Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9941 til 9960 af 176852
  • Kemi syre/base identifikation

    Forumindlæg
    Har fået en opgave der blev gemt lidt af vejen, da jeg havde så meget andet at lave, og ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved den, og glemte lidt hvorfor vi gjorde som vi gjorde. Vi fik den opgave at identificere en syre eller base, og vi måtte selv bestemme hvordan det skulde gøres (se ...
  • Kemi, La Chatelier

    Forumindlæg
    Så er jeg på den igen .. AgBr(s)+2NH3(aq) ⇔ Ag(NH3)2(aq)+Br-(aq) Forklar hvordan følgende indgreb vil påvirke ligevægten: 1) Tilsætning af natriumbromidopløsning. NaBr? 2) Tilsætning af en stærk syre? 3) Forøgelsee af ammoniakkoncentrationen?
  • Kemi redox afstem

    Forumindlæg
    2C3H80 + 9O2 ---> 6CO2 + 8H2O Nogle der kan hjælpe medd at fortælle hvordan denne reaktion er blevet afstemt :( ? Kan slet ikke finde ud af det
  • Fejl kemi opgave

    Forumindlæg
    Opgaven og svar er vedhæftet. Mit problem er at ved startkoncentrationen af 2Ag+-ionen i b) burde ikke være 0,10M, da AgNO3 producerer en Ag+-ion og Ag2SO4 producerer 2. Så der burde stå 0,05M istf. 0,10 M.
  • navngivning organsik kemi

    Forumindlæg
    Hvorfor hedder dette stof 2-hydroxy-4 methylthoxybenzaldehyd
  • energimængde der udvikles? Kemi termodynamik

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et reaktionsskema der ser således ud 2 C2H2 (g) + 5 O2 (g) --> 4 CO2 (g) + 2 H20 (g) jeg har fundet deltaH /entalpi. den er ca. -2500 kj/mol. så bliver jeg bedt om at finde energimængden der udvikles ved afbrænding af 1 g C2H2. hvordan gør jeg?
  • Kemi B HTX - Navngiv

    Forumindlæg
    Jeg skal gøre følgende - Navngiv følgende stoffer og begrund, hvilket stof, der har højest kogepunkt CH3CH2CHOHCH3 er der nogen der kan hjælpe mig?
  • forklar sætning i kemi

    Forumindlæg
    Hej Er der én der gider at forklare mig der her: "Når Sr-38 udsender beta-partikler, er er først en neutron, der omdannes til en proton og en elektron. Herefter skydes elektronen ud fra atomkernen. Grundstofnummeret stiger én, fordi der er kommet en proton mere i kernen. Der er dannet et nyt...
  • kemi spørgsmål brug for hjælp!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp til denne spørgsmål da jeg ikke forstår. Hvordan kan næringssalte opløses i vand og hvilken rolle spiller ioner der indeholder grundstofferne kvælstof (Nitrogen), fosfat (Phosphor) og kalium.
  • Kemi - Stearinlys brænder

    Forumindlæg
    http://www.youtube.com/watch?v=qBvl-vkw8FI Er der nogen der kan forklare hvorfor at vandet stiger i denne video? C21H44 (s) + 32O2(g)-->21H2O (l) +22O2 (g) Jeg ved at stearinlyset slukkes fordi oxygenen bliver brugt op, men er i tvivl om hvorfor vandet stiger? Har det noget at gøre med at ...
  • Syre/base kemi - er dette rigtigt?

    Forumindlæg
    Har fået en opgave, som jeg er usikker på... Er den lavet rigtigt?
  • a og b

    Forumindlæg
    Når jeg sidder med opgaver med en funktion fx. lineære, eksponentielle og potensfunktioner, hvordan ved jeg så hvad a og b betyder? Jeg ved godt at a er hældningskoefficienten og b er skæring i y-aksen, men lad mig give et eksempel.. Jeg har denne opgave: Nogle lige store kugler lægges ned i e...
  • hjælp!! matematik A

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved og en linje l er bestemt ved ligningen Det oplyses, at grafen for f har to tangenter, der er parallelle med linjen l. a) Bestem førstekoordinaten til hvert af de to tangenters røringspunkter med grafen for f. b) Gør rede for, at f er en voksende funktion. hjælpppp!!
  • Mediefags eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg skal op til mediefag her d. 8 juni og jeg har ingen anelese om hvordan sådan en eksamen foregår? Er der nogle der evt. har en ide om det? Eller som selv har været oppe og som kan fortælle mig det? :-)
  • AT-eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa. Bare et hurtigt og ligetil spørgsmål: Hvis jeg dumper min AT-eksamen, bliver jeg så student eller ej? Mit gennemsnit ligger pt på 4,7 Tak på forhånd
  • Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hey. jeg har fysik eksame på Tirsdag. jeg har så også om emnet Astronomi, nogle der ved hvilken slags ting man kan trække indenfor Astronomi. bare nogle forslag?
  • Misser en eksamen

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man glemmer at møde op til en eksamen? Ja jeg ved det er dumt, men har så mange eksamener at jeg overså datoen. Nogen der kan fortælle mig hvad der så sker og hvilke muligheder der er?
  • a summary

    Forumindlæg
    hej... Vi skulle skrive et referat ud fra en tekst vi fik udleveret fra vores lære. Referatet skal aflevere på onsdag. SÅ jeg vil høre om der er nogen som gider at kaste et øje på den og evt. give mig nogle gode råd om grammatiske fejl osv. Det vil være herligt. :)"For an extended period, wh...
  • Eksamens fif!

    Forumindlæg
    Hey... er 3.ger og skal snart op til de mundtlige! ville bare høre om der var nogle som lå inde med nogle gode fif mv. som man kunne gøre inden/under eksamen for at være frisk i hovedet og kroppen og evt. hæve ens karakter uden man har sagt ngt! :)
  • Mat a

    Forumindlæg
    Punkterne A(2,3) , B(12,4) og C(3,6) danner en trekant ABC En ret linje l går gennem punktet B har parameterfremstillingen. x=12+t y=4+t*-5 Bestem koordinaterne for de punkter p på linjen l, for hvilke areal af trekanten APC bliver 17 Nogen der kan hjælpe???