Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9521 til 9540 af 14099
-
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
Den sociale arv
ForumindlægEr der lykkedes dig at bryde den såkaldte sociale arv?Har du fået en bedre uddannelse end dine forældre? -
Antal eksamener til sommer?
ForumindlægHejsa!Jeg er matematisk elev med mat og bio på højniveau. Jeg var til to eksamener sidste år. I alt skal jeg op i 10 eksamener. Betyder det så at jeg skal op i 5 mundtlige i år? -
KLAGE
ForumindlægHvordan klager man over en årskarakter? hvilken begrundelse skal man have? -
NOGLE, SOM ER GODE TIL HISTORIE§!!! PLZ!!
ForumindlægHej alle studerende, derude jeg har inderligt brug for lidt råd/vejledning til et emne; pesten. Er der nogle, friske sjæle, som kunne stå til evig taknemmelighed? Plz - skriv gerne her på tråden, hurtigst muligt mvh -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
proteinsyntese
Forumindlæghej. Jeg skal til biologieksamen og derfor er jeg nødt til at kunne forstå proteinsyntesen, men det kan jeg simpelthen ikke. Så jeg tænkte om der var en der kunne skære den ud i pap, altså forklare den så enkelt så jeg kan forstå den. Og samtidig også forklare hvad proteinsyntesen bruges til? det... -
Hvad er et molekylærbiologisk undersøgelse?
ForumindlægJeg har lavet et forsøg hvor man skulle isolere DNA fra kiwi, og det er så et molekylærbiologisk undersøgelse. Men hvad betyder det, at det er et molekylærbiologisk undersøgelse? -
Blodtype - A og B-allel
ForumindlægHvad betyder begrebet allel ? -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
Medicinalkemi - Nogle der læser det?
ForumindlægHejsa.. Jeg bliver student i morgen, og så skal jeg lige holde et års pause med arbejde og rejser osv. Men efter det overvejer jeg kraftigt at læse medicinalkemi på Århus uni. Er der nogle her som læser dette, og kan fortælle lidt om uddannelsen eller andre relevante ting? ;)Hilsen Sara :) -
Gennemsnit!
ForumindlægHar lige et kort spørgesmål:Bliver ens eksamenskarakter og årskarakter sammenlagt?? -
Sten - Godt bud
ForumindlægHvorfor skal man lave en Raport om sten? Hvad kunne være brugbart ved dette? Hvad vil jeg finde ud af?Nogle gode bud? -
membranproteiner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte noget om proteiner som jeg skal bruge til min biologiaflevering men ærligt talt så er engelsk ikke en af mine stærke sider så derfor vil jeg spørger om der ikke er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte det her fra engelsk til dansk. Jeg har selv prøvet men ... -
Transmitterstof og agonist - forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på transmitterstoffer og agonister? Så vidt jeg kan læse mig frem til sætter de sig begge på receptorer og kan derved udløse aktionspotentiale? -
det danske skolesystem
ForumindlægHej Jeg ville lige om der ikke var nogen som kunne hjælpe mig lidt. Jeg er ved at skrive en opgave om det danke skolesystem, og så ville jeg lige om der ikke var nogen som havde nogle gode bøger om det eller om der var nogen som kender nogle gode sider om det på nettet. Ud over det vil jeg gerne...
