Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 6801 til 6820 af 61667
-
Eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Alle ! Jeg skal op i fysik i morgen og fremlægge "Det moderne verdensbillede" Jeg har få spørgssmål, som jeg håber nogen af jer kan og vil svare på. skal jeg have udregninger med i min fremlæggelse, eller det fint med nogle teorier og diagrammer? Forklaring af rummetd udvidelse?... -
Eksamens sæt
ForumindlægHej Er der tilfældig hvis nogle der har eksamenssættene liggende fra 2016 og 2017 Tak på forhånd :) -
AT eksamen
ForumindlægJeg skal op i AT imorgen skriver om Aspirin piller i Historie/biologi. Min probilemformulering: I hvilket omfang har opfindelsen af aspirin gennem tiderne ændret menneskets syn på brugen af præparatet? har bare ikke helt styr på metoder, nogen der har forslag om hvilke metoder jeg skal bruge? -
Differentialregning eksamen hvad?!
Forumindlægsidste spørgsmål for i aften. Jeg forstår slet ikke differentialregning • Gør rede for hvilke regneregler der kan benyttes til bestemmelse af differentialkvotienten af typerne f(x)= h(x) ± g(x) og f(x) = h(x) / g(x) (skal forstås som en brøk) Du kan eventuel benytte følgende funkt... -
Hjælp til AT eksamen!
ForumindlægJeg sidder med min AT disposition/talepapir, og skal fremlægge mandag. Jeg skriver om Kolera i KBH i 1853, med henblik på hygiejne og kloakering. Jeg skal have den tyske læge Robert Koch og hans opdagelse af Bakterien som forsager Kolera med. Jeg har fået af vide fra min lærer at jeg skal have... -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej, er der nogle der har en analyse af "Ulven og fårene" af Martin Andersen Nexø.? -
Engelsk eksamen(:
ForumindlægHej, i morgen skal jeg op i engelsk og jeg er lidt bekymret så jeg vil høre af om nogen af måske har nogle gode råd som giver gode point hos lærerende?(: -
hjælp til fysik eksamen
Forumindlæg1. Termisk energi Gør rede for termisk energi og nogle af de begreber der knytter sig til termisk energi. Stikord: Brownske bevægelser, energiformer, effekt, nyttevirkning, klima 2. Faseovergange Gør rede for stoffers faseovergange beskrevet i relation til energi. Stikord: tilstandsformer, ener... -
Hjælp til kommende eksamen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med at finde nogle symbolikker i denne reklame af Det Kongelige Teater, stjerner er det der lyser i mørket? Eller form af virkemidler https://youtu.be/yK56iGwZkK -
Dansk eksamen er hvad?
ForumindlægHej jer derude. Er der nogen der ved noget omkring hvordan dansk eksamen kommer til at foregå? evt. nogle links? jeg kan slet ikke google mig frem til det... Håber i kan hjælpe. Venligst -
Hjælp til Matematik Projekt
ForumindlægGoddag Jeg står her og skal aflevere et matematik projekt, og er på rimelig bar bund mht. de opgaver vi skal lave. Som er følgende; Lad der være givet et polynomium P: P(x)= ax^n + ax^n-1 + ...... ax^2 + a Hvad vil det sige at Alpha(det mærkelige a tegn) er rod i P? Vis at P(x)=(x-alpha)Q(x... -
Mdt. matematik...
ForumindlægHey jeg skal op i matematik i morgen.. Men jeg ved ikke hvad jeg rigtig skal læse.. for jeg gerne have høje karakter...Er der nogen der kunne give mig gode råd.. og en ting mere.. Min lærer sagt at vi også skal øve i at sige rigtige ord, altså udtale dem rigtig.. jeg ved ikke hvordan man udtaler ... -
Hjælp til matematik. (Mellemregning med, tak)
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lidt stramt i tiden med noget matematik, jeg havde håbet i kunne hjælpe med. Opgaverne lyder som følgende: Rasmus kører i halvcirkler - som vist på tegningen - hele vejen ned af bjerget. Han kører slalom med en svingradius på 15m. Hvor mange meter lige ned ... -
Astronomi-matematik
ForumindlægJeg ønsker hjælp til to opgaver i matematik til emnet astronomi: Skal man lave en model af galakserne i universet, kan man bruge underkopper som model. En underkop er ca. 10 cm i diameter. 1. Mælkevejen er ca. 100 000 lysår i diameter. Hvilket målestoksforhold bruges i modellen? 2. Solen har ... -
Metode - matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i morgen til årsprøve, og det eneste, som jeg er meget usikker på, er min matematiske metode, som jeg har brugt. Jeg har valgt fagene samfundsfag og matematik. Jeg benytter mig af noget statistik om beskæftigelse og oprindelse, og jeg laver dermed en Chi i anden test for at se, o... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med Vuc Hf-enkelt fag , men da jeg er virkelig dårlig til matematik har jeg kunne finde ud af et af opgaverne :/ Jeg har prøvet kigge og løse opgaven, men det var overskueligt :(. Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg virkelig har brug for jeres hjælp. På forhånd tak :) Try... -
Hjælp til Matematik opgave
ForumindlægHej, har brug for hjælp til en Matematik opgave: En kommune har 3740 børn under 10 °ar, hvoraf 370 ikke er vaccineret for mæslinger. 71 af børnene er tilstede i børnehaven ”Børnely”den dag at kommunens sundhedsplejerske kommer p °a besøg for at vaccinere de børn der ikke allerede... -
Afsætning eksame
ForumindlægHejEr der nogen der har været til eksamen i afsætning i år og har været oppe i jeres opgave.. hva valgte i at fremlægge.. gode råd osv. -
Billede til eksamen
ForumindlægJeg afslutter dansk her på onsdag. Min lærer har sagt, at man godt kan trække et billede i forbindelse med en tekst. Hvordan inddrager I et billede til eksamen? Jeg tænker på dispositionen. -
Dansk-eksammen
ForumindlægHej alle! Min lillebror skal til FSA mundtlig dansk eksammen i morgen. Alt det som han har forberedt er der nogle der har nogen råd til, hvordan han så kan huske det???? DET HASTER på forhånd, rigtig mange tak! :-)
