Fysik
Journal???
Godaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. rette den. Det handler om resistanser, ohms lov, serieforbindelser og parallelforbindelser.
Svar #1
05. oktober 2014 af hesch (Slettet)
#0: Når jeg googler, finder jeg at:
En journal er en gentagen ( daglig ) registrering af hændelser i et forløb.
Eksempel: En lægejounal indeholder (daglige) registrering af puls, blodtryk, temperatur, medicinering, velbefindene, osv.
Jeg ved ikke, hvordan man i den sammenhæng kommer ind på ting som ohms lov. Det skulle lige være, at eftervise, at den både gælder hverdage og helligdage. Men jeg vil mene, at databehandlingen, foretages i en rapport/disputats. Journalen indeholder kun data/observationer.
Svar #2
06. oktober 2014 af kieslich (Slettet)
En journal er nok det som du normalt opfatter som en rapport. Men en rapport er ofte en sammenskrivning af flere journaler, Man kan lave en journal over et forsøg med Kirchoff's lov, og en journal over et forsøh med Ohm's lov, og så sammenfatte dem i en rapport om elektricitet.
Journalopbygning i fysik, kemi og biologi:
Forside:
Titel, fag, skole,klasse,navn, dato.
Formål: er ofte formuleret i vejledningen.
Materialer:
Her oplistes det nødvendige apparatur, udstyr og kemikalier.
Kemikalier skal desuden følges af de tilhørende af risiko- og sikkerhedssætninger
Metode:
Princippet i forsøget forklares i skitser og/eller punktform. Dette afsnit skal være så
udførligt, at andre kan gentage dit forsøg præcist - svarende til en kogebogsopskrift.
Sikkerhedsmæssige forhold ved metoden inddrages.
Resultater:
Måleresultatskema til brug ved forsøget, eventuelle beregninger og efterbehandling af
måleresultater. Hvis mange data skal behandles på samme måde, viser man et
beregningseksempel og blot facit for resten af beregningerne.
Kommentarer:
Resultaterne analyseres og der konkluderes kort. Fejlkilder m.m. noteres.
Skriv et svar til: Journal???
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.