forsøg med calciumcarbonats opløselighedsprodukt??? Teorien skal der mest lægges vægt på.. Emner som opløselighed, ligevægt, hårdt vand osv... -
Kovalente bindinger?
ForumindlægHvordan kan jeg vide, om noget er kovalent bundet? Er der en regel til det? -
Emner
ForumindlægHeej ! Er der nogen der ved hvilke emner man kan trække til eksamen i FSA 9 klasse i Fysik/Kemi. Er nemlig lidt i tvivl :s -
kemi c
Forumindlæghey der er to spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af og som jeg ikke forstår kan I hjælpe?? Det er Kemi C niveau 1. Når vi kender HCl-opløsningens koncentration, kan vi beregne pH. Beregn først pH i den rene syreopløsning. Derpå beregnes pH efter tilsætningen af 5,0 mL, 15,0 mL, 0,100 M NaOH. I... -
Gruppearbejde på medicin?
ForumindlægHvor meget gruppearbejde er der på medicinstudiet på KU? -
Akut hjælp til fysikopgave-haster
ForumindlægHej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p... -
Fysikrapport
ForumindlægEr der nogen der er interesseret i at rette en fysikrapport på 10. klasses niveau? -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægHej. Jeg har læst en fysisk tekst om elemtarpartikelfysik. I teksten findes en sætning, jeg ikke forstår. Hvad betyder, at et atoms dimension er 10-10 m? :) Dimension betyder størrelse slog jeg op i ordbogen, men jeg er stadig ikke helt på den. H André
