Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6061 til 6080 af 23765
-
PLEASE....red mig
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologi rapport om blodtypebestemmelse, hvori jeg skal skrive noget om AB0 og Rhesus-systemet. Jeg skal også opstille et skema for dem, jeg har gjort det for AB0-systemet, men jeg ved ikke hvordan man opstiller et skema for rhesus-systemet. Jeg håber i vil hjælpe mig. -
Opg 1.21
ForumindlægHej..Håber på lidt hjælp til en opgave..Saltsyren skal anvendes til at bestemme atommassen for et ukendt metal, som her kaldes M. Metallet reagerer med saltsyren under dannelsen af M3+ samt hydrogen.Opskriv et reaktionsskema for metallets reaktion med syren.Mit gæt ville være:M + 3HCl --> MH3 ... -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
Perspektivering
ForumindlægHej jeg er igang med et fysik projekt, der handler om opdrift ! jeg er nået til perspektivering og er gået helt i stå :0 Hvad kan jeg perspektivere til ??? :) -
Gærcellers aktivitet
Forumindlæg(HASTER) Heej Jeg har nogle spørgsmål, som jeg bare ikke kan svarer på.. Jeg har virkelig brug for hjælp, da den min rapport skal afleveres imorgen..SÅ DET HASTER DET HER!! Spørgsmål: 1) Hvorfor kan gærcellers aktivitet udtrykkes som et antal bobler eller et vægttab.? Jeg ved det er noget med co2... -
Mdt årsprøve / eksamen i Naturfag 1.g?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan en mundtlig årsprøve/eksamen i naturfag foregår??Jeg skal snart op, men min lærer har ikke fortalt noget om den endnu(!)(Kun hvad han har opgivet..)skal man kunne remse en masse formler op?Eller lave forsøg?Hvor lang tid forberedelse har man? -
Induktion
ForumindlægHej . Jeg har et lille spørgsmål til jer .. - Hvilken type strøm frembringer induktion? TAK PÅ FORHÅND! :D -
hvilken metode har jeg brugt
Forumindlæghej jeg har skrevet om flyvemaskinens fremkomst i historie og fysik, og en del af min konklusion er jeg kommet frem til ved at læse forskellige hjemmesider. og da de fleste nogenlunde har skrevet det samme så har jeg lavet en konklusion der bygger på det empiri som jeg har læst. nu er jeg så i tv... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Hjælp til forkort sætning
ForumindlægEr der nogen der kan forkorte denne sætning?:)) Fælles for metaller er fire egenskaber: De er strømledende, de er gode varmeledere, de har metalglans og de er formbare, seje og hårde. Egenskaberne er et resultat af den måde, hvormed metallers atomer forbinder sig, nemlig metalbindingen. Metal... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
TotalReflektion
ForumindlægYo alle i kloge hoveder på Sp :)Nu er det vidst min tur til at be om noget hjælp :SJeg har en rapport for til onsdag, men jeg fatter nada af opgaven, har været syg de 2 gange han forklarede det.. så ja måske er det min egen ide. håber i kan hjælpe mig lidt undervejsTotalreflektion:Opgave 1:En dyk... -
Hjælp
Forumindlæghejsa jeg skal fremlægge i fysik her efter juleferien. Jeg skal fremlægge om småmagnetmodellen... er der nogen der kan hjælpe, jeg kan ikke helt husk hvad den går ud på.. :/ håber i kan hjælpe -
Olies tabelværdi densitet væske
ForumindlægHej, (: Er i gang med en fysik rapport om væskers densitet og er støt ind i et problem, da jeg simpelthen ikke kan finde ud af, hvad densiteten er for 1 g/cm3 olie? Er der nogle der ved det, vil det være en kæmpe hjælp! (: tak -
HASTER
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak.. -
Databehandling
ForumindlægHej......................Jeg er i gang med at lave resultater for min rapport i fysik, og har et problem. Jeg skal lave nogle data for mine resultater og kan ikke rigtig finde ud af det. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg gøre det. -
Endoterm og Exoterm, har jeg forstået det rigtigt?
Forumindlægher er et udsnit fra en rapport jeg er ved at skrive, hvor jeg beskriver begreberne endoterm og exoterm, hvis nogen gider fortælle om det er forstået rigtigt, eller om det hele er forkert. Tak.Reaktionen som vi benytter i forsøget her, forløber hurtigt. Men nogen forløber langsomt og hvis man øns... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
HJÆLP
ForumindlægHej er der ikke nogle dejlge mennesker som vil hjælpe mig?? Hvordan kan man indrage syre og ioner til spændingsrække???
