Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9781 til 9800 af 14099
-
Engelsk terminsprøve
ForumindlægHejsa, er der nogen, der har været oppe i engelsk terminsprøve i dag. Hvilken tekst fik i? -
Samfundsfag -
ForumindlægHej!Jeg er blevet bedt om at skrive en opgave om Danmarks politiske udvikling gennem tiderne og lægge vægtpå de store forandringer der har lavet. Er der nogen der eventuelt ved noget, som kan hjælpe mig igang?Tak på forhånd -
Naja Marie Aidt - Tilgang vs. Vandmærket
ForumindlægJeg grubler til stadighed over min danskopg. Naja Marie Aidt fascinerer mig, og jeg er 100% sikker på jeg vil skrive om nogle af hendes noveller.. Men;Skal jeg vælge 2 noveller ud, sammenligne osv.?Skal jeg sætte en af hendes noveller overfor en anden 90'er forfatter (Helle Helle, Jan Sonnerg... -
.HC Andersens evntyr....
Forumindlæg"de røde sko"? Er der nogen der har stiftet bekendskab med denne? Jeg kan ikke finde ud af budskabet... nogen der kan hjælpe? -
"Get a life"
ForumindlægHejsaJeg skal skrive SSO i dansk og jeg vil skrive om Vita Andersens : "Get a life"Er der nogen som har læst den og har nogle ideer til evt. problemformulering. Skal jo selv kommer med ideer hvad jeg kan arbejde med.. Mange Tak.. -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag... -
Debat: Abort og etik
ForumindlægEr det moralsk rigtigt eller forkert at få foretaget en abort? og hvad er det, der gør det "rigtigt" eller "forkert"- Kan man argumentere for at et foster har specielle rettigheder? Hvis ja, hvad er grunden til disse rettigheder? det er svært etisk spørgsmål, men giv dit bud!m... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Stand Up Speak Up
Forumindlæg1 ting hvad støtter de..???nogen der gider og fortælle mig det ??!???! -
spørgsmål ifb m. videre uddannelse
ForumindlægHej vi er to veninder som har diskuteret dette og ville høre om der er nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål. Nu hvor kvote 2 så godt som bliver afskaffet er der så nogle muligheder for stadig at komme ind på en uddannelse hvis karaktererne ikke er helt til det, her mener vi er der mulighed fo... -
9 klasses afgangsprøver
ForumindlægHej, I dag var jeg oppe i dansk og fik er 12-tal. Er virkelig glad og stolt, men for en uge siden var jeg oppe i mundtlig engelsk og fik 7. Jeg trak spørgsmålet: Who was Martin Luther King and how did he fight racism? Synes selv jeg svarede godt på det, snakkede om Rosa Parks, The Civril Righ... -
MATEMATIK FOR DUMMIES !
ForumindlægJeg har fogæves forsøgt at finde et sted herinde,, som beskriver MATEMATIK FOR DUMMIES... Jeg skal hjælpe mine unger i skolen,, og da jeg gik i skole, var matematik nærmest ikke opfundet,eller også var jeg syg den dag... Nogle som kan hjælpe med en henvisning.. På forhånd tak -
Studierapport
ForumindlægHej Alle! Jeg står i en lidt kritisk situation.. Jeg ved ikke hvordan man skriver en studierapport?? Vores lærere har ikke fortalt os hvordan man skriver en studierapport, så er der nogen som kan fortælle mig hvordan?? Mange tak på forhånd -
Meditering
ForumindlægHejsaHar tit fået at vide at meditering hjælper på mange ting; bla. giver det et større overskud, en indre ro, bedre koncentrationsevne og bedre indlæringevne. Disse er bare få ud af flere eksempler på hvad meditering gør, ifølge mine kilder. Er det sandt eller bare en myte? Hvis det er sandt hva... -
Terrorisme
Forumindlæger der nogle der har forslag til SSO om terrorisme? Behøves ikke at være historie, kan sagtens være samfundsfag, da jeg har begge fag. -
kendte ideologer.........
Forumindlæghejsa allesammen....jeg ville lige spørge om i kender nogen kendte ideologer for liberalisme og socialliberalisme..... -
nytårstale
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til følgende: Vi skal i dansk/samf. skrive en nytårstale. den skal være politisk. - Der skal tages udgangspunkt i et parti. Den skal indeholde tre hovedemner: - krise: Danmarks fremtid. - EU: Danmark som formandsland og EU til Horsens. - valgfrit emne. Jeg ku... -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
Beregning af "besvarede spørgsmål"
ForumindlægFørst lidt ros: Jeg synes, det er rigtigt godt, at I forsøger at måle hvor mange procent af stillede spørgsmål, der bliver besvaret. Og jeg tror, at det også er med til at hjælpe på motivationen til at svarer. Men!: Måden i gør det på er ikke så smart. At der er kommet et svar på indlægget, er ik... -
Dansk stil - rettehjælp?
ForumindlægHej!Jeg skal aflevere denne stil fredag, og vil gerne have hjælp til at forbedre den, da jeg virkelig har problemer med diskussionen.Afleveringen er skrevet til opgave 1 i hæftet til studentereksamen maj 2001. Opgaven hedder:Kedsomhedens prisgør rede for Joseph brodskys tanker om kedsomhed i hans...
