Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8121 til 8140 af 14099
-
Case arbejde på sygeplejerske uddannelsen
ForumindlægHej! Jeg ville bare lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med et case spørgsmål. Jeg skal fremlægge om det lille kredsløb med fokus på dyspnø (åndenød), men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal sige/skrive. Jeg har om en mand (patient) med problemstillingen dyspnø og prøver at fi... -
eksamen - samfundsfag
ForumindlægHej, vi er 3 piger som skal op til samfundsfagseksamen snart. Vi har trukket danmark i internationale relationer (hvor vi har valgt at sætte fokus på eu og fn). Vores problemstilling er: Hvilken betydning har internationale organisationer for Danmarks forpligtelser overfor immigranter og flygtnin... -
Opstilling af vektorfunktion
ForumindlægHej, Jeg sidder lidt fast i denne opgave, jeg skal opstille en vektorfunktion som beskriver banekurven for punkt P. Det er en slags øvelses opgave hvor vi skal fokusere meget på udregningen, vi har derfor fået resultatet. Resultatet eller vektorfunktionen skal dermed være r(t) = 4cos(t) + 2cos(... -
Afgangsprøve- pressefoto
ForumindlægHej : Jeg har trukket pressefoto til 9.klasses afgangsprøven i mundtlig dansk, og jeg er lidt på bar bund... Hvilke ting er vigtige at sætte fokus på når man skal analysere et pressefoto? Kender I nogle gode links hvor man kan finde pressefotos? Er der nogle af jer som trak pressefoto da I va... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg har svært ved at forstå denne opgave, med fokus på udregning af 95% konfidensinterval. Promblemet er jeg ikke ved hvordan man udregner, med de givne oplysninger. Så intil videre antager jeg at n=604 p=34% Jeg har vedhæftet opgaven nedenunder og Tak for hjælpen på forhånd, det betyder ... -
Brancheanalysemodel også kaldet Porters Five Forces
ForumindlægJeg står med en aflevering hvor jeg skal lave en brancheanalyse med fokus på måltidskasser. Problemet er, at jeg ikke helt forstår modellen. Så jeg håber der er nogle som har lyst til at hjælpe mig med at forstå modellen og give gode råd til hvad jeg eventuelt kan komme ind på i de forskellige ... -
SSO - genre
ForumindlægHej alle. Jeg har en bror, der er ved at skrive SSO.Hans emne er filmen 12 years as a slave og noget af det han skal er at analysere filmen med fokus på genre. Mit spørgsmål er så, hvordan man skriver uddybende om genre i forhold til filmen. Genrerne denne film har er biografi og historie På fo... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle. Er igang med at skrive DHO, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte mit afsnit på følgende spg; Redegør for centrale udviklingstræk i perioden ca. 1850 - 1880 med fokus på stillingen mellem kønnene. Nogle ideer til, hvordan jeg kan starte mit afsnit? -
Analyse & vurdering
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan man skriver en analyse og vurdering med fokus på retoriske virkemidler? Mit problem ligger her at vi skal lave en analyse og vurdering ud fra en kronik. Vi skal dog inddrage to andre tekster, skal de så også analyseres, eller skal de indgå i vurderingen? Og hva... -
Rødhætte - perspektivering (haster!)
ForumindlægHejsa! Er der nogen derude, som kender til nogle gode perspektiveringsmuligheder (noveller, romaner, film, mm.) når det kommer til eventyret "Den lille Rødhætte"? Vi har fokus på overgangen fra barn til voksen, så det kunne være super fedt, hvis der kunne perspektiveres til dette (og ... -
HVORDAN SKAL JEG GRIBE MIT SRP-EMNE "REGNBUEFAMILIER" AN?
ForumindlægHej, jeg skal til vejledning i morgen, og jeg har valgt at skrive om regnbuefamilier. Dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe det an mht. fokus på opgaven - altså hvad jeg skal konkretisere det ind til. Hvis I har nogle gode ideer og har erfaring med SRP, må I meget gerne skrive. Mvh -
Hjælp - Ideer til kilder/materialer SRP
ForumindlægHejsa Jeg skal i min SRP tage udgangspunkt i samfundsfag A og Engelsk A, hvor jeg vil beskæftige mig med afroamerikanere. Planen er at fokusere på, hvilken gruppetilhørsforhold og identitetsmarkører som forårsager og medvirker til raceadskillelse i USA. Har I nogle gode ideer til kilder/mater... -
Aflevering i samfundsfag
ForumindlægPrøver en gang til... Vi skal lave en aflevering ud fra dette spørgsmål(Redegør for socialiseringen i det senmoderne samfund med fokus på betydningen af etnicitet), afleveringen skal vare 1,5 side til 3 sider, men har lidt svært ved at komme igang, nogle der kan hjælpe? Har styr på begreber ... -
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
Essay om forbrug af jordens ressourcer
ForumindlægHejsa, jeg skal skrive et essay omkring forbruget af jordens ressourcer med særligt fokus på, hvad samfundet og den enkelte kan gøre. Jeg skal tage udgangspunkt i dette tekstoplæg: https://www.wwf.dk/?22080/I-dag-er-jordens-ressourcer-opbrugt-for-2018 Jeg er bare i den situation, at jeg ved simp... -
Når religionen sætter seksuelle grænser
ForumindlægHej Vi har i vores AT-projekt valgt emnet "Når religion sætter grænser" med fagene religion og dansk, og her har vi valgt at fokusere på Jehovas Vidner og deres holdning til seksualitet og samliv. Vi er i gang med at lave vores problemformulering, er der nogen, der har nogle gode/spænd... -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
Produkt til "finans-kriser"
ForumindlægHej! Jeg har valgt at arbejde med med den financielle-sektor i min projektopgave med fokus på finanskriser. (9. klasse) Jeg har imidlertid brug for gode ideer til, hvad jeg kan vælge som mit produkt/mine produkter. Jeg håber, I har nogle gode og konstruktive ideer, som kan hjælpe mig videre. Fo... -
SRP NIKEs kontroversielle branding
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP om nikes kontroversielle branding og deres reklame kampagne med Colin Kaepernick. I min problemformulering står der: "Med udgangspunkt i og fokus på Nikes valg af Colin Kaepernick som profil analyseres Nikes brand." Hvilket metoder og analysemodeller i afsætn... -
Analyse af Paa Flydebroen af Jens Baggesen
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en analyse af Paa Flydebroen (1792) af Jens Baggesen. I min analyse skal jeg have fokus på sprog, udsigelse, forløb og tematik, og jeg skal også lave et resume. Jeg forstår ikke helt teksten så er der en der vil være sød at hjælpe mig? Hvis i ikke kan finde teksten på...
