Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6821 til 6840 af 14099
-
Manglende opgave
ForumindlægHej studieportalen Kan huske at jeg for et par måneder siden fandt en rigtig god beskrivelse af teorispørgsmålene til basisåret på universitetets første år. Har selvfølgelig gjort filen væk, og mangler den nu for at se om jeg er helt galt på den med mine prøveopgaver, som jeg er så heldig at ha... -
Hvornår opstod livet?
ForumindlægHej.. Jeg har søgt forskellige steder, og nogen steder står der at det første liv opstod i vulkaner, og andre steder i havet. Dna, Protein, RNA og aminosyre, blev jo sådan set først "født" men var det i vilkanerne? Det var så her at livet begyndte at komme.. ? -
Er et fysisk produkt et must eller er det okay med et psykisk produkt?
ForumindlægJeg skriver "Mini-SRP" som en afslutning på 2.år på HTX. Mit emne er Affaldsopsamling i byrummet og de fag der indgår er Teknologi og Design. Problemet er at jeg ikke har noget fysisk produkt i tankerne, men derimod en omvending af tankegangen på folk vha. skrappere regler og mere... -
samfundsfag metode AT
Forumindlægjeg er kommet i tvivl om hvordan samfundsfagsmetoden egentlig fungerer. I AT har jeg valgt at skrive om jordskælvet i Japan sidste år, med samfundsfag og NG Det jeg reelt er i tvivl om, er hvilken metode jeg har brugt i samfundsfag. Jeg har på baggrund af analyse af nogle tekster ko... -
Studere i udlandet, Medicin
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedrørende det at studere i udlandet. Jeg kunne godt tænke mig at læse medicin i England eller USA på et scolarship, og jeg ville høre om nogen eventuelt kunne fortælle mig, hvilke kvalifikationer der kræves. Jeg har selv læst en del om det, men jeg ville høre om n... -
Klokken perspektivering
ForumindlægHej jeg har valgt at analycere klokken af H.C. Andersen, men kan ikke lige komme på noget jeg kan perspektivere til. så ville lige høre om der var nogle af jer der havde et par ideer på forhånd tak :-) -
mikro-og makroøkonomi
Forumindlæghej Er der nogle der kan være sød og fortælle mig hvad forskellen er på mikro- og makoøkonomi? -
Hvordan analyserer jeg en kronik?
ForumindlægHjælp mig! jeg skal op til eksamnen imorgen og jeg kan ikk finde ud af hvordan jeg analyserer min tekst ! i må gerne komme med al jeres viden om at analysere en kronik! på forhånd tak -
Haster..! fra vugge til grav.
ForumindlægHar en stil, som overskriften hedder 'Fra vugge til grav.' Jeg har et billed af en mand der står imellem en grav og en vugge. skal skrive om hvad billedet efter min mening fortæller om livets mening. kan nogen give mig gode idéer?? -
Hjælp til Dansk Økonomi og Boligmarkedet
ForumindlægHej (: Jeg skal som mange andre skrive SSO, og jeg har valgt at skrive om "Dansk Økonomi og boligmarkedet". Jeg vil undersøge, hvordan boligmarkedet indvirker på dansk økonomi. Hertil en 1: redegørelse, 2: undersøgelse og 3: diskussion. Hvis I kender til det her emne, må I meget sv... -
Dansk - Perioder - Postmoderne
ForumindlægHej. Jeg har søgt herinde i noget tid, men synes ikke jeg kan finde noget direkte. Jeg mangler noget til, hvad det postmoderne er. Jeg har fundet frem til, at det er: Den stilsammenblanding eller det stilkaos som præger tidens kunst, betragtes som karakteristisk for det postmoderne. Men hvad elle... -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe med at finde ud af hvad de vigtigeste pointer er i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8863.pdf står og skal til eksamen i morgen, jeg har om immunforsvaret.. -
skalarprodukt
Forumindlæghej er der nogen som ligger inde med noter/links eller andet til brugbare beviser angående skalarproduktets egenskaber/anvendelse?? på forhånd tak -
Kronik, Litterær artikel eller Essay???
ForumindlægHej Hvad ville efter jeres mening være det nemmeste at skrive om, for at opnå en karakter på 7 og over? -
Symbolik "Som englene flyver"
ForumindlægHej Alle Jeg står midt i en analyse/beskrivelse af forholdet mellem søstrene og personkarakteristik af fortælleren og søsteren i novellen "som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har kigget lidt på de forskellige indlæg og besvarelser herinde, og da det ser ud til mange har været ... -
Outsourcering: fordele og ulemper
Forumindlæghvilke fordel og ulemper er der ved at dansk virksomheder outsourcer?? hjælp -
1 måned til sidste skoledag!
ForumindlægNu er der ikke lang tid til sidste skoledag for 3g'erne! men alligevel synes jeg tiden er uendelig lang! ARG! Jeg gider ikke mere! Giv mig nu bare fri! hehe Håber der er andre, der har det på samme måde! -
Afskedstale
ForumindlægSå nåede vi endelig til dimissionen, og mange af jer har været studenter længe nu, og dertil vil jeg gerne ønske et stort tillykke! Jeg fik huen på i går, hvilket jeg har haft lidt svært ved at nyde, fordi jeg har tænkt på den tale her hele tiden. Den har næsten bekymret mig mere end eksamen. Når... -
Farlig blanding
ForumindlægHvad er det farligste, man kan lave med ting, man finder i husholdningen? -
Overgang fra pige til kvinde
Forumindlæghvornår i litteraturen begynder man at skrive om overgang fra barn til voksen eller pige til kvinde. Altså, hvornår bliver det et tema i litteraturen!
