Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9421 til 9440 af 14099
-
Ideer til SRP (psykopater)
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP og mangler ideer til min problemstilling. Mine fag er biologi A og psykologi B, og jeg kunne godt tænke mig at skrive om dyssocial personlighedsstruktur (psykopati) som et handicap, så hvis du har en ide, må du meget gerne skrive den. Også hvis du har set en dokume... -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
Haster! Biologirapport om enzymer i brød
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport i biologi, men er lidt usikker på om jeg har skrevet teori og diskussionsdelen rigtigt. Det er et forsøg hvor vi tilsætter enzymet xylanase til vores brøddej og sammenligner bollerne med boller der ikke er tilsat enzymet kan i komme med feedback om det er rig... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, i min biologi eksamen skal jeg redegøre for et forsøg også komme ind på emnet fx DNA. Jeg skal med afsæt af min viden om emnet redegøre om et førsøg jeg har lavet, også komme ind omkring fx på hvad DNA og enzymer er, hvordan stiller jeg det op i en fin orden? Og får det til at gå igennem en ... -
fra blod til cellen
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp til at svarer på dette underspørgsmål i biologi. det lyder således: forklar hvordan energigivende næringstoffer kommer fra blod til cellen. jeg kan simpelthen ikke finde svaret hverken i min bog eller på nettet. jeg kan kun finde svar på hvordan næringstoffe... -
Kemi på HF
ForumindlægJeg starter efter ferien på HF, og skal derfor have kemi minimun på niveau C. Er der nogen, der måske kunne sige mig, hvad det første er, man lærer i kemi på c-niveau. Er der evt. noget jeg kan forberede på mig, før jeg starter? Det samme med biologi - hvad starter man med der? Er vi inde på no... -
Hjælp til NV eksamen om gærceller
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til NV og jeg har valgt et forsøg i biologi som handler om hvordan alkohol påvirker gærceller og jeg forstår det ikke helt og har prøvet at google mig lidt frem så har lige to spørgsmål. Hvordan påvirkes gærcellerne af alkohol-tilsætningen? Og hvorfor st... -
redegørelse af influenzavirus
ForumindlægHejsa Er der nogen som har vildt meget styr på influenzavirus og generelt biologi, som gerne ville hjælp mig mht. srp?. Jeg skal nemlig redegøre for influenzavirus generelt , og især for H1N1. Er simpelthen forvirret og ved ikke hvad jeg skal komme ind på. Er der én som har styr på det, og kan k... -
Overvej hvorfor der bruges 116 g kød, til 100 g pølse”
ForumindlægI biologi har jeg om kost - herunder kulhydrater, fedt og protein samt energi (kj) Vi er i gang med en varedeklaration om energi i spegepølse - et spørgsmål lyder således: “Overvej hvorfor der bruges 116 g kød, til 100 g pølse” Jeg har ingen bud overhoved - nogen der kan hjælpe? Tak :) -
Enkeltfag
Forumindlæghejsa jeg går i 2g. Pga sygdom er jeg ikke genet til at komme meget i skole derfor vil jeg gerne afslutte 2g i år og derefter have enkeltfag Dansk, Biologi og Matmatik for at få det op fra B til A. Spg er om jeg kan søge ind på medecin skolen hvis jeg afslutter de tre fag på vuc eller hf? -
!!! hjælp til geografispørgsmål om konservering
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har emnet 'Teknologiens betydning for menneskets sundhed og levevilkår', og vi har valgt emnet 'konservering'. Vi har alle arbehdsspørgsmål i fysik/kemi og biologi på plads men mangler nogle til geografi. Nogen forslag? Mvh LASSE -
hjæææææælp med stamtavle/stamtræ
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig alt om stamtavler/stamtræer i forhol til biologi? Jeg forstår virkelig intet. Og til info så har jeg søgt rigtig meget på nettet og set diverse videoer, men jeg har alt for svært ved at forstå det. Håber der er nogen derude, som kan give en mega god forkla... -
Bæredygtig produktion - NPK gødning
ForumindlægHej. Vi er to piger, som skal til prøve i fællesfaglig naturfag. Vi har tænkt os at lave en undersøgelse i biologi, hvor vi planter radiser i 4 potter. En med passende mængde gødning, en med overgødsket, en med naturgødning, en uden gødning. Vores spørgsmål er, hvad har en radise brug for og ... -
Spg til Naturfaglig fokusområder: Rent drikkevand
ForumindlægHej Vi er igang med at prøve eksames ting ud, og lige nu er vi igang med naturfaglige fokusområder vores fokusområde er Rent drikkevand, mens mit delområde er vandforurening, jeg har nogle okay spg til Geografi og biologi, men kan slet ikke finde nogle til fysik, nogle som har ideer? Tak Ni... -
AKUT - underspørgsmål
ForumindlægHej Skal til at skrive SRO i engelsk+biologi og er i tvivl om mit diskussionsspørgsmål/vurderingsspørgsmål er fint eller om det er mere analyserende: Hvordan kan two-hit hypothesis påvirke den måde man vælger at tackle tanken om at kunne få kræft på? (have genet for arvelig kræft) Nogle der ka... -
Prionsygdommen kuru - aflevering
ForumindlægHejsa! Jeg har en aflevering for som er et gammelt eksamens ark fra en biologi eksamen men, jeg mangler at svare på det sidste spørgsmål men ved simpelhen ikke hvordan jeg skal finde ud af hvad der er rigtigt og forkert. Hvis der er nogle der ved det må i meget gerne svare tilbage. På forhånd t... -
Stråling
ForumindlægHej, Vores emne er UV-stråling og dens effekt på hud. Vi mangler et forsøg til biologi hvor vi havde planlagt at bruge svinehud som"menneskehud". Men vi ved ikke om man stadig vil kunne se forskel på huden når den har været under UV-stråling, da det er dødt. Derfor skal vi finde et and... -
Skizofreni SRP
ForumindlægHej alle, jeg overvejer at skrive om skizofreni i min SRP, som jeg skal skrive om nogle måneder, i fagene biologi A og psykologi C. Men jeg er stadig lidt i tvivl og ville derfor høre om nogen har skrevet om emnet i samme fag og om jeg evt. måtte læse deres? -
Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken uddannelser man skal gå efter hvis ens gennemsnit er lav. Jeg vil helst have noget med biologi. Jeg har den naturvidenskabelig linje matematik A, Kemi B og fysik B. Håber i har nogle forslag, og jeg vil meget gerne høre dem.
