Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9461 til 9480 af 14598
-
Roman - første eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej! Jeg skal til historieeksamen i morgen og har bl.a. fået en kilde, som er et uddrag fra Peter Hansens roman "Børn af en by" fra 1936. I uddraget er der en meget detaljeret beskrivelse af det liv, hovedpersonen lever som arbejdsløs i 1930'erne. Er dette en førstehåndskilde eller... -
oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at skrive historieopgave om trelleborgene og er i den forbindelse faldet over en latinsk sætning. Denne sætninge muligvis kan få stor betydning for selve opgaven, da det er et spørgsmål om der kan forfindes bare én skriftlige kilde der kan henvise til borgene. sætn... -
fordøjelses processen
ForumindlægHej alle i kloge mennesker .............. sidder med et for nogen enkelt spørgsmål og svaret er sikkert enkelt men jeg fatter det sgu ikke ,,, jeg har kigget nettet og hjemmesider og mine bøger jeg har spurgt mig for men intet svar så nu ender jeg her hvor i der har gået i skole det mes... -
Tv programmer går til det ekstreme
ForumindlægJade Goody ( http://www.youtube.com/watch?v=FGLjP9Tfvp8 ) Hvad synes i om hendes liv? Jeg ville gerne finde ud af hvad I synes om at hun får at vide at hun har kræft mens hun er i Big Brother, og at hun har ladet sin behandling/kæmp mod kræften blive filmet. synes I at det er OK at tv programmer ... -
Terminsprøve, god nok?
ForumindlægHej har lieg været til terminsprøve i tysk, men blev meget i tvivl om min oversættelse. nogen som måske kan sige om det er helt hen i vejret eller nogenlunde:) Fortælleren i den følgende tekst er den 30-årige Ina M. Hendes liv har slet ikke udviklet sig sådan, som hun havde forventet, da hun var ... -
Lille oversættelse!
ForumindlægJeg er simpelthen på herrens mark, med dette stykke af en oversættelse ! Er der nogen som vil være sød og oversætte det? Ville være kanon!\n\nHørespillet ”Bilanz” er skrevet af den tyske forfatter Heinrich Böll; den udgave vi benytter er en MMMMM Reclam tekst.\n I stykket optræder der fem pers... -
hjælp nu...
Forumindlæg#0 ja jeg står nu her, og er en af de mange uheldige, som har mistet mit arbejde, pga denne krise, jeg mangler nu hjælp til hvordan jeg skrive en ansøgning, har skrevet nogen i mit liv, men de må ikke være for gode siden jeg aldrig for respons på dem, så ligger nogen inde med nogen gode eksempl... -
oversættelse af 8 linier
ForumindlægHej..! Ville høre om der er nogen der evt vil hjælpe mig med dennne oversættelse.. Eller bare noget af den, det ville være dejligt..\n\nOktober 1989 var et dårligt tidspunkt at gå i koma, men netop det sker for Alex' mor - en overbevist socialist af den gamle skole. Da hun vågner af komaen 8 ... -
Analyse af et billed
ForumindlægHej! Jeg skal analysere dette billed. Også har jeg fået spørgsmålet: Hvad er belyst! - hvorfor lige netop dette? Lys kan udtrykke håb- liv - glæde - åbenhed - optimisme...Skygge kan udtrykke håbløshed - sygdom - død - sorg... Altså jeg synes at lyset falder på pool bordet (Er det dét det hedde... -
Europæisk integration
ForumindlægSidder og har fået til opgave at lave en fremlæggelse om Europæisk integration i historie. Jeg har faktisk rimelig lost, jeg har forsøgt at søge på nette og på biblioteket, men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe emnet an. Hvis der er nogle der har en god ide ville det bare v... -
HVordan gøre man lige det??
ForumindlægJeg sidder med en roman der skal analyseres og af selve handlingen fremgår det utrolig tydeligt hvad forfatterens holdning til det omtalte emne i bogen er og det kan jeg begrunde med hans måde at skildre forholdet mellem to personer på og hvordan den omtalte konflikt ødelægger deres liv... Med an... -
salg af finansøkonom bøger
ForumindlægJeg har et komplet sæt bøger til salg fra finansøkonomuddannelsen Grundlæggende Finans 1.Udgave Mikroøkonomi, Henrik Grell, 2. Udgave Makroøkonomi, Henrik Grell, 3. Udgave Driftsøkonomi, Søren Holm-Rasmussen, 2. Udgave Samt finansrådets bogpakke: - Investering - Finansjura Bank-Realk... -
Kaffemaskiner
ForumindlægVi har en fysikrapport for, der handler om nyttevirkning og tilført/afgivet energi.Deriblandt er der en opgave med en kaffemaskine.Opgaven lyder sådan:- Forklar principperne i en kaffemaskine - fx hvorledes vandet opvarmes, og hvordan vandet kan løbe rundt i rørerne.- Angiv hvor der er et energit... -
Titanic - SRP
ForumindlægHej alle, jeg håber på at kunne få noget hjælp til at finde gode materialer omkring Titanic. Lige nu søger jeg vidt og bredt, alt fra hvordan det er bygget, til historier fra dem som overlevede, ulykken, folk som har studeret ulykken efterfølgende for at finde svar på om det kunne have været undg... -
Korrekt oversættelse? Meget kort...
ForumindlægKan man sige dette? evt. fejl?Danske version: Dette er døren der leder os til livet efter dødenOversættelse:Diese ist die Tür die uns zu das Leben nach dem Tod leiten.Jeg er i tvivl om en dør kan "lede" på tysk, altså jeg ved at fx en sti kan.. men kan en dør? :)Mvh Maria -
Pyramide opstilling
ForumindlægJeg er ved at lave en pyramide opstilling med billeder af forskellige diktatore, der skal vise hvem der har flest menneskeliv på kontoen.Den skal bruges til at sætte Stalin i forhold til andre, og vise hvor mange menneskers liv han var skyld sammenlignt med andre diktatore.Mit eget bud: ... -
Synopsis af 'Vi ændrer os ikke så meget'
ForumindlægHej, jeg skal lave en synopsis over teksten 'vi ændrer os ikke så meget' http://www.hfflex.dk/psykologib/materialer/modul3/opgave1.pdf (hvis I ikke kan se det handler den om at vores personlighed ikke ændrer sig i løbet af vores liv.) Jeg kan ikke regne ud hvad jeg kan bruge som problemf... -
Billedkunst
ForumindlægHej. JEg skal lave et projekt i billedkunst og kunne godt bruge noget gode ideer til inspiration. projektet lyder:* Alt på et bræt, hvad er alt for dig? og hvordan vil du behandle emnet helt frit, husk vi har ydringsfrihed.* Korset. Lav et kors, hvordan og hvilke materialer er helt frit.Er... -
Dansk stil August 2004
ForumindlægHej!Er der nogen af jer som har skrevet denne her stil som eventuelt vil sende den til min email eller bare lægge den her i tråden. Jeg skal nemlig bruge noget inspiration så jeg kan komme igang med at skrive den. Emnerne i stilen er:1)(formulere selv en overskrift) Der står følgende: "Med u... -
SRO i december. Kan man booke nogle ?
ForumindlægHej folkens. Efter sommerferien går jeg i 3.g :) Jubiii. Jeg skal skrive SRO som har en vægt på 2. Og det er så VIGTIGT for mig at jeg får en god top karakter. Jeg vil gerne ind på en vidergående uddannelse jeg har drømt om i hele mit liv. Og jeg tvivler meget på at jeg kan klare det alene. Men...
