Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 7741 til 7760 af 181598
-
Mdt. Eksamens hjælp
ForumindlægHej Jeg står her og skal op i mundtlig matematik d.31. Dertil har jeg brug for lidt hjælp angående følgende emner og hvilke beviser som ville være gode til det gældene spørgsmål. Jeg er selv lidt i tvivl om hvilke bevis som vil være gode at benytte i følgende spørgsmål. 5.Analytisk geometri ... -
Hvordan fungerer Engelsk B eksamen? (HF)
ForumindlægHvordan fungerer engelsk B eksamen på HF? Hvis det er en 24 timers? -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
24 timers eksamen.
ForumindlægHey jeg er til 24 timers eksamen nu. Og har meget svært ved følgende spørgsmål: Forklar sammenhængen mellem Mendels første lov, ”allelle gener bliver adskilt ved kønscelledannelse” og blodtypernes nedarvningsmønster. /Thomas - Solrød. -
Hjælp-skriftlig engelsk
ForumindlægHvad er : støtteord? stilistiske virkemisdler og forskellen mennem perfektum og imperfektum ???????????????????????????????+ pliis sva tak på forhånd. -
Lineær vækst. Eksamen i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i morgen, så sidder med de sidste spørgsmål. Lineær vækst: Gør rede for den lineær funktion y = ax + b Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på, hvordan a og b kan bestemmes. Håber der er nogle der vil hjælpe mig:-) -
Nogle kloge matematikere ?
ForumindlægOpgave 2. Lad a være et reelt tal. Betragt 3 × 3-matricen A givet ved A = 3 a 0 a 3 0 1 1 1 1) Beregn det karakteristiske polynomium for A og find egenværdierne. 2) Sæt a = 3 og angiv egenrummet N(A − 6i) hørende til egenværdien 6 (i er indentitestmatricen). Er i tvivl om hvordan m... -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægI næste uge skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Hvad skal jeg forberede mig på? Jeg har læst de tekster der er blevet opgivet, men hvad skal jeg ellers.? På forhånd tak -
EØ eksamen imorgen
ForumindlægHej, Alle andre mundtlige eksamener jeg har været oppe i har jeg kunne finde en hjælpsom YT-video hvor der er blevet vist en eksamen, elle forklaret hvordan den forløber. Det har jeg bare ikke kunne med EØ af en eller anden årsag. Jeg har det på c-niveau på HTX. Er der nogen der kan forklare hv... -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
opgavesæt fp 9 matematik
ForumindlægHej, kan nogen af jer sende mig FP 9 matematik 2018 dec og FP 9 matematik 2018 maj? Kan se at jeg kun kan finde facit på nettet. Vil bare gerne øve mig til mine prøver. På forhånd tak!!! -
Engelsk HHX eksamen!
ForumindlægEr der nogen der lige kort kan forklare mig hvordan det foregår? Eller er der nogen der har et link til et sted, hvor man kan læse om HHX engelsk A eksamen! -
1. matematik opgave
ForumindlægHej intelligente matematikere. Jeg har lidt svært ved denne opgave. Er der nogen der ville hjælpe mig med den? så ville jeg være rigtig glad. På forhånd tak. Jeg regner med at jeg skal bruge noget al-la (x-r)*(x-s) a) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2, og faktoris... -
Mundtlig Historie A - 3. G
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige nu og er igang med min 24 timers eksamens læsning til Historie A. Jeg har trukket emnet Indien - Fra koloni til demokrati. Her har jeg så fået et par tekster hhs. af et brev fra Ghandi til vicekongen Lord Irwin omkring hvordan hans forløb med saltmarchen i 1930. En tek... -
Skriftlig termins
ForumindlægHej Nogen der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstillig 8 klasse i år? -
Dansk eksamen skrevet for meget
ForumindlægHej alle :) Jeg står i den situation, hvor jeg har kommet til at skrive 4,4 sider til den skriftlige eksamen i dansk, hvilket er 0,4 sider for meget. Jeg er derfor meget nervøs for, at det kommer til at trække mig meget ned i karakter. Ift. opgavekravene har jeg opfyldt alle kravene, og endda pe... -
Er gået helt i sort(eksamens synopsis)
ForumindlægHejsa... Har været oppe og trække eksamens tekst i psykologi idag. Har trukket udviklingspsykologi: En ny børnekarakter( kan findes på http://politiken.dk/debat/kroniker/article18601.ece ) Det burde jo sådan set være rigmelig nemt at gå til men er bare gået fuldstændig i sort over det. Virkel... -
Kemi eksamen aug. 2005
ForumindlægNogen der har Kemi A niveau eksamensopgave svar fra august 2005? Tak! -
Matematik C eksamenspørgsmål 2011
ForumindlægMatematik C Stx (1.C) 1) Den retviklede trekant. Tedegør for Pythagoras sætning Vis hvorledes du kan beregne sidelængderne i den retviklede trekant ved brug af sætningen. Forklar kort princippet i den aksiomatisk- deduktive metode og bevis sætning I.35 fra Euklids 1. bog 2) Den retvinklede tre... -
SRP i biologi og matematik
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til nogle emner i SRP. Jeg skriver i biologi (B) og matematik (A) og har nogle emner der passer på biologi, men ved ikke hvad jeg skal skrive om i matematik.. emnerne er: - Genterapi (-på kønsdele?) - Genteknologi - Kloning - Gensplejsning - Fost...
