Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8841 til 8860 af 23878
-
Mundtlig eksamen
ForumindlægSkal meget snart op til mundtlig engelsk på B-niveau, og søger efter noget inspi til en disposition! Nogen der kan sende et eksempel på en dispositionen eller noget lignende. -
Polynimier
ForumindlægEr der nogen som har en bog eller lignende om polynomier? En man evt kunne læse på nettet.. -
Rend mig i traditionerne - Af Leif Panduro
ForumindlægOkay, jeg har brug for en der (selvfølgelig) har læst Rend Mig I Traditionerne, men også en der kan huske den ret godt. Jeg har utroligt svært ved at finde rundt i kompositionen og den måde historien er bygget op på. Jeg har søgt flere stedet på nettet og har ingen hjælp fundet. Er der nogle ... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Læse
ForumindlægNogle der vil læse min referat af bogen kunsten at græde i kor og komme med en vurdering efter? I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfo... -
Råd til mundtlig dansk stx
ForumindlægHej alle Jeg ville høre om der var nogen derude der havde nogle gode råd til os der snart skal op i dansk. Bla. Hvad man kan risikere at komme op i, og hvad der er vigtigt at huske/gøre i forberedelsen. på forhånd tak :) -
"at fremsætte synspunkter"
ForumindlægHvad vil det sige? -
Længde på 24 timers eksamen?
ForumindlægHej, det her er er spørgsmål til dem, der har været oppe i en 24 timers eksamen i et sprogfag! Hvor meget skrev i ca. til præsentationen af jeres tekst? -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op i dansk eksamen på onsdag. Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer angående dansk eksamen! Hvordan skal eksamen gribes an. Hvad skal man helt præcist gøre, hvis der vel og mærket findes en metode til dansk.. På forhånd tak -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have musik i gymnasiet efter ferien. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal have kendskab til i faget musik, når jeg har det på c-niveau. Samme spørgsmål til faget latin. På forhånd tak :D -
Samfundsfaglig teori for det gamle og det nye terrortrusselbillede
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive SRP i samfundsfag/dansk og syntes ikke min opgave er faglig nok. Jeg søger derfor noget inspiration til hvilke teorier jeg kan benytte / hvilke teoretikere der har udtalt sig om terror. Jeg håber i kan hjælpe & takker på forhånd :) -
Kunsten at græde i kor - roman
ForumindlægJeg søger skrevne 2. - eller 3.g opgaver om "kunsten at græde i kor" (eller stile i almindelighed). Der findes kun to eksemplarer her på studieportalen (jeg har godkendt den ene), og måske har nogen en opgave med helt andre fortolkninger. Hvis nogen er i besiddelse af en opgave, er de ... -
Formalia omkring SRP
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre skrive SRP og har netop fået udleveret min problemformulering. Skal jeg løse problemformuleringens dele i den rækkefølge, de er skrevet i? Min problemformulering består af 3 dele - først en biologidel, dernæst en historiedel og slutteligt en blandet biologi- og h... -
Bølger og lyd!!!!!!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med min fysik aflevering? Det jeg leder efter er der nogen der ved hvad man skal skrive i efterbehandling? Og databehandling?( hvad er forskellen?) Og selve i teoridelen? Jeg har om stående lyd bølger, jeg er virkelig lort til det her. Er der ikke nogen som har lavet ... -
SRP - Hjælp til metode
ForumindlægJame hej. Jeg har været inde og se "SRP-skabelonen" hvori der står at der skal være et metodeafsnit... jeg tænker at det skal handle noget om - mit eget tilfælde - hvorfor historie og Engelsk er en skide god kombo for at svare på min problemformulering.... nu sidder jeg bare og tænker h... -
Hjælp! Tysk oversættelse
ForumindlægHej alle! Har nogle dansk sætninger som jeg virkeligt gerne vil have jeres oversættelses-bud på. "Efter morgenmaden hentede vi altid avisen" "Jeg er imod regeringen" "Baren er lige om hjørnet" "Det er til pigen fra bedstefaderen" "V... -
HASTER FREMSTILLING
Forumindlæghej. jeg er igang med min 2. års opgave i his. om vores koloni i Trankebar. Jeg har fået en fin opgave formulering af min lærer, men jeg forstår den simpelthen ikke. Jeg håber virkelig på hjælp :) Fremstillingen: Der arbejdes normalt med forskellige skriveniveauer i fremstillingen. Redegørelse... -
IR og 1H NMR - Spektrum
Forumindlæghttp://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm (Stof 6) a) Redegør for karakteristiske absorbtionsbånd over 1500 cm^-1 (For IR-spektrum) b) Bestem strukturen for stoffet, idet du argumenterer ud fra integralkurven, kemiske skift og koblingsmønstre. Jeg kan slet ikk komme frem til n... -
Mule Killers - Engelsk stil
ForumindlægHej! Er der nogen der har skrevet en stil der hedder ''Mule Killers'', fordi jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp. God aften :) -
Google og afsætningsteorier
ForumindlægJeg skal i næste måned begynde på en større og betydelig selvstændig opgave. Jeg har valgt at skrive om Google i fagene IT og Afsætning. Opgaven skulle blive. ca. 5000 ord tilsamens. Endnu har jeg ikke fult besluttet mig om hvordan jeg vil skrive opgaven og hvad der skal være i focus. Jeg tænkte ...
