Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9641 til 9660 af 14099
-
The drover´s de facto
ForumindlægEr der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek -
Dansk terminsprøve :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal imorgen til terminsprøve i dansk. Jeg har tænkt mig at vælge essay eller nyhedsartikel, og det ville være en stor hjælp hvis nogle kender nogle gode tips. Har ledt på internettet og kigget i mine ældre "stile" -Magnus ;) -
Har ingen interesse for udannelse?
ForumindlægHej. Jeg går og bruger meget tid på og finde ud af, hvad jeg vil med mit liv. Selvom jeg har masser af interesser synes jeg det alt for svært og dedicate til en ting, og jeg bliver kun ældre. Måske har jeg ingen interesse for en uddannelse overhovedet og bare vil lærer om alt fra alle mulige sted... -
Eksamen i religion
ForumindlægHvordan forløber den? Er det en kendt eller en ukendt tekst? og må de gerne spørge ind til andre konkrete tekster man har læst i løbet af året? -Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Gode råd til læseprøve
ForumindlægHej der er nu lidt over en måned til de skriftlige eksamener. Har i nogen gode råd som i vil dele? Tænker mest på læseprøven. Hvordan kan jeg forberede mig mest effektivt på ca. en måned? -
Medicinstudiet læsetimer?
ForumindlægEr det normalt at læse 12 timer om dagen op til en eksamensperiode? :-S -
Kristendom i det moderne samfund
ForumindlægHej allesammen, I min religion B projektrapport, har jeg valgt at skrive om kristendommen i det danske senmoderne samfund, altså dens rolle. Herunder havde jeg tænkt at indblande Durkheim og Nietzhes teorier om hhv. religionens funktion i samfundet. Men jeg har svært ved at finde på... -
Talepapir - jødeforfølgelse - historie årsprøve
ForumindlægJeg ville blive superglad hvis nogen gad læse mit talepapir igennem og sige hvad de mener om det og om de synes der er en rød tråd? Jeg skal op imorgen tidlig (d. 10/6-09). Jeg kunne også godt tænke mig nogle forslag til hvad jeg evt. kunne perspektivere til? Mvh Louise Haack - og på forhånd tak!... -
MIN PC HAR SLETTET MIN EKSAMEN OPG!! HJÆÆÆLP
ForumindlægMin eksamens opgave har min pc slettet som jeg selvfølgelig skal aflevere i morgen tidl. FEDT!!! Vil i ikke hjælpe mig?? Inden for ligestilling.. Kan i komme med nogen gide akumenter til posetiv samt negativ behandling mellem mænd og kvinder, evt. nogen hjemme side hvor der står noget... Jeg er v... -
Hvad skal jeg læse på uni?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet en dag. Ikke nødvendigvis langt væk, men lande som Belgien, Sverige eller England synes jeg meget godt om... Nu kommer jeg så til mit spørgsmål. Hvad kan jeg læse som jeg kan bruge til et senere liv ''derovre''... -
Økomomi + demokrati
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig, jeg sidder med nogle spørgemål som jeg ikke kan finde ud af :(. - Forklar hvorledes den økonomiske politik (pengepolitik), påviker vigtige balancer i dansk økonomi. - Forklar hvordan man med forskellige økonomiske politikker kan hjælpe økonomien ud ... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
Nervøsitet er din ven.
ForumindlægDer er måske lang tid til de årlige eksamener (eller også er der ikke) - men det er ikke kun til den årlige eksamen du vil have gavn af at være optaget af de rigtige tanker og følelser - og dermed kunne styre din nervøsitet så du får det bedst mulige ud af situationen. Nervøsitet mobliliserer nem... -
Gode råd mod eksamensangst
ForumindlægSocialrådgiver og psykoterapeut Marie Gjerum giver her en liste over gode råd mod eksamensangst, som hun bruger i sin praksis. Før eksamen: - Tegn dit fag for at få overblik over faget og få det allervigtigste frem. Du vil typisk kunne huske din egen tegning og hvis du går i sort, vil du kunne f... -
Sproglige studieretning: Engelsk-TyskF eller FranskF med samfundsfag på STX
ForumindlægHej! Jeg er interesseret i at høre lidt omkring studieretningen Engelsk-Tysk F eller fransk F med samfundsfag på STX. Jeg vil gerne vide lidt om hvad man vil kunne forvente omkring den studieretning angående fag, og selve det faglige. Hvad laver man? Hvad koncentrerer man sig om? Hvad er det gode... -
Bedømmelse af skriftligt dansk eksamen
ForumindlægHej derude Jeg var i dag til skriftlig dansk eksamen, og jeg har selv en rimleig god mave fornemmelse, jeg er SÅ spændt på, at få en karakter, men samtidig nervøs. Jeg er ordblind og der vil derfor hænde nogle uundgåelige fejl. Er der et par kloge hoveder, der vil læse den igennem og gi... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Journalist og højskole
ForumindlægHejsa. Jeg overvejer kraftigt et højskoleophold forud for optagelsesprøven 2013 på DMJX. Og i den forbindelse vil jeg lige spørge dem af jer, der har prøvet det, om, hvilke(n) man skal vælge? Det er sådan på flere af skolerne, at man kan tage et længerevarende ophold, ca. fire måneder, ... -
Amerikanske Drøm
ForumindlægEr der nogen, som vil prøve, at sætte et par ord på, hvad den amerikanske drøm er? Det må meget gerne komme fra et personligt synspunkt! -
Formelle koncentration
ForumindlægDu har en fortyndet saltsyre. Den er 2,50 masse% og har densiteten 1,01 g/mL a) Beregn den fortyndede saltsyres formelle koncentration Får et alt for lavt facit .... ? Hjælp - TAK!
