Generelt

Hvad skal jeg vælge næste år?

12. februar 2018 af kc9919

Hej,

Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socialt miljø. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil efter gymnasium, sikkert noget med journalistik, business eller politik. Men hvad er bedst HHX eller STX, nogle meninger eller erfaringer omkring dette?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2018 af Mathias7878

STX er altid det sikre valg på grund af de mange studieretninger
- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. februar 2018 af Mathias7878

Note:

Desuden kan det være fuldstændig ligegyldigt, hvilken gymnasial uddannelse du vælger. De fag, som man f.eks. har på HHX, dvs. virksomhedsøkonomi, afsætning og hvad det nu kan være, bruges ikke som adgangskrav på de videregående uddannelser. For det meste er det kun fag som matematik, dansk, engelsk og samfundsfag/historie, der overhovedet bruges som adgangskrævende fag, hvilket er obligatoriske på de gymnasiale uddannelser - udover historie og samfundsfag på nogle linjer måske.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. februar 2018 af JulieW99

Hvis du går business/politik vejen, vil jeg klart tænke at HHX giver mest mening. Men søg ind på begge to, og se hvor du bliver optaget. Kan du så mærke det er helt forkert når du er startet, så skift.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. februar 2018 af guzbak

Hvis du er usikker på hvad du vil, ville jeg nok anbefale STX som er lidt mere bredsprektret mht. fag og linjer.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvad skal jeg vælge næste år?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.