Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10061 til 10080 af 63055
-
Nogle der har haft ??
ForumindlægEr der nogle der går i 9 klasse der har haft disse diktater : Historien bygget i sand Familier, tv og seertal Frimærker og ansigter Bæveren vender tilbage Dyrskue Hjælp! Der er mider i min seng En cykel er ikke bare en cykel Geniet Mozart Har du været fuld? Danskerne vil have andet end sol... -
Frisør..
ForumindlægHej allesammen:) Jeg ville godt høre om man kunne tag sin uddannelse i stedet for at gå gymnasiet, 10 osv. Jeg ville godt være frisør efter jeg er færdig med 9, men sidder her og tænker lidt over om man kun gå på københanvs frisørskole, men skal bare have godt karakter i 9 klasse, så ville lige... -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
FY eksamensspørgsmål på forhånd
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, om man får spørgsmålene til den mundtlige eksamen i fysik på forhånd? -
Hjæælp !!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig fysik imorgen. Jeg har som alle de andre, et håb om at få en god karaktere. Derfor spørger jeg jer nu. Hvordan kan jeg forberede mig for at kunne skaffe et godt resultat, og hvad jeg skal være opmærksom p... -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHi Der kørte en diskussion i min klasse.. Hvis man har bestået på den nye reform, men dumpet på den gamle (ved at omregne) HAR man så bestået eller dumpet....? -
Liste over forsæg vdr. Syre/base
ForumindlægHej alle, jeg sører en simpel liste over gode forsøg med syrer og baser til mundtlig 9 klasses eksamen. Jeg ved at emnet har været oppe før, men jeg har ikke kunnet finde det som jeg søgte, så derfor laver jeg nu en ny tråd.. Altså: det jeg søger er en liste over nogenlunde lette førsøg med syrer... -
Fyldt med fejl?
ForumindlægHej. Jeg skal lave et resume af en bog i engelsk, og det har jeg så gjort her: (Tekst længere neede) Men så er det bare det, at jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt noget af det. Så jeg ville lige høre, om det virkelig bare er FYLDT med fejl, eller bare har sådan 9;normale9; fejl. (Det... -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):) -
Hvad skal jeg gøre. Tænker og tænker!
ForumindlægHej folkens I september måned lavede min klasse og jeg selvfølgelig to prøver. En staveprøve og læseprøve i dansk. Begge mine prøver gik rigtig dårligt. og når jeg siger dårligt betyder det meget dårligt. Jeg har tænkt over prøverne lige siden, og går stadig og tænker på dem. Vi har skolehjemsamt... -
Hvorfor skruer en fodbold?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) det er noget om magnuseffekten, bernaullis princip osv. Men kan nogen hjælpe angåe... -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html -
metaller i vand
ForumindlægHej, hvorfor opløses metaller i vand? -
Jordens salte
Forumindlæg1) Jeg ved, at planter er opbygget af hovedsageligt 3 slags grundstoffer, men jeg kan kun lige komme i tanke om 2 (kulstof og hydrogen), hvad er den sidste nu? 2) Derudover, hvad kan gylle bestå af? (urin, slam, svineafføring, slagteriaffald, koafføring, overskudshalm). Der kan være 3 rigtige... -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
referencetemperatur
ForumindlægHej HVad er en referencetemperatur i fysik? -
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
Hvad bliver brydningsvinklen for lys?
ForumindlægHey! jeg håber der er en der vil være så dejlig at hjælpe mig med mit fysik spørgsmål :) Hvad bliver brydningsvinklen for lys, der bevæger sig fra atmosfærisk luft til vand, hvis indfaldsvinklen er 37 grader? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) Tak på forhånd :) -
Hvad er bølgemodellen
ForumindlægJeg skal op i fysik og har trukket sprøgsmållet "forklar om bølgemodellen for lys" men jeg kan ikke finde nogen steder i mine noter hvor jeg har brygt begrebet bølgemodel. er der nogen der kan forklarer hvad bølgemodellen er? tak på forhånd! -
Bevis for idealgasligningen
ForumindlægHej.Nu skal jeg op i årsprøve i fysik her på torsdag, og sidder og bikser med beviset for idealgasligningen. Og da vi ikke har nogle ordentlige noter, eller der ikke står noget i vores bog, håbede jeg på nogle herinde kunne hjælpe mig?
