Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8061 til 8080 af 26633
-
Ungdom
ForumindlægHeej, jeg har brug for fx. en avisartikel, et digt, en novelle osv. som handler om ungdom. Evt. noget i selv har lavet ? - På forhånd tak (: -
Morgen-vandring
ForumindlægEr der nogen som kan oversætte morgen-vandring af adam ohlenchsläger for mig? jeg kan ikke overskue det lige nu pga af lektier. Så hvis nogen skulle have "oversat" digtet til ny dansk, og ville dele det med mig, så ville det være en kæmpe hjælp. Tak -
"Dead as they come"
ForumindlægEr der noget som har analyseret novellen "dead as they come" af Ian McEwan? -
Fordømte her på jorden - Undskyld
ForumindlægHej - Er der nogle der har en analyse af "fordømte her på jorden - undskyld" af Jesper Wung Sung? -
HCL: Sneglen og Rosenhækken
Forumindlæger der nogen som har skrevet stil om Sneglen og Rosenhækken? hvor man bare har analyseret og tolket den, ikke sammenlignet den med andre tekster? -
Retorisk pentagram?
ForumindlægKan det retoriske pentagram bruges som metode i AT? I analyse af en tale -
hvad kalder man en der....
Forumindlæganalysere eller bare generelt kigger på et billede.... når man f.eks. læser kalder man vedkommende for "læseren".... -
Åge og Else ?
ForumindlægHej! Er der nogle, som har læst/analyseret folkevisen Åge og Else - og kan hjælpe mig på rette vej ? //Tak -
Ndbohælp
Forumindlægder nogen ved om hvordan man analyser novellen Nabohjælp der er skrevet af Sidsel Falsig Pedersen. -
Fiktion
ForumindlægEr der nogen, som har et link til et sted, hvor man kan se en komplet fiktion analyse af en tekst/bog? MvH -
Henrik Pontoppidan "Den kloge mand"
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med en analyse af "Den kloge mand" af Henrik Pontoppidan? Det Haster .. -
Porters Five Forces
ForumindlægHvordan og hvorledes kan man bruge Porters Five Forces, når man skal bruge den til at analyserer en virksomhed? -
Barndommens land - Budskab ?
ForumindlægHej Nogle kan hjælpe mig med digtet af benny andersen - barndommens land - hvad budskabet er ? -
stil
ForumindlægHej. Er der en der vil kæse min stil, og sige hvad jeg umidelbart ville for af karakter for den ? Jeg har afleveret den, men jeg kan ikke vente til jeg får den tilbage. Jeg syntes ikke at det gik så godt. Opg. Jeg skulle skrive om de tanker jeg fik ved at læse digtet "Jeg er blevet for l... -
Torben og Maria Naja Marie Aidt - Hjælp
Forumindlægjeg er ved at skrive en dansk opgave og mangler inspiration til analyse af Torben og Maria. Er der nogle der ligger inde med en analyse jeg måske kunne se ?? -
HVad skal jeg tage udgangspunkt i?
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolning af en novelle. Analysen på kun fylde 3 sider og er derfor lidt splittet mht. hvad jeg skal skrive? Nogle forslag? Hvad er vigtig at have med i sådan en fætter? -
Forskellige fedtanalyser
ForumindlægHvilke forskellige former for fedtanalyser kender i ud over Soxhlet analysen? Hver søde at hjælpe mig, for jeg skal bruge det til mit eksamensprojekt. Jeg ville gerne kunne lave analyserne på ost. -
HJÆLP! SRP emne i dansk og musik
ForumindlægSkal vælge emne i morgen!! Nogen med gode idéer? vil lægge hovedvægt på dansk, evt finde en film at analysere og så analysere musikken til. Nogen som kan hjælpe!?????? -
hjælp det haster virkeligt meget.
Forumindlægjeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre. jeg skal analyser en novelle tekst og det skal være på et gymnasium niveau. kender du nogle rigtige gode analyse modeller til noveller. på forhånd tak. -
Hvordan bliver man bedre til skriftlig dansk?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder p.t. på 2. år af HHX, og jeg drænes af energi, af at få 4 de sidste par gange i mine danske stile kontra analyser og fortolkninger. Hvordan vil i gøre hvis i skulle forbedre jer, og hvad kan jeg gøre? Jeg har vedlagt min seneste opgave, som er en analyse og forto...
