Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 9681 til 9700 af 174809
-
Matematik noter??
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlige matematik, den 6 juni og da jeg har smidt mine noter væk, har jeg ik rigitgt noget, så jeg tænkte på, om der var nogen som havde nogle gode noter? Det mit anden år, så det er på B-niveau :-) Det skal handle om: Trigonometriske funktioner, Integralregning, differen... -
Babylonsk matematik
ForumindlægHej til jer alle! Jeg sidder og er igang med at skrive stor opgave i matematik/historie (med mat som hovedfag) om 'babylonsk matematik', og jeg vil meget gerne have lidt hjælp - både matematisk såvel som historisk. Hjælp i Matematik: Ligningssystemer: 1. og 2. gradsligninger? Hjælp i H... -
Et spil spilles 20 gange
ForumindlægHej Hvordan løser jeg denne opgave uden hjælpemidler? -
Det besale i matematik
ForumindlægJeg vil høre om hvad der er virkelig vigtigt, at kunne til skriftlig matematik eksamen i folkeskolen, som giver 100% garanti for at jeg består? Jeg skal op her til sommer, og vil gerne være forberedt. -
matematik- hjælpi
ForumindlægNogen, der vil hjælpe mig med en matematik opgave? Det handler om det omvendte funktion. Det sætter jeg stor pris på :) -
MATEMATIK BEVIS!
ForumindlægEr der nogen der er rigtig gode til matematik som gerne vil hjælpe mig hvis jeg sender en privat besked med mit bevis til dem? :) -
matematik aflevering
Forumindlæghej folkens Jeg er ved at lave min matematik aflevering, er der nogle der vil rette den for mig? (vil virkelig gerne have en god karakter!) tak på forhånd :) -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHej allesammen, jeg står og har svært ved at se mig ud af den her matematik aflevering. Har svaret på noget af det selv, men kan simpelthen ikke lige finde ud af at svare på de andre spørgsmål. -
Dårlig til matematik
ForumindlægHej SP Jeg går i 8. klasse og jeg er ikke særlig god til matematik. I problem- og færdighedregning plejer jeg at få 7-taller. Jeg drømmer om at blive tandlæge, men jeg er bange for, at min drøm ikke går i opfyldelse pga matematikken. Hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg blive bedre? Er d... -
Ekstra matematik hjælp
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvor eller kender nogle der underviser i ekstra matematik. Jeg er en pige i 3.g der har matA og derfor vil jeg meget gerne have suppleret min matematik viden da jeg helt sikkert skal til skriftligt mat og muligvis mundligt mat til studentereksamerne. Venlig hilsen Pa... -
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med følgende opgave. Det er uden hjælpemidler. En eksponentialfunktion f har halveringskonstanten 7 og den går igennem punktet (2 ; 5,1). Bestem f(9). Bestem f(23). Bestem f(-5). Mange tak -
Kan man geninstalere sin TI-89s programmer uden brug af den medfølgende cd?
ForumindlægKan man geninstalere sin TI-89s programmer uden brug af den medfølgende cd? Jeg er ganske enkelt ret meget ude at skide angående min forbandede klods af en lommeregner... Den kan ikke regne cosinus og sinus rigtigt, selvom den er sat på degree, og i menuen af funktioner/programmer er der kun ur... -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHvordan vil I lave mundtlig matematik prøve ? Kom med gode foreslag, har selv tænkt på farvekort med stik ord og formler? Så det ser pænere ud, men ellers nogen idé'er er pisse nervøs ? -
Fysik eller matematik
ForumindlægHej............. Som så mange 3.g´ere sidder jeg og aner ikke havd jeg skal skrive om i At... Vil helst skrive i fysik eller matematik og historie.......... Men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Hjælp til emner i fysik -
Historisk matematik
ForumindlægEn fransk gut skulle have opfundet en måde at bestemme tangenten for en funktion f på. Det var før Newtons tid. Nogen, der ved, hvem det var, eller hvad metoden hed? (Har prøvet at google, men det er ikke fandens mange oplysninger jeg har). -
Hjælp til Matematik opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: log(x+2) - log(x) = 2 Jeg er selv kommet frem til dette: (x+2)/x = 100 Men jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre derfra.. Håber I kan hjælpe. Hilsen Mads -
Matematik aflevering
Forumindlægjeg vil gerne stille et spørgsmål til jer, derude Julie er 16 år. Entre til tivoli for julie Voksne = 75,00 kr Adult = 10,50 euro Børn = 35,00 Children = 5,00 euro Beregn, om det er billigere for Julie at betale entreen med Euro? Kursen på euro er 760. -
Hjælp til en matematik opgave
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaveformulering lyder således: Brug differentialkvotienten til at bestemme toppunktet for parablen med ligningen y = -2x^2 + 5x + 3. Bestemt skæringspunktet mellem parablens tangenter, der har røringspunkter i de punkter, hvor parablen skærer 1. - aksen. -
Matematik problemregning
Forumindlæg6.5: Undersøg hvordan en sumfigur med fem felter skal udfyldes med udtrykkene n, n+1, n+2, n+3 og n+4, for at summen vandret og lodret bliver størst muligt. forstår den ikke. -
Hjælp til matematik opg
ForumindlægOpgave 2.1. Hvor meget vand bruger marie på 1 minut? Marie plejer at gå i bad i 15 minutter Opgave 2.2. Hvor meget vand bruger hun på sit bad?
