Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7381 til 7400 af 14598
-
Tysk oversættelse
ForumindlægJeg er blevet bedt om at oversætte denne citat, og ville virkelig sætte pris på noget hjælp. tak på forhånd. Vi er ikke skabt for hinanden, det er ikke skæbnen at vi skal være sammen. Tanken om vi ikke skal være sammen er smertefuld, og det gør mig meget trist. Jeg vil være ulykkelig uden dig... -
Studere i Oslo
ForumindlægHej folkens! Ville høre om der er nogen der har nogle erfaringer mht. at studere i Oslo - altså ikke blot et semester, men tage hele uddannelsen (bachelor-delen). Jeg tænker særligt på Handelshøjskolen i Oslo (BI i Oslo). Er det ikke noget med, at der er etableret et nordisk samarbejde, der gøre... -
Hjælp til en "gammel" studerende.
Forumindlægkære alle Det er 24 år siden jeg gik ud af handelsskolen (HG) og er startet op igen sidste år på HF enkeltfag, for at starte på en ny videregående uddannelse til sommer. MEN jeg har svært ved, at finde ud af hvordan jeg bedst husker det jeg skal - altså notatskrivning ( har været ramt af blodpro... -
Gode underemner?
ForumindlægKære medmennesker, Jeg skal trække mit overemne i engelsk mundlig i morgen, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvad der kunne være spændende at have som underemne. Jeg kan faktisk slet ikke tænke på nogle lige nu, så jeg tænkte på, hvis én (gerne flere) kunne komme med nogle super gode idéer til, hvad... -
Eksponentiel funktion - Afkøling af Øl.
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg har lige brug for noget hjælp til et par spørgsmål, håber der er en som vil hjælpe:) En øl lægges på køl i et meget koldt køleskab (1 °C). Undersøgelser viser, at øllets temperatur kan beskri- ves ved modellen: T=20*0,99t T er øllets temperatur, og t er antal minutt... -
hjælp til problemformulering.
ForumindlægHej kære hjælpsomme mennesker :) Jeg skal i gang med projekt opgaven i religion, og jeg har rigtigt svært ved at finde på en passende problemformulering. Jeg vil skrive om Jehobas vidner, og jeg havde tænkt at dette kunne være mit overordnede spørgsmål: Hvordan påvirker den danske kultur, opvæks... -
rettelse af stil
ForumindlægKære studieportal Jeg har netop skrevet min sidste tyskstil, som skal afleveres i morgen. Min årskarakter afhænger af den, og vil derfor meget gerne have den mere eller mindre fejlfri, så jeg kan komme ind på mit studie til sommer. Jeg ved at den er fyldt med fejl, men har simpelthen stirret mig... -
EU-Parlamentsvalget 2014
ForumindlægKære jer derude. Er igang med at læse om EU-parlamentsvalget, men jeg støde hele tiden på nogle begreber som jeg ikke aner hvilken funktion eller hvad de enkelte står for og det piner mig... Har forsøgt at finde svar på andre sider, men forstår det bare simpelthen ikke! Håber nogle ville være s... -
Perspektivering til min tekst, hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg har det problem, at jeg virkelig ikke ved, hvad jeg skal perspektiverer min tekst til den danske mundtlige eksamen til. Jeg har trukket avisgenren og valgt artiklen: http://www.b.dk/nationalt/foraeldre-skal-have-mod-til-at-opdrage Den handler om opdragelse, og jeg har valgt at pe... -
Reaktionskema for denitrifikationsprocessen
ForumindlægKære alle. Jeg skal i morgen til eksamen opstille en redox for denitrifikations processen. Men jeg har svært ved at finde ud af hvordan reaktionsskemaet skal opstilles da jeg har fundet to slags. Kan i mon hjælpe mig? A. nitrat -> kuldioxid + dinitrogen B. nitrat + glukose -> kuldioxid +... -
AT (DANSK / IDRÆT) HJÆLP
ForumindlægKære alle folk derude! jeg har et meget vigtige spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på ang AT. 1) jeg har valgt at arbejde hypotetisk deduktivt og brugt den hermeneutiske metode i idræt og i dansk har jeg brugt komparativ analyse. Hvordan kan jeg fortælle om forskellen på dansk og idræt ... -
Mundtlig studentereksamen i Historie - Vietnamkrigen - problemformulering
ForumindlægKære alle. Jeg har nu trukket mit endelige overemne til den mundtlige studentereksamen i Historie til i morgen. Jeg sidder med en kildesamling til forløbet om Vietnamkrigen. I den forbindelse har jeg brug for hjælp til, at lave en problemformulering og tilhørerende underspørgsmål, som jeg kan br... -
Tysk - rettelse
ForumindlægHej alle kære tyskelskere! Jeg står i den heldige situation, at jeg skal trække en 24-timers tekst om lidt, i tysk som sagt. Jeg er i den forbindelse ret bange for, at jeg bliver en presset studerende, da jeg ikke er den hurtigste til faget og slet ikke når det kommer til at få styr på kasus og ... -
24-timers eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle kære tyskelskere! Jeg står i den heldige situation, at jeg skal trække en 24-timers tekst om lidt, i tysk som sagt. Jeg er i den forbindelse ret bange for, at jeg bliver en presset studerende, da jeg ikke er den hurtigste til faget og slet ikke når det kommer til at få styr på kasus og ... -
hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!
ForumindlægHej kære mennesker, jeg har lige trukket i samfundsfag, og nu har jeg 24timers forberedelse. Jeg kunne godt bruge hjælp eller nogen idér omkring et produkt, men også bare generele forslag og idér til fremlæggelsen :-) her står alt info jeg fik ordret : Emne: De politiske partier og ideologier s... -
Mundtlig Fysik C eksamen
ForumindlægKære SP, jeg har ligenu 24 timers forberedelse og har trukker "energi og vind" De underemner jeg kommer ind på, er energiformer, energiomdannelse, elektriske apparaters energiforbrug, vindens effekt og vindmøllens nyttevirkning. Problemet er bare, at jeg skal snakke i ca. 12 minutter m... -
Hjælp til kemisk vinkling af belønings systemet!!!!!!!!!
ForumindlægHej SP! I mit AT-projekt: Mad og Mennesker har jeg valgt at betragte chokolade som et stof, der frigør følelser af kærlighed og seksualitet - med bl.a. fokus på belønnings systemet. Jeg har dog netop problemer med at få en renere kemisk vinkling på belønnings systemet i forhold til hvordan det ... -
Kvantetilstand energiniveau
ForumindlægKære Studieportalen Når man omtaler at energiniveauer, så siges det at energiniveauet er lavest ved de orbitaler/baner, der tættest på kernen, og større ved det som er længere væk fra kernen. Hvorfor er det gældende? Både ifølge Newtons lov og Coulombs lov vil det være modsat (længere væk --Z m... -
Newtons 2. lov -Fjer og hammer
ForumindlægKære alle, jeg sidder ligept. og arbejder mig igennem Newtons love. I forklarelsen af den 2. lov er jeg stødt på eksempelt med en fjer og en hammer som slippes samtidig og lander på jorden samtidig. Jeg vil høre om der er nogen, der kan bekræfte at dette kun er muligt i vakum? Hvis det overhoved... -
Hjælp! Imperialisme!
ForumindlægHej kære venner! Jeg skal til mundtlig historieeksamen i imperialisme i morgen, og jeg har problemer med at udforme en problemformulering! Jeg har følgende kilder: - Den hvide mands byrde af hhv. Cecil Rhodes og Kipling. - Gikuyufolkets skæbne - Rejsedagbog fra Matabeleland af Cecil Rhodes - ...
