Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9681 til 9700 af 14598
-
Et juridisk spørgsmål omkring lovenes gyldighed
ForumindlægSidder atter igen og læser på livet løs, men er lige stødt på en lille forhindring som forvirre mig lidt.. Det fremgår ikke af Grundloven, om lovens bekendtgørelse har nogen retlig betydning. Det er ikke klarlagt, om en lov eller en bindende administrativ forskrift, en bekendtgørelse, kan have re... -
Hjælp til rettelse af tysk oversættelse af digt.
ForumindlægHej. Har et digt for til imorgen. Har oversat det til dette. Hvis der en der vil gå det igennem for fejl ville det være perfekt!? Nyd livet om sommeren Friheden ved at gå i det fri. Bare nyde naturen. Nyd det at kunne dufte blomsterne, der samtidig med at dufte også udstråler glæde. Gå en tur i s... -
Analyse af case - psykologi
ForumindlægHej, vi er ved at lave en analyse af en case i psykologi i forbindelse med vores AT-synopsis. Vores emne er lykkepiller og herunder depression, men vi er gået i stå i analysen, og har svært ved at finde ud af hvad analysen overhovedet skal indeholde. http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/... -
Er det en erindig?
ForumindlægHej, Jeg har fået denne opgave som lyder følgende: "Skriv en erindringstekst med eksempler på noget af det bedste i dit liv." Jeg har nu skrevet omkring en halv side, men er blevet lidt i tvivl om, om det egentlig er en erindring jeg har gang i, da jeg måske har skrevet den p... -
Dansk Eventyr - AFLEVERING IMORN
ForumindlægJeg skal skrive et eventyr og er gået i stå, det skal fylde en halv anden side eller en side, og indtil videre har jeg skrevet følg: Der var engang en mand, som hed John. Han sad i kørestol, og var en del af militæret. Hans liv var det samme kedelige liv hver dag. Men en dag blev det hele forandr... -
Leonardo Da Vince, Diskuterende og analyserende spørgsmål?
ForumindlægGoddag, Jeg er igang med min Dansk/historie opgave i 2.g, hvor jeg har valgt Historie som min opgaves retning. Jeg står desværre med en smule tvivl og uvidenhed, da jeg er begyndt ret sent på min problemformulering/problemstilling, derfor håbede jeg på, at nogen personer kunne stå mig til bidrag... -
Etik og filosofi (Abort og fosterdiagnostik)
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål? tak "Er abort etisk forsvarligt, og er det tungest at beskytte det ufødte barn eller kvindes ret til at bestemme over sit eget liv (På trods af ens religion)" "Hvordan ser de tre største religioner, - Kristendommen, Islam og h... -
9: Dansk still hjælp
ForumindlægHej. Jeg er er/Skal i gang med dansk still, derfor tænkte jeg på om nogen kunne hjælpe, da dansk ikke er min stærkeste side. Jeg skal skrive en fordybelses artikel om noget jeg særligt har interesse for samt angive hvor artiklen skal bringes. Jeg har valgt, at skrive en fordybelses opgave om live... -
Oversættelse af 2 sætninger
ForumindlægAllerede som ung pige måtte hun opgive at leve et normalt liv og i stedet blive dronning og endog kejserinde. Hendes mand, Prins Albert, som hun giftede sig med i 1840, gav hende megen støtte i hendes vanskelige arbejde. I am coming to terms with these sentences, because I cannot gain access to a... -
Oversættelse
ForumindlægKan i oversætte denne sætning til tysk? - Moderen knokler for at holde sammen på det hele, og har ingen mål i livet. Datteren kigger på sin mor, og tænker at hun aldrig ville blive som hende. Min egen oversættelse virker nemlig forkert: • Die Mutter schuftet für alles zusammen zu ha... -
Kræftforsker
ForumindlægEy guys! Jeg har i det seneste stykke tid overvejet at studere noget medicin-noget efter gymnasiet. Men nu er jeg stærkt begyndt at overveje at blive kræftforsker da jeg har en del i familien som har mistet livet af kræft, og jeg ville ønske at bidrage til bekæmpelsen af det. Men er der nogen ... -
Hjælp til præcis oversættelse af få engelske sætninger
ForumindlægHvordan siger man disse sætninger på engelsk?? Har prøvet med ordbog osv. men det har ikke gjort mig klogere. Skal aflevere min stil i aften kl. 00.00 så håber at nogen vil hjælpe mig med disse sætninger: Han blev fanget af skuespillet. Han var oprigtig interesseret i svaret. Hans facade er nede... -
titanic (AT)
ForumindlægHej skal til AT på onsdag med emnet Titanic, og vores overordnet emne er havet. Synes dog jeg kommer lidt væk fra 'havet' i min opgave. Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Hvordan kan havet både være en mulighed og trussel? mulighed: starte nyt og bedre liv i Amerika tru... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder teksten nedenunder? Meget gerne hver sætning fra trin til trin. Det skal bruges til en fremlæggelse. Gerne at det kan forståes til en 14-årig dreng. Ungdomskulturernes opståen "Det opstår først, når ”ungdommen” kommer til at betegne en bestemt epoke af livet med sær... -
analyse af anvendelsen af matematik
Forumindlægjeg sidder lige for øjeblikket i en meget mørk periode af mit liv, nemlig SRP-tiden. jeg har valgt emnet matematik i renæssancen, og har indtil videre haft rimelig godt styr på det indtil jeg faldt over problemstilling #2 som lyder som følgende: dernæst en analyse af anvendelsen af matematiske o... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og gør klar til den mundtlige eksamen i dansk og har trukket kortfilm som fordybelsesområde. De kortfilm vi har arbejdet med i undervisningen skal jeg også relatere til i min fremlæggelse og har ingen idé om hvilken kortfil... -
Differentialregning eksamenspørgsmål
ForumindlægHej (: Et af de mundtlige eksamensspørgsmål jeg kan komme op i, lyder således: I forlængelse af din redegørelse skal du bevise differentiationsreglen: f¨(x) = 2ax + b for funktionen f(x) ax^2 + bx + c (hvis du har tid, må du vise, hvordan man fastlægger toppunktet for en andengr... -
Hjælp til animationer.
ForumindlægHej alle! Jeg er en af de mange millioner (overdrivelse fremmer forståelse, ikke?) der er i gang med SRP'en. Jeg skal argumentere for, om følgende model er realistisk. Der er så bare det problem, at jeg ikke helt forstår modellen. Jeg forstår ikke, hvorfor de fire animationer ser forskellige ... -
Dansk/historie
ForumindlægHey folkens Jeg har brug for lidt hjælp!!! Er der nogle der ved hvordan man arbejder med dansk metode i AT? Jeg har begivet mig ud i noget af en udfordring, hvor jeg skal komme ind på → Den psykoanalytiske analysemetode → Den ideologikritiske analysemetode → Reklame a... -
Kreativt produkt - bander
ForumindlægHej. :-) Vores overemne er: Nutidens samfundsproblemer i Danmark - og vi har så valgt at skrive omkring bander. Vores problemformulering er: Hvad kan der gøres for at komme bandemiljøet til livs? Vi har ikke rigtigt nogle ideer til hvad der kreative produkt kan være, så vi vil væ...
