Søgning på: fysik projekt. Resultater: 7981 til 8000 af 20688
  • Hjæp til eksamen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd
  • Tjekke nogle 2 opg.

    Forumindlæg
    hey. Er der en venlig sjæl derude der kan tjekke mine to opgaver? :) Jeg er gået lidt i stå til sidst, men det er er fordi jeg er i tvivl om resultatet for oven. Ellers har jeg formlerne.
  • Bevægelser osv.

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Sidder lige med en sidste opgave, som virkelig volder mig problemer! Jeg aner faktisk ikke engang hvor jeg skal starte eller slutte :/. Er der en, der vil hjælpe mig med hele denne opgave? - Jeg forstår den nemlig ikke :S. Hermed vedhæftet. På forhånd tak, Den meget forvirrede.
  • Praktisk anvendelse af pythagoras?

    Forumindlæg
    Hej!! Er der nogen som har bud på, hvor man anvender pythagoras sætning i praksis?
  • Kvalitativ og kvantitativ.

    Forumindlæg
    Hvis censoren spørger, hvad forskellen mellem kvalitativ og kvantitativ metode er. Hvordan skal jeg så svare på dette? Og er Tendens det samme som Hensigt og Intention? Hvorfor er det posititvt at en kilde har tendens?
  • hvilken formlen?

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen som ved hvad denne ligning hedder: N = b*a^t
  • Astronomi sucks :(!

    Forumindlæg
    Astronomi – Solens daglige/årlig bevægelse - Beskriv Solens opbygning, dens daglige og årlige bevægelse og årsagerne hertil. Gør rede for Solens op- og nedgangstider og dens kulmination. Kom også ind på, hvordan kulmination kan anvendes til stedbestemmelse på Jordoverfladen. Astronomi &nd...
  • HJÆÆÆÆP

    Forumindlæg
    hej :) min lærer siger at funktion og vækst er det samme, passer det? hvad er potenfunktion og potensvækst?
  • Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5?
  • Atom vægt?

    Forumindlæg
    Hvorfor vejer isotopen Cl 37 36,965 u og ikke 37 u, hvis protoner og neutroner vejer mere en 1 u hver?
  • GSK afleveringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har her for et par dage siden tilmeldt mig et mat B-A GSK-suppleringskurser, som starter i september i København. Jeg ved godt, at jeg kommer til at lave mange afleveringer, hvilket er helt super, men jeg tænkte også på, om man får karakterer for afleveringerne? Man får nok ikke ...
  • Forsvar

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til at forsvare min SRO, men hvad skal man egentlig ind på?,
  • Isolering af Z

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lidt svært ved at løse følgende ligninger, hvor jeg skal isolere z: z*t-z*p=U (z+a)(b+c)=0 (a-z)*t=m Mange tak på forhånd!
  • Løsningerne til eksamenssætet

    Forumindlæg
    Hej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne
  • Indikatorer på syrer og baser?????

    Forumindlæg
    Hjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:)
  • Udregning af u-værdi for tagkonstruktion

    Forumindlæg
    Jeg skal udregne u-værdien for en tagkonstruktion, hvor jeg har fået følgende oplyst: Tagudformning: Huset udføres med afvalmede gavle. Tagkonstruktion: Præfabrikerede gitterspær. Taghældning: 25 grader. Tagudhæng: Vandret facadeudhæng, ca. 660 mm incl. tagrende, ca. 400 mm udhæng i gavle. Ve...
  • Metode hjælp :s

    Forumindlæg
    jeg har skrevet om hvordan atombomben virker, hvilken metode har jeg så brugt? det kan jeg ikke helt finde ud af, har jeg brugt den dedoktive eller den indoktive?
  • Hjælp til at forstå fænomenet "ligevægt"

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive et teori afsnit til forsøget "Kroppens hvileeffekt" og jeg vil gerne inddrage lidt relavant viden om fænomenet ligevægt. Uheldigvis har jeg ikke så styr på det og jeg kunne virkelig godt bruge en til at kunne forklare mig hvad det basalt er. Gerne med...
  • el lære

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og kigger på en opgave hvor der står jeg skal finde erstatnings impedansen.. er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør det ? følgende ting er oplyst i opgaven. R1=10ohm R2=5ohm Xc=6ohm Xl=10ohm
  • Hjælp....Lys i vand DET HASTER HJÆLP

    Forumindlæg
    a) Gitterets gitterkonstant: n•λ=d•sin?(θ_n) ? Ligningen løses for d vha. CAS-værktøjet WordMat. d=λ•n/sin?(θ_n ) Når en bølge med bølgelængden λ rammer vinkelret ind på et gitter, er der konstruktiv interferens i de retninger, som svarer tilafbøjn...