Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8101 til 8120 af 23765
  • hjmmeside?

    Forumindlæg
    hey ville lige høre om der var nogen der havde navnet på en hjemmeside hvor man kan læse noget om metaller, forskellige legeringer og såen nogen ting..
  • Kemi B - Ladning og elektronstruktur ud fra det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej klogere hoveder! Har lige brug på en forklaring på dette: Hvordan man i periodesystemet kan aflæse metal- og ikke-metalionernes ladning og elektronstruktur? Tak på forhåmd
  • hvad sker der med glødetrådens resistans når spændingsforskellen og dermed strømstyrken øges.

    Forumindlæg
    hvad sker der med glødetrådens resistans når spændingsforskellen og dermed strømstyrken øges? nogle der ved hvad der sker? kan det være at metal tråden sprænger?
  • kabel vs. solid ledning

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvad er fordelen ved at have et kabel som består af mange små metalledninger, end at have en ledning som kun består af solidt metal? Det er mere fleksibelt, men der må være flere fordele. Kan strømmen desuden løbe på tværs af metal-trådene i kablet - for hvis ikke så må kablet have en u...
  • AC/DC thunderstruck

    Forumindlæg
    hej jeg vil høre om der er nogen der kan lave thunderstruck guitar lyden med en MT-2 (metal zone 2)?
  • hjælp

    Forumindlæg
    19. Hvordan kan vi påvise syrerest-ion i gødning? 20. Hvordan kan vi påvise metal-ion i gødning?
  • Syrer og baser

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering for til på mandag og jeg mangler 2/4 spøresmål som lyder - hvad er syrebrint/hydroxid? - hvad er en syrerest/metal?
  • nogen der kan hjælpe

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål ?? :) forklar hvordan man navnegiver molekyler som er opbygget af 2 ENS- ikke metaller. fx SO2 og H2S
  • Salte af et stof??

    Forumindlæg
    Hejsa, er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad salte af et konkredt stof betyder? Jeg har slev lært at et salt er en forbindelse mellem et ikke metal og et metal. Jeg bliver dog forvirret når jeg nu lære; Salte af eddikesyre kaldes acetater, f. eks. Natriumacetat, Na(O2CCH3) Er det ...
  • Disposiotner FSA mundtlig

    Forumindlæg
    Kunne godt bruge dispositioner til følgende emner i Kemi Syrer Baser Ioner Salte Det periodiske system Metaller Kemiske reaktioner På forhånd tak :D
  • Hvordan holder molekyler sammen?

    Forumindlæg
    Jeg har forstået hvordan metaller hænger sammen og også ioner, men hvordan holder kovelante bindinger sammen?? Hvad er forskellen på hvordan en polær og ikke polær binder sig på?
  • udfordrene dispositioner til 9.klasse

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle af jer der har nogle virkelig udfordrende dispositioner til eksamen 9.klasse til hhv. emnerne: Syre, base, salte og metaller.
  • Spændingsrækken.

    Forumindlæg
    Hjælp! Kan metallet Bly (Pb) opløses i saltsyre HCL under afgivelse af dihydrogen. Og hvorfor? Taak på forhånd !
  • Syre og baser består af....?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ikke helt sikker på hvad syre og baser består af. Består en syre ikke af en syrerest og hyrdogen? Og en base af metal og hydrogen? Tak :)
  • Spørgsmål om ioner

    Forumindlæg
    Sidder her og læser om en Nitration (NO3^-) men jeg forstår ikke rigtigt hvordan et metal som Nitrat kan gå sammen med en gas som oxygen? Hvordan er det muligt?
  • Hydrogenbromid

    Forumindlæg
    Er hydrogenbromid en ion forbindelse eller er det et molekyle? Det er navngivet som en ion men består af to ikke metaller og har en forskel i elektronegativitet på 0,76. Håber der er en der kan hjælpe.
  • Udledning af brydningsloven - riquelme og -1^(1/2) :)

    Forumindlæg
    Okay, nu er jeg kommet til udledning af brydningsloven. Et udsnit af mit afsnit:"Her vil den dog blive udledt ud fra Fermats princip. Hans princip går ud på, at lysets vej mellem to punkter er den, der tager kortest tid. Ud fra moderne fysik kan Fermats princip syntes en smule ufuldstændigt ...
  • Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?

    Forumindlæg
    Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisningen...
  • Skal man gå efter gennemsnit eller fag?

    Forumindlæg
    Jeg står i den situation, at jeg overvejer at læse medicin om 2 år, når jeg er blevet student. Jeg kommer til at have alle de fag, jeg skal bruge, bortset fra fysik på B niveau. - dette kan jeg vælge at trække op i 3.g. Men nu er sagen den, at jeg har fået 12 i fysik på c niveau, og er de...
  • Medicin og fag!

    Forumindlæg
    Jeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på...