Andre fag

Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit

08. marts 2019 af Amalie1234324 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej allesammen. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken uddannelser man skal gå efter hvis ens gennemsnit er lav. Jeg vil helst have noget med biologi. Jeg har den naturvidenskabelig linje matematik A, Kemi B og fysik B. Håber i har nogle forslag, og jeg vil meget gerne høre dem.


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2019 af MatHFlærer

Læs evt.: https://www.ug.dk/kot-tal

Hvis dit snit f.eks. er 6.3, så kan du f.eks. søge ind på: Biologiuddannelsen på Københavns Universitet.

Hvis dit snit f.eks. er 5.1, så kan du f.eks. søge ind på: Biologiuddannelsen på Syddansk Universitet. (Her blev alle optaget, så der står ikke specifikt noget snit).

Hvis dit snit f.eks. er 4.6, så kan du f.eks. søge ind på: Naturvidenskabelig bacheloruddannelse på Roskilde Universitet. (Her blev alle optaget, så der står ikke specifikt noget snit).

Bemærk dog, at selvom snittene er angivet på listen for 2018, så kan det være anderledes i 2019 osv. 

Måske et par andre kloge hoveder kan svare på dit spørgsmål også.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. marts 2019 af Tqooa

Desværre begynder universiteterne i disse år at stille krav om bestemte gennemsnit for overhoved at kunne blive optaget.

Se det vedhæftede dokument.
 

(ved dog ikke, hvordan det fungerer med kvote 2)

Vedhæftet fil:Adgangskrav 2019.pdf

Skriv et svar til: Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.