Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7561 til 7580 af 11183
-
Ikke set før? Snit 4.3
ForumindlægDet er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse. Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig. Jeg har altid været for bange til ... -
Forstå begreber
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad forskelle på stof, partikler, celler, molekyler osv. er. Er der nogle der kan meget simpelt forklare dette? Hvad er forskellen på stoffer og grundstoffer? Og hvilken rolle spiller partikler og molekyler med disse? Mange tak. -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Celle-indholdelse?
ForumindlægHej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal u... -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Journal???
ForumindlægGodaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. re... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Ulykker med alkohol
ForumindlægUlykker med alkohol, hjælp gerne Tak påforhånd.. -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Jeres snit??
ForumindlægHejsa allesammen....For det første tillykke med eksamen til alle!!! og tillykke med huerne til alle 3.-g'ere.Ville faktisk bare lige høre, hvad folk havde fået i snit?? For mit vedkomne ligger det på et udemærket 8-tal.!!! -
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
Skabelon til rapporter
ForumindlægHejEr der nogen, der har en god skabelon til rapporter? -
HJÆÆÆLP ! :D
ForumindlægFysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette . -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
enzymet - spytamylase
ForumindlægHvilken fordel har pattedyr af spytamylase? Alle andre hvirveldyr mangler det - kunne vi også leve uden det? Ville en fugl eller en slange overhovedet have glæde af spytamylase? hvis i bare kunne hjælpe mig med nogle af dem, ville det være fantastisk (: på forhånd tak! -
forståelse af tekst
ForumindlægVed indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste... -
Hjælp..jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!! -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig...
