Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6181 til 6200 af 33009
-
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Censur og Propaganda?
ForumindlægI hvilke krige, eller krigslignende situationer, har der gennem tiden været cansur og propaganda i? Og har i nogle eksempler på, hvordan andre lande/racer har reageret på det? -
Livsstil vs. livsform
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave; 1. Beskriv med egne ord, hvad der er forskellen på livsstil og livsform. Jeg har googlet og tænkt over det, men jeg er ikke kommet frem til en løsning. Any help? :-) -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp... -
SSO, værnepligt
Forumindlægville lige høre om der er nogen som ved om værenpligtens indførelse i Danmark og generelt værnepligtens historie gennem tiden kunne være et emne til den større skriftlige opgave??eller om nogen har andre spændende forslag?? -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægMuligheder og begrænsinger ved fagene - er det det samme som fordele og ulemper ved dem? Hvilke muligheder og begrænsninger er det ved historie og Dansk? :/ Håber nogen vil hjælpe. på forhånd tak :) -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
Kildekritik!
ForumindlægMan kalder Herodot for historiefagets fader*, men han opfyldte jo langt fra kravene om kildekritik og angivelse af troværdig kilde. Fx er historien om Kroisos jo også et sagn/myte, hvor Herodot prøver at forklare Kroisos' uheld med historien om Gyges og hybris/nemesis. Kroisos møder også Solo... -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
Problemformulering til Dansk opgave
ForumindlægHej allesammen Til dansk historie opgave har jeg valgt dansk delen med Michael Strunge. Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle idéer til en problemformulering omkring Michael Strunge. Jeg har selv tænkt på at man kunne komme ind på samtiden, men bliver det så for historie-agtigt? ... -
notat teknik
ForumindlægGode råd ønskes, med hensyn til notat teknik til en bog, er det anderledes at lave noter til en bog der handler om psykologi end en anden bog?? hvorfor er det så svært til denne bog og ikke til andre bøger??Håber nogler kan give mig et godt råd. er igang med at skrive noter til bogen "kunste... -
Noteteknik
ForumindlægHej Jeg vil lige høre jer ad om jeres noteteknik på videregående uddannelser, specielt på diplomingeiør i bygningsteknik. Hvad er bedst for jer? At skrive i hånden eller på pc? og hvorfor? I gymnasiet havde jeg fx matematik noter både i hønden og på pc, hvilket var lidt irreterende. Synes der ... -
SRP - VALG AF EMNE
ForumindlægHej alle på studieportalen! Jeg skal til at vælge et emne til min SRP opgave og har brug for noget hjælp, jeg har valgt at skrive i fagene Bioteknologi A og Historie A. Jeg ville bare lige spørge om der ikke var nogen der havde ideer til hvad man kunne skrive om i de fag, hvor man let kan kombin... -
2total hurtigt engelsk grammatik rettelse
ForumindlægHej . Vil ikke være søde, og se om det jeg har lavet er rigtigt? pleas.! opgaven går ud på, at vi skal brug not osv. . altså nægtende sætninger. 1. Red Indians do not live in India. 2. They have not been treated well by the white man. 3. When the immigrants landed, they did not let the Indians k... -
lille oversættelse på 5 linier
Forumindlægmodalverber :) 1.Mr Close har aldrig snakket villet snakke med sine naboer- Mr Close has never would talking with his neighbors. 2. Han har måttet sælge bilen He has had to sell his car. 3. Eleverne vil ikke kunne forstår problemet, hvis du ikke hjælper dem. The students would not understand t... -
At få top karakter når det virkelig gælder
ForumindlægHejsa.. Jeg ved at jeg kan score et 12 tal i matematik uanset om det er skriftlig eller mundtlig, men jeg har den tendens at jeg ved ikke om jeg skal tage herfra (studieportalen.dk) noter ligsom alle mulige andre gør/ eller jeg bare skal læse min bog grundigt og forstå sammenhængen. Eller om jeg ... -
Fagenes muligheder og begrænsninger...
ForumindlægHej alle! Jeg skal til årsprøve i morgen og jeg vil så gerne sparke røv, men men men.. Det med fagenes muligheer og begrænsninger er jeg lidt i tvivl om... Jeg har om konflikter i mellemøsten og mine to fag er: SAmfundsfag (samfundsfaglig) Historie (humaniora) Jeg har brugt stort set alle metode... -
Enevæle
ForumindlægJeg skal op til historie eksame, og jeg har trukket emnet fra "enevælde til demokrati", også skal jeg perspektivere mit prøveoplæg med noget? Er der nogle der har forsalg til hvad jeg kan perpektivere det til? -
Årsprøve i samme fag
ForumindlægKan jeg godt risikere at komme op i mundtlig årsprøve i det samme fag to år i træk? Sidste år var jeg oppe i mdt. historie.
