Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9621 til 9640 af 14598
-
DER TUNNEL Film!
ForumindlægHeej folkens :D jeg har en tysk aflevering, jeg har valgt en person fra filmen (Fritzi). Jeg har valgt at lave et interview, hvor jeg har nogle spørgsmål, som jeg så "stiller" til fritzi. og jeg mangler kun to spørgsmål: 1.Hvordan påvirker muren dit liv ( det med hun høre Heiner blive ... -
Kort oversættelse til tysk
ForumindlægHej rare mennesker.. er der mon nogle som kan hjælpe mig med at oversætte dansk-til tysk? - Det er ikke så meget, men lidt svære vendinger :( Eventyr kan fortolkes på mange måder, fordi de behandler menneskelige og tidløse problemer. Eventyrenes symboler taler forskelligt til folk, alt efter der... -
4 SPG om Biografi...
ForumindlægHej! Jeg har fået 4 spørgsmål om Biografi, men er ikke helt sikker på hvilke af dem der er korrekte eller forkerte. a) En biografi fortæller om noget i kronologisk orden (tidsmæssigt rækkefølge) b) En biografi kan skildre en persons liv og arbejde c) En biografi handler altid om opfinde... -
HJælp søges til dansk
ForumindlægSkal skrive et essay, som omhandler de roller vi udspiller i hverdagen i vores socail liv når vi fx er sammen med venner, familie, kollegaer, træningskamerater, klassekamerater osv JEg tænkte på om nogle af jer, kunne give mig et '' fif '' til mit afsæt og hvordan jeg kan star... -
Nogle der vil oversætte dette dansk til tysk for mig?
ForumindlægEventyr kan fortolkes på mange måder, fordi de behandler menneskelige og tidsløse problemer. Eventyrenes symboler taler forskelligt til folk, alt efter deres stilling i samfundet/historien. Hver læser kan finde en del af sig selv i eventyrene og bruge dem til at forklare hændelser i sit eget liv.... -
OECD undersøgelse: lykke
ForumindlægHej alle Jeg er i denne uge i gang med den obligatoriske projektopgave i 9. klasse. Det overordnede emne er Det gode liv og heraf har jeg valgt underemnet lykke. En del af min problemformulering omhandler den undersøgelse OECD har lavet omkring de lykkeligste mennesker på jorden. Det er her DK... -
Om Danmark, EF og krisetider 1973-1989
ForumindlægHej everybody :D Jeg vil bare høre om i kan finde nogle hjemmesider til mig, hvor der er alt om danmark i europa, danmark i verden, det politiske liv i 1970'erne, genopretningspolitikken, befolkningen, erhvervsliv og arbejdsmarked, de øvrige erhvervssektorer, den offentlige sektor og kultur... -
tysk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg håber I vil hjælpe mig med at oversætte/rette flg. sætning: Da hendes tidligere liv som terrorist ikke længere kan holdes skjult, og da Muren falder, bryder hendes tilværelse sammen, for nu er hun uønsket i begge systemer. Als ihr früheres Leben als Terrorist nicht länger geheimgehalten ... -
Fedme blandt børn og unge
ForumindlægJeg prøver igen... Jeg har en problemformulering, der lyder: 1) Redegørelse for problemets omfang dvs. hvor mange overvægtige børn er der, og hvordan har udviklingen været. 2) En analyse af de fysiske konsekvenser af fedme. 3) Analyse af, hvorvidt der er sammenhæng mellem fedme og social a... -
Finde noget som handler om ingenting?
ForumindlægOkay, vores lære har lige givet os en lille opgave for og jeg håber i kan hjælpe med den, for så er der kage til klassen ;) I skal finde en fiktionstekst/fiktionsprosa (roman/novelle/film men også computerspil, tegneserie osv) der ikke behandler et eller flere af de tre ekstistentielle/ grundlæ... -
Forskning på "monkey-class"?
ForumindlægHvordan kan regeringen tale om forskning i verdensklasse, når fødekæden allerede ødelægges i danske gymnasier, hvor eleverne nu skal sidde stuvet sammen som kvæg? http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/05/15/064610.htm Først gennemførte folketinget en meningsløs gymnasiereform, der har gjort li... -
Hvilken argumentstype er dette?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at analyserer Birthe Rønn Horhnbechs omdiskutterede kronig, men for at være ærlig har jeg sku svært ved det. Jeg sidder lidt lige nu og er i tvivl hvad typen af argumenter hedder, hvor man henviser til traditioner, religion eller ligende. http://politiken.dk/deba... -
HC Andersen - Jernbane
ForumindlægJeg ved ikke hvad HC Andersen mener når han skriver det her man skal ind i, ligge i Række tæt op til den, som Gondoler ved en Quai, men nedenfor i Gaarden krydser, som Trolddoms-Baand, den ene Jernskinne den anden, og det er ogsaa Trolddoms-Baand, som den menneskelige Kløgt har slagen; til disse... -
DARWINS METODER AT
ForumindlægNu har jeg efterhånden læst alle debat indlæg herinde om hvilke metoder Darwin brugte. Synes der er så meget at jeg nu er blevet forvirret s: Har virkelig brug for hjælp! og vil gerne høre hvad alle har al sige. Jeg skriver i Bioligi B og Dansk A men hendblik på hvordan Evolutions teorien har på... -
En gåde. Vigtig. Skal snart afleveres:
ForumindlægGåden: Fire mænd sidder i en mine, hvor der kun er ilt i 17 minutter mere. Den eneste vej de kan komme ud, er gennem en mørk og snæver minegang. Mændene er ikke lige hurtige til at kravle. Den hurtigste kan klare turen på 1 minut., mens de øvrige skal bruge henholdsvis 2, 5 og 10 minutter... -
HJÆÆLP! Psykoanalysens opkomst i en historisk sammenhæng
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke finde hoved eller hale i hvordan/hvorfor psykoanalysen opstod? Er der nogle som kan udpensle dette for mig? Jeg ved at Darwin med sine opdagelser ændrede det daværende gudsbillede og i denne sammenhæng erklærede Nietszche at "Gud er død" og menneskene havde derfor... -
Springer imellem personer, virkning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver et non fiction essay, og er nået til at jeg skal analysere. I teksten springer forfatteren imellem personer, og vi hører om livet på en rasteplads fra forskellige personer. Er der nogle der har en idé til hvad virkningen er at man springer fra person til person? D... -
Forsøgsmennesker
ForumindlægJeg vil meget gerne skrive en AT omkring Forsøgsmennesker i emnet 'Det gode liv'. Hvor vidt kan nutidens teknologi og forskning udvide sig? og perspektivere det til Immanuel Kants filosofi omkring etik og moral. Er der nogle der måske havde kendskab til hvilke ting man 'testede... -
En lille hjælp, HASTER ! :/
ForumindlægHeeej søde folkens :) Ønsker jer alle sammen en god påske.. Jeg skal skriv en tekst på ca 1000 enheder, hvor jeg beskriver et træk om at flytte, forestillede eller reelle. Hvis reelle, hvordan har det påvirket dit liv? Hvis forestille sig (og reelle) kan du beskrive alle nødvendige skridt må tage... -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 'Kampen for det gode liv', og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om...
