Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10001 til 10020 af 154034
-
Terminsprøve
ForumindlægHvor kan man se sidste års skriftlig eksamen i matematik på A-niveau? -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej Her til sommer regner jeg med at fortsætte på AAU på linien Elektronik og IT. Den kræver: Dansk A Engelsk B Matematik A Fysik B Kemi C (eller Bioteknologi A) jeg har alle disse fag på det krævede niveau eller over, men jeg er ikke sikker på at jeg beståer dansk. jeg ha... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
Vi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B...
ForumindlægVi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B, C, D og E når han falder ? -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Terminsprøver
ForumindlægSkal man i terminsprøver i sine højniveaufag + dansk + mat B (hvis man ikke har det på A) + eng b? Ligeså ved årsprøven? -
Fedme
ForumindlægHej allesammen, mit AT-emne er Fedme, og fagene er biologi B og samfundsfag C. Jeg ved, at man bruger samfundsfagsbegreber til den samfundsvidenskablige metoder, men hvilke er her tale om? Desuden er jeg ikke helt indforstået med den biologiske metode, nogen der har nogle kloge ord at sige om d... -
Hvad skal jeg gøre??? hasterrr
ForumindlægHej SP :)) Jeg er 1.g'er og har studieretningen Global Culture med Engelsk A og Samfundsfag A. Lige nu har jeg 4 A fag. Dansk, historie, engelsk og samfundsfag. Udover det har jeg fransk fortsætter B, fordi jeg har haft fransk i 3 år i folkeskolen. Da det er mit yndlingsfag og et fag jeg føl... -
Moskva Papyrus
Forumindlæghej, jeg er i gang med at skrive SRP, men jeg er lige stødt på noget. Ved i om Moskva Papyrussen er skrevet i hieroglyffer eller hieratisk skrift? når jeg læste teksterne om står det er skrevet i hieratisk skrift, men når jeg kigger på papyrusserne kan jeg altså kun se de hieroglyffiske tal. -
Nyttevirkning...?!
ForumindlægHejsa!Er der nogle som har skrevet en rapport om "nyttevirkning" i biologi? Hvis ja så please HJÆLP.På forhånd tak for hjælpen:-)VH Louise -
skr. karakter (eksamen)
ForumindlægHej alle Vi har i vores klasse fået frigivet vores karakter i dag og det er virkelig gået dårligt i matematik A niveau skriftligt. Hvordan er det gået med jer? Kan huske der var mange der synes den var nem... -
Dumpet eksamen
ForumindlægHej Studienet, Jeg lider af skizofreni, angst og depression. Dette gør naturligvis at jeg får medicin. Denne medicin har desværre også en ret irriterende bivirkning, som gør at jeg fysisk set ikke kan holde mig vågen (Jeg har prøvet energidrik, koffein piller, naturligt ginseng og koffein ekstra... -
HJælp det haster virkeligt
ForumindlægHJÆLP... til oversæt til tysk fra engelsk.... ( vi har et emne fag som er sammen koblet med tysk og engelsk) ..Please folkens i må hjælpe mig ellers er jeg på den... jeg er lidt lost i det her...- Citér 13 timer og 13 minutter siden af Zimi Andrei Arshavin Arshavin is a very good footballer. He g... -
Mindmap
ForumindlægNu er det 20 år siden jeg gik i skole sidst hvad vil det sige at lave et mindmap i naturfag ? :) -
Energibehov
Forumindlæghej hvad er formlen for at udregne sit energibehov i kilojoule? -
Spytamylase
ForumindlægNoget der måske har noget en spytamylase rapport, nogle gode ting .. -
Pestbakterien: metoder
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive AT og har om pest. Jeg skal have hjælp til metoderne. Jeg har skrevet at det var Alexandre der isolerede pestbakterien ved hjælp af et mikroskop. Det vil sige, at jeg ikke har har benyttet metoderne, men selve Alexandre. Er lidt i tvivl om hvilke biologiske metoder ... -
Elektronprikmodel
ForumindlægHvordan vil en elektronprikmodel se ud for H2PO4^- ?? -
selektion, art, mutation, evolution
ForumindlægEr der nogen der kender nogle hjemmesider, hvor jeg kan øve mig på en test, som bl.a. handler om: selektion, art, mutation, evolution osv. Nogle hjemmesider, hvor jeg kan løse nogle testopgaver
