Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9781 til 9800 af 14598
-
AT SAG - et bitte spørgsmål
ForumindlægJeg sidder her, og er i klem om, hvilke fag jeg kan bruge til min sag. AT emnet er kampen for det gode liv. Lige nu er mit fokus på ''drengepige''(hvem, hvorfor og hvordan)(franskfilm om det at være drengepige) - overordnet ''kampen om kønsrollerne''. (Det senm... -
Hvilke metoder?
ForumindlægI dette har AT forløb har vi om: Kampen for det gode liv, hvor jeg har valgt at arbejde med legalisering af cannabis. Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge under hver problemstilling. Jeg har fagene biologi og samfundsfag. Nogle som kan hjælpe? Hvad er hash og hvad er dets påv... -
Er der en som vil hjælpe med det her???
ForumindlægVed at ekstrahere fedtstoffet i chipsene får vi altså en blanding, hvor fedtstof og heptan er de eneste bestanddele??? hvad betyder det helt præcist? altså bestanddele, jeg har selv prøvet at slå det op men kan ikke lige sætte det ind i sammenhængen- betyder de dele. Hvis der er nogen som ha... -
Mundtlige eksamen
ForumindlægEr der nogen der gider at rette det her til min mundtlige eksamen om 2 uger? I have chosen to talk about the satellite because I think it is the greatest invention, because it has had and still has a big influence on our lives, and there has been developed many things from the satellite, e.g. Th... -
H.C. Andersen?
ForumindlægSidder ligenu med eksamensoplæsning, og er i tvivl om, hvorvidt H.C. Andersen skriver som i romantikken eller som i romantismen? Man sige jo, at han er romantiker, men jeg tænker på, at eks. "Den lille pige med svovlstikkerne" og til delsb "Den gimme ælling" fortæller en ub... -
Klage over dansk skriftlig eksamenskarakter?
ForumindlægHej! Jeg har lige fået min dansk stil tilbage og har fået et 4, hvor jeg normalt får 10... Hvis der er nogen der har tid eller har afleveret/rettet samme debatindlægs opgave fra i års sæt (d. 21. maj), må i meget gerne kommentere, om i synes opgaven står til et 4-tal eller der måske kunne være ... -
mit gennemsnit !!!!
Forumindlæghej jeg er en elev som går i første 1.g og mit snit ligger på 4,2 på nuværende tidspunkt er det muligt at ændrer det markant. Drømmer om at læse tandlæge eller læge. ved ikke hvad skal gøre, det dårlige snit er ikke grundet at jeg er dum fagligt, men mere problemer i mit privat liv. SKAL J... -
Engelsk Jura i Danmark?
ForumindlægHej alle, Det er sådan at jeg er meget interesseret i at flytte til england efter min universitets uddannelse og få job som advokat der og bo der, gerne resten af mit liv. Jeg er helst ikke interesseret i at læse på uni i england da det har sine omkostninger. Jeg ved dog at man ikek kan læse ... -
Vektorprodukt.
ForumindlægHey alle. Jeg har brug for noget hjælp, da et bevis er ved at tage livet af mig :) I stedet for at skrive det, da der er tegn jeg ikke kan finde, har jeg et link til min mat bog: http://mata3stx.systime.dk/index.php?id=598 Det er bevis for formel 5.1 Der står : "Vi skal vise, at denne ... -
Oversættelse korrekt? eller forkert
Forumindlægstatuae novae me valde delectatnt - et non sine causa: sunt Bellae. Nostra Marcella, vicina grata et humana, saepe hic venit ; disceptamus de philosophia et vita feminarum et bene cenamus. te desidero. Min oversættelse. Statuen er ny og jeg glæder mig i høj grad og ikke uden grund. Vores nabo M... -
Tysk oversættelse (lidt)
ForumindlægFriedrich er en rigtig god bokser, og han drømmer om at komme langt i bokser-karrieren og at kunne forsørge sin familie senere hen i livet. Albrecht har det ikke så godt, og han vælger at begå selvmord på skolen. Friedrich bliver rigtig ked af det, og bliver få dage senere selv smidt ud af skolen... -
Psykologisk terori på spiseforstyrrelser
ForumindlægJeg er så småt begyndt at have nogle tanker omkring min SRP. Jeg skal skrive i Engelsk og Psykologi. Mit overemne skal være noget med spiseforstyrrelser og hvordan det påvirker unge pigers liv - både under og efter. Men jeg er lidt i tvivl om hvilke teorier der ville være mest relevante? Tækte s... -
Hjælp til filosofi spørgsmål
ForumindlægHjælppp :( Du befinder dig på en badebro. Du opdager, at din mor samt en Nobelpris-vindende videnskabsmand er ved at drukne. Du har kun kræfter til at redde den ene. Du ved, at videnskabsmanden er ved at fremstille en vaccine mod huller i tænderne. Hvem vil du redde? Diskuter, hvordan dydsetike... -
Fugle - billede
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at følge en stor flagspættes liv i uge 46. Problemet er bare, at jeg ikke aner hvor jeg kan finde den henne. Jeg skal tage billeder af den, og skrive ned omkring dens adfærd osv. Musvitten skulle jeg gøre det samme ved, men den har jeg fundet (tror jeg). Er der noge... -
Leder efter et dansk digt
ForumindlægJeg har for mange år siden læst et digt (som jeg tror er af Tove Ditlevsen) - men efter jeg har læst bogen med hendes samlede digte igennem kan jeg ikke finde det. Jeg kan kun huske en lille "strofe" af digtet som i øvrigt er/var skrevet på en meget Ditlevsen'sk måde med "vers... -
02!
ForumindlægOpgave: I det danske sprog findes der en række faste vendinger om hænder, fx: - at række hånden frem - at vaske sine hænder - at være bundet på hænder og fødder - med livet i hænderne. Skriv en realistisk novelle. Novellen skal have en af de faste vendinger herover som titel og tema. Je... -
HF - Det Frie, Efterslægten, Københavns åbne, Frederiksberg
ForumindlægHej jeg vil starte på en hf efter sommer enten på Det Frie, Efterslægten, Københavns åbne eller Frederiksberg. Hvis der er nogen der har gået en af de steder på hf eller går der nu må i meget gerne fortælle om hvordan det sociale er på skolen, om der er mange unge (17-19årige) og generelt bare om... -
International skole i danmark?!?!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en 14 årig pige der går i 8. klasse. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme til at snakke flydende engelsk, da jeg ved at jeg vi bruge det senere i livet. Egentlig ville jeg aller helst til udlandet et år, men det må jeg ikke. Istedet kunne jeg godt tænke mig at tage 9... -
Hvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX?
ForumindlægHvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX? Hvis man vil studere læge hvad er så bedst at vælge? Er det en god ide at skifte fra HTX til STX, eller er det dårligt pga. Pensum? Er niveauet lavere på STX end på HTX? Hvorfor råder alle at tage STX, når man har en masse fag som histori... -
Hjælp til rapport
ForumindlægHej jer derude på Studiepotalen;) Min veninde og jeg er igang med en fysik/kemi rapport, hvor hovedemnet er organisk kemi og vores delemne er carbons indvirkning på levende organismer. Vi har endnu ikke fundet problemstilling eller arbejdsspørgsmål, men vi vil gerne i retning af, kan livet på jo...
