Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9441 til 9460 af 14598
-
Oversættelse af ca. 90 tyske ord
ForumindlægHåber I vil hjælpe med at oversætte følgende:Mange unge mennesker har set den tyske film "Lola rennt". Hovedrollen bliver spillet af Franka Potente, der nu er blevet en kultfigur. Hun har længe levet sammen med filminstruktøren Tom Tykwer, som også er hendes ven. De har begge givet det ... -
nulputte resume
ForumindlægNovellen handler om en mand hedder Tonni, og han er imellem 23- 27 år gammel. Han er taget på 14 dags ferie i Italien, hvor han nyder livet sammen med andre danske turister. På ferien har han mødt en pige som hedder Maria Rosa. de går ud og danser engang imellem, men dette sker ikke uden at pigen... -
Was - rel. pronomen
ForumindlægKan verbet i en relativ sætning med "was" som det relative pronomen godt være pluralis... Eks. (lidt pudsig sætning - men alligevel) De er rejst for at få et normalt liv og opfylde deres drømme, hvilket (was) ikke var muligt i deres gamle land. Sie sind gefahren, um ein normales Leben ... -
Valentines Day!
ForumindlægHey Alle Tosser! Som I alle ved, så er Valentines Day rundt om hjørnet, hvilket er grunden til, at jeg opretter dette indlæg. Livet er for mig Valentines Day i sig selv, men da der kun bliver sat navn på dagen én gang om året, føler jeg mig forpligtet til at skrive, hvad jeg har på hjertet. Jeg v... -
Valget 2005
ForumindlægHej!Valget er nu efterhånden fuldstændig afgjort. Det parlamentariske flertal ligger fast. Nogle er glade, andre er triste! Studieportalen har endnu en gang været en portal for politiske debatter i en heftig valgkamp.Valgkampen er forbi, jeg er træt, og jeg har personligt opnået det, jeg ønskede.... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej venner Er der nogen der vil hjælpe mig med at oversætte dette: På den ene side tænker hun at det er forkert at gå ind, og måske vil det ødelægge hans liv, men på den anden side tænker hun som et barn, som vil møde sin far, som vil snakke med ham, alle de år hvor han ikke har været der. Hun ... -
Hjælp til DIO-emne
ForumindlægHej med jer. SRP er slut for lidt tid siden, og nu står den på DIO. Fedest! Jeg har absolut ingen idé om, hvad jeg kan skrive en opgave om, og det er her jeg håber at I kan hjælpe mig :-) Vores overordnede emne hedder ”Velfærd – og det gode liv i det globale samfund.” og jeg... -
FS9 Mundtlig Dansk
ForumindlægHej :) Jeg har som fordybelsesemne trukket "Identitet", og har valgt "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt som mit prøveoplæg. Mit spørgsmål er nu: Skal jeg komme ind på forfatteren? Fordi jeg tror ikke der er en sammenhæng mellem Aidts eget liv og novellen, så ville det ... -
Determinisme eller indeterminisme?
ForumindlægDeterminisme: Determinisme er den holdning, at alt er forudbestemt af årsager. Indeterminisme: Det modsatte. Vi vælger selv vores liv og har derfor selv det fulde ansvar. Naturens love gælder ikke for menneskets måde at tænke og handle på. Alle mennesker er frie. Deterministerne mener, at mennesk... -
Før jeg sover - STIL
ForumindlægFør jeg sover.Her får i det som det står i opgaven.Nogle gange ligger man og kan ikke sove.Mange tanker om livet, fremtiden, familien, verden etc går gennem hovedet.Skriv et essay om dine tanker før du sover.Du kan eventuelt lade dig inspirere af citaterne.----------------------------------------... -
hjælp til noget dansk
Forumindlæghej har et stykke tekst:I det traditionelle samfund er forsoningen med døden altid religiøs. I dette begreb ligger, at årsagerne er uden for os selv og vores kontrol. Det samme gælder også gerne tidspunktet, hvor den indfinder sig og måden, hvorpå den gør det. Over for det mere eller mindre tilfæ... -
Dansk: Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHejJeg skal skrive stil om Søren Ulrik Thomsens digt "Tilgiv at jeg ser dine knogler før kødet" fra samlingen "Det skabtes vaklen" 1996.Opgaven går ud på at give en analyse og fortolkning af digtet.Jeg synes det er et rimelig svært digt.Jeg tror at temaerne er sandhed, liv og ... -
skabelsesberetning og metoder i religion?
ForumindlægHej Jeg har lige to sprøgsmål, som jeg håber nogle kan svare på. 1) Hvad hedder det, når man tror på skabelsesberetningen, altså tror at Gud har skabt liv på jorden? har det noget særligt navn? f.eks. sådan noget som fundementalsitisk bibelstro? 2)Hvis man nu har analyseret nogle kilder i religi... -
FS10-regler
ForumindlægJeg skal op i dansk i morgen, og kom lige i tvivl om hvad man må tage med af papirer! Min læger sagde at jeg ikke må tage de tekster der er opgivet med, kun mine notater. Jeg har bl.a. haft om Skagensmalerne i år, også kom jeg til at tænke på; må jeg godt tage papirer (jeg har fået) med om f.eks.... -
Nogen der kan nævne forskellige avisgenre (har artikel)
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet til mundtligt dansk eksamen, som er Når livet slår et sving. Jeg skal op her på torsdag 12:15, og er i et kæmpe dilemma. Jeg er usikker på min artikels genre om det er en baggrundsartikel, feature eller andet. Jeg skriver lige linket her, og håber i kan hjælpe mig med ... -
VIRUS
ForumindlægHEJ FOLKENS Jeg er ikke den helt store computer-nørd og spørger derfor Jer derude til råds. Min computer har fået en eller anden form for virus idet jeg slet ikke kan komme på nettet medmindre jeg tit køre "microsoft antispyware" og når jeg endelig kan komme på nettet så er min startsid... -
Parabler, ligninger - 2. 3. og 4. grads
Forumindlæghej er der en der vil være rigtig sød at hjælpe mig med disse opgaver... 1) (2x^3+3x^2+1):(x^2+2x-1)2) (x^4-1):(x-1)3) (2x^3+x^2-7x+2):(x-3)4) (x^5+x^3+x):(x+1)og Bestem mængden af de reelle tal a, for hvilken uligheden... ax^2+2x-1 (er størrer end) 0.. ikke har løsninger...Det ville virkelig red... -
rettelse af grammatik....
Forumindlæghejsa...håber at i lige gider at rette mine sætninger om kongruens...:1) weall know how to spell the word beautiful.2)Many girls are not interested in soccer.3) My old mother still lives in vejle.4) He doesn't know which answer is correct.5) you don't know what you are talking about.6) I ... -
HASTER HJÆLP!! EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen snart, men er kommet i tvivl om et græsk begreb, nemlig aitia = årsag. I min bog står der, at man søger at finde årsagen til hvorfor det enkelte menneskes liv forløber som det gør. Betyder det så, at det er generelt , man søger at finde årsagsforklaringer eller er det et konk... -
AT ??
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket en problemformulering for første gang i mit liv, som jeg skal skrive synopsis over. Jeg ville derfor høre om der er nogen venlige sjæle herinde som måske kunne give mig lidt inspiration, information, og evt. lige kigge på min problemformulering (som jeg skal lave synopsi...
