Dansk
02!
Opgave:
I det danske sprog findes der en række faste
vendinger om hænder, fx:
- at række hånden frem
- at vaske sine hænder
- at være bundet på hænder og fødder
- med livet i hænderne.
Skriv en realistisk novelle.
Novellen skal have en af de faste vendinger herover
som titel og tema.
Jeg har afleveret en novelle i dansk til min lærer. Hun gav mig 02. Jeg syntes ikke det er en ordentlig vurdering af min stil og jeg kunne godt tænke mig en genvurdering. Så er der nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak! :)
Svar #1
10. november 2014 af idioteralle (Slettet)
Jeg kan lige give respons på selve novellen... Det fint skrevet, men prøv lidt med noget uddybelse. Og hvis du kan så prøv at rette de små grammatiske fejl, der ikke så mange. ;)
Svar #3
10. november 2014 af god12345678910 (Slettet)
Min lærer sagde at der var meget dialog? og kan du måske prøve at give den en karakter? :)
Svar #4
10. november 2014 af idioteralle (Slettet)
- Jeg mener din lærer har ret, for mig kan man samligne det med et manuskrift.
- Jeg går kun i 8. så jeg er ikke så erfaren med karakter, men jeg mener det bliver til et 4 tal ;)
Svar #7
11. november 2014 af Ganymedes
Jeg har lige hurtigt skimmet novellen og må konstatere, at en ting er, at du skriver i kolonner, dine fejl ved direkte tale og grammatiske fejl. Særligt store og små bogstaver. Men en anden ting er, at du fuldstændig fejlfortolker vendingen: "At være bundet på hænder og fødder". "At være bundet på hænder og fødder", betyder i direkte overført at være diybt afhængig af noget. Og det er garanteret det, som har trukket din karakter ned.
Skriv et svar til: 02!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.