Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8421 til 8440 af 25374
-
Ris og ros til SRP!
ForumindlægFor alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning? -
Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:) -
Første Verdenskrigs handlingsforløb
ForumindlægHey, Jeg tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med 1. verdenskrigs handlingsforløb. Det skal være kort og præcist, dvs med vigtige årstal/datoer. (Den skal passe ind i en synopsis) :) -
Fremlæggelse bog
ForumindlægHej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
SSO
ForumindlægJeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ? -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
jer der HAR været til AT-eksamen!
Forumindlæg... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige? -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Forklaring af Berlinmuren???
ForumindlægJeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er? -
FSA
ForumindlægHej derude! Hvis man har trukket pressefoto i fordybelses område til Dansk eksamen, hvad kan man så bruge af oplæsningstekster?? -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Er dette en artikel?
ForumindlægHej har lige brug for at vide hvilken genre denne tekst er. http://parenting.blogs.nytimes.com/2012/11/23/woman-gives-birth-to-own-grandson/?ref=assistedreproductivetechnology Tak på forhånd! -
Hvad er/betyder Polynesien?
ForumindlægTænkte på om der nogle af jer søde menneske der kunne forklare mig hvad Polynesien er/betyder? :-). -
Det moderne verdens billede idag - fysik
ForumindlægHej alle ! Jeg søger desperat viden om, hvordan det moderne verdens billede ser ud idag? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet og håber derfor i kan hjælp mig !! :) -
Det ondes problem?
ForumindlægGodaften (: Jeg har søgt lidt rundt på google, men vil gerne lige høre jeres mening om, hvad "det ondes problem" er? :) På forhånd tak! Mvh. Christine -
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk.. -
Sovjetunionens Sammenbrud
ForumindlægKan nogle give mig nogle kilder eller hjemmesider, der er konkrete, som jeg kan bruge til at besvare mit spørgsmål? I hvor høj grad var sammenbruddet noget som der havde været lagt op til over længere tid gennem den måde som Sovjetstaten blev styret på? -
Indonesien
ForumindlægHej jeg er igang med et projekt om Indonesien. Jeg er stødt ind i et spørgsmål der lyder sådan : beskriv Indonesiens primære problemer- krig, hungersnød osv. Vil nogen være sød at finde det for mig på nettet og sende mig linket, for jeg kan simpelthen ikke find noget om det.
