Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9041 til 9060 af 57177
-
Unfair skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle! Jeg var til skrliftlig eksamen i går i Mat A stx, og efter min mening var den unfair. Jeg, er sammen med andre elever fra IB, der tager Mat A eksamen i skriftlig for første gang og vi har valgt at skrive i hånden. Jeg ville rigtig have lavet anden del af prøven på computer fordi jeg me... -
hjælp
Forumindlæghej har brug for dansk noter, speciel om stil perioder, og evt analyse modeller -
monosakkarid
Forumindlægjeg sidder og kigger på mine noter fra timerne....jeg har skrevet i mine noter at et monosakkarid består af et molekyle, men der står står ikke hvilken slags molekyle det er..er der en der ved det?? -
Terminsprøver..
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk B og dansk A terminsprøve... Jeg har slet ikke styr på hvad man gør I hvilke opgaver selvom jeg har skrevet en masse stile som har givet 00 og 02 -3 :S Kan I hjælpe mig?? Hvad gøre I henholdsvis ved engelsk stil og dansk stil.. Hvordan starter I ? Hvad går det he... -
24 timers eksamen - Historie - "National Identitet og danske krige i det 19. årh." Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet "National Identitet og danske krige i det 19. årh.", og skal nu formulere nogle problemstillinger. Jeg har overvejet følgende: 1) Hvordan kommer fædrelandskærligheden til udtryk i kilderne? (Kigge på Vi, Vores, osv. ord) 2) Hvilken betydning havde krige... -
Korrekt engelsk?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en engelsk novelle. Jeg skriver den først på dansk og oversætter senere, jeg ville bare høre om I ville tage et kig på den og se om jeg oversætter rigtigt. Tak på forhånd. It was a shiny beautful day. The sun was shining from a clear sky ov... -
---LIDT HJÆLP---
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. på forhåd tak.Trophic efficiency is the precentage of production transferred from one trophic level to the next. Tropic efficiencies must always be less than production efficiencies because they take into account not only the energ... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f... -
EKSAMEN :S !!
ForumindlægHey St .Ville lige hører om folk ikke vil hjælpe mig sidste gang :Det drejer sig om eksamen, har i nogen tips & tricks til følgende eksamner: 1. Retstavning ( Diktat )2. Matmatik ( gerne noter osv )3. Dansk skriftlig fremstilling (Tips & tricks4.Fysik/kemi & biologi ( multichoice )Og nogen der h... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
Spørgsmål til engelske sætninger
ForumindlægHej! Jeg vil gerne have hjælp til følgende sætninger: They are the most succesful actors in/during/whatever the past 10 years. Too many Danish people are not highly enough educated/well enough educated/whatever. The Danish school system is not functioning/doing/performing/operating/working/wh... -
kan man sige dette?
ForumindlægWhen two people from different cultures falls in love, it’s not longer who their fall in love, but which culture they are falling in love in. -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
tidslinje over perioder og skrivermåder?
ForumindlægFindes der ikke en side hvor man kan se tidslínje over de forkellige perioder i dansk og de forskellige skrivermåderne?(nogen der evt. har lavet det?) F.eks. hvad tid er nyere tid og det moderne gennembrud,og hvilke skrivestille er tilknyttet til dem.. -
Dansk-Historie 2.g opgave Slaget ved "Dien Bien Phu" 1954
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive 2.g opgave (dansk-historie) og har valgt emnet "Slaget ved Dien Bien Phu i 1954" - Som altså er et af de mest betydningsfulde slag i krigshistorien og betød at frankrig trak sig ud af Indokina efter 9 års kolonisering. Jeg er dog gået virkelig meget i s... -
Et godt gennemsnit?
ForumindlægJa, hvad er et rigtig godt gennemsnit når man bliver student? Både set med danske briller og internationale? Hvor meget snakker vi fx om, at der skal til for at man ca. befinder sig mellem landets 5% bedste snit. -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
"Hints"-forum
ForumindlægHei på deg. Overvejede lidt om et forum med "hints" eller andre spase links til hjælpsomme eller sjove programmer eller værktøjer ville være en idé? Som f.eks. den interessante Google-feature som Peden (tror jeg vidst?) linkede til den anden dag, hvor man kunne få en mail hvis der kom... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
Have med til danskeksamen 9 klasse
ForumindlægHvad må man have med til den mundtlige dansk eksamen, udover ens synopsis?
