Studievalg og videregående studie

Ikke set før? Snit 4.3

28. oktober 2021 af Crystal98
Det er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse
Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse.

Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig.
Jeg har altid været for bange til at droppe ud af noget som helst.

Jeg har siden jeg var ung været meget interesseret i medicin og kan mærke at jeg nu er nået et vendepunkt hvor jeg simpelthen ikke kan forsætte min nuværende uddanelse

Jeg har ingen interesse for min uddanelse og kan ærligt sige at jeg dengang valgte dette studie grundet mit lave snit


Kan det passe at jeg har ødelagt min fremtid ved at afslutte HHX med et
Lavt snit selvom mange af de fag jeg har haft, intet har med medicin at gøre?

Har gode karakterer i dansk A og Engelsk A og de to fag er de eneste relevante for medicin af dem jeg havde på HHX


Jeg ved godt at der er kvote 2 ansøgning på KU hvor der ikke er sat et specifikt gennemsnit men tror i at man med et snit på 4.3 kommer igennem kvote 2 selv med en god kvote 2 test?


Min plan var at tage en HF og få en ny start med en ny basis uddanelse men kan så læse mig frem til at det er det første afgangsbevis fra gym der tæller.
Ligemeget om jeg tager en ny.
Kan dette virkelig passe?!

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2021 af jantand

Du kan tage gymnasiale suppleringskurser og derved øge dit gennemsnit.

Du kan få oplysninger om det på et gymnasium.

Du kan også finde det på nettet.

Du skal være sikker på du tager de for din nye uddannelse relevante kurser.

Det nytter ikke du tager billedkunst og gymnastik, hvis uddannelsen kræver matA, KemiA og Biologi.

God fornøjelse,


Svar #2
29. oktober 2021 af Crystal98

Har ellers hørt at det er det man netop ikke kan, at hvis man har færdiggjort en hhx så gælder det snit ligemeget om jeg så tager en ny gymnasiel uddanelse:(

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. oktober 2021 af Moderatoren

Ja, du kan ikke forbedre dit gennemsnit. Men du kan forbedre karakterer på de enkelte fag.

Det kan også være, at du skal kigge på muligheden for at læse medicin andre steder end på KU.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. oktober 2021 af jantand

Jeg har fundet f.ex Niels Brock, hvor der står det er muligt
Henvend dig til en studievejleder
Hvem siger det ikke kan lade sig gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #6
29. oktober 2021 af Skaljeglavedinelektier

På AU kræver det i hvert fald et gennemsnit på mindst 6,0, før man kan søge ind. Om det gælder på alle universiteterne, ved jeg dog ikke. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. oktober 2021 af Miablisby

Man kan aldrig tage fag om/supplere fag og få et nyt gennemsnit, jantand.. Det snit man har tildelt fra gym, på ens eksamensbevis er lukket og låst forevigt. Man kan dermed supplere fag man mangler til medicin og vedhæfte dem i ansøgningen, for at kunne komme ind fx. kvote 2.


Brugbart svar (1)

Svar #8
01. december 2021 af guzbak

Jeg kom ind med snit på 6.
Er nu læge og klarer mig ganske fint.
Det kan dj sagtens!
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. december 2021 af Viderekem (Slettet)

Have et karaktergennemsnit på mindst 6,0 og bestå en optagelsesprøve, når du søger om optagelse i kvote 2


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. december 2021 af Viderekem (Slettet)

Ifølge SDU 


Skriv et svar til: Ikke set før? Snit 4.3

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.