Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10461 til 10480 af 127115
-
Skal der meget til for at bestå...
ForumindlægMin sidste eksamen er old og jeg har fulgt skidt med i løbet af året + har trods hårdt arbejde langt fra kunnet nå gennem pensum. Nogen der ved om det er svært at bestå / hvor meget der skal til for... at nå op omkring 5? Oven i hatten er jeg skidt til mundtlige eksaminer så... *piv piv* -
eksamen
Forumindlæghej. jeg kan ikke rigtig huske hvordan det er eksamen (mundtlig) foregår. jeg skal op i samfundsfag, fysik eller geografi. og altså når man skal op til eksamen bliver man så hørt i det man har haft gennem året eller skal man selv "tænke".ja det er sikkert et super dumt spørgsmål, men nu... -
Differentialligningen..!
Forumindlæghej derude.. Jeg er stødt på følgende opgave med 8 delopgaver.. 7 af dem er løst men der er brok med den sidste.. Håber der er nogle der kam hjælpe.. Angiv den løsning til diff. 8) y´´ = -9y I dette tilfælde skal løsningen gå gennem linieelementet (½pi,0;3)... Håber der er hjælp derude På ... -
Konstruktiv kritik af samfundsfag A-niveau afl. ønskes
ForumindlægHej, Jeg skal til at aflevere min sidste samfundsfagsopg. på A-niveau og har virkelig brug for en topkarakter grundet mit gennemsnit. Det plejer at gå godt (får 10 ), men jeg ville være meget taknemmelig hvis en kvalificeret person ville læse den i gennem og komme med kritik! Tak på forhånd... -
KINA
ForumindlægGODaften ALLEsammen!! Håber at der er nogle som kan hjælpe mig med en besvarelse til geografi... anyway..her kommer apørgsmålet: "Lav en beskrivelse af Kinas økonomiske udvikling gennem de sidste 20 år. Husk at begrunde og skriv både positive og negative tendenser." på forhånd ta... -
argumenter for negative masse m.m.
ForumindlægHej jeg sider og laver den sidste kemi rapport inden jul =) men kan ikke finde på argumenter for at stofmængden der har reageret med en alkohol bliver negativ :( stofmængden for x giver -0,0026 massen for X giver -0,0035mg det er en redoxrektion med bestemmelse af en alkohol har gen... -
Hjælp til synopsis om ligestilling!
ForumindlægHey, jeg er gået lidt i stå med min synopsis. Min Problemstillinger: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? og jeg tager mest udgangspunkt i kvindernes ligestilling.. men mangler lidt at få opstilliet nogle forholdsvis r... -
Alkohol !! HJÆLP ! og forsøg !!
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen på fredag. Men da alkohol var edet sidste emne vi gennem gik mangler jeg en rapport om det? Og jeg mangler nogel gode forsøg til følgende emner: Salte syre og baser jordens salte alkohol partikler når felter forandres. Tak, håber virkelig nogen kan hjælpe mig !! -
eksamen-portfolie
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til eksamen i morgen i dansk, om som noget nyt, skal vi i de sidste 5 min fortælle om vores udvikling i det skriftlige, altså vores skrivning af stile gennem alle årene. Er der nogen af jer, der har prøvet det? hvordan foregår det? Please skriv, hvis vi ved lidt om det, ... -
Meget kort: Er det rigtigt?
ForumindlægSidder med denne forholdsvise nemme opgave: http://peecee.dk/upload/view/138161 Jeg får følgende: Erstatningsresistancen pver parallelkoblingen får jeg til: 2,1 ohm Erstatsningsresistancen over seriekoblingen får jeg til: 10,2 Spændningesforskellen over parallelkoblingen får jeg til: 4,2V Og til ... -
AT-råd
ForumindlægHej.. Jeg skal op til, AT om en uge.. Vil hører om, hvordan man skal disponere over sin tid ? Skal jeg gennemgå noget af synposen til Eksamen eller skal alt stoffet være nyt? Til sidst ville jeg hører, hvad i synes jeg skal gennem gå til eksamen og i hvilken rækkefølge? Håber på hjæ... -
Differentialligning
ForumindlægHej Hurtigt spørgsmål... Differentialligningen dy/dx = -2xy+x har en løsning y=f(x) hvis graf går gennem P(1,2). Bestem en forskrift for f. Så skal jeg først samle alle y og x-værdier på hver sin side af lighedstegnet men er dette gjort her: y'+2xy=x Hvis ikke, hvordan får jeg så det si... -
Disposition
ForumindlægHej Skal til snart til kemi b eksamen, og vi kan trække alle de forsøg vi har lavet gennem de sidste to år. Jeg har tænkt mig at lave en disposition, er der nogle som har erfaring med hvordan man laver den så struktureret som muligt? Eller måske ligefrem han en "type opskrift" ? Gener... -
Opgave om Disney, produkt?
ForumindlægHej allesammen : ) Jeg er sammen med min gruppe igang med at skrive en stor opgave om Disney. Men vi mangler at produkt og kan slet ikke finde på noget. Vi har skrevet lidt om Disneyficering (menneskliggøring af dyr) , Generationer og ændringen af Disney gennem de sidste 100 år. Vi er helt los... -
Fodbold kulturens udvikling
ForumindlægHej Nogen der har nogle artikler eller noget information om fodboldkulturens udvikling i københavn gennem de sidste mange år. Måske noget om, at mange unge (også piger) er begyndt at tage i parken fordi det er inn/smart. Mange tager nærmest derind for at tage en story til deres instagram. Tak ... -
Energipyramider
ForumindlægHalløj, sidder lige med nogle lektier, og har lige en række spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af: 1. Forklar, hvorfor producenter er forudsætningen for alt liv på jorden 2. Forklar, hvorfor mængden af kemisk energi, som strømmer gennem et fødenet, aftager fra første til sidste trofiske nivea... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Bestem dens centrum og radius
ForumindlægHej.. Jeg er løbet på et stort problem, som betyder jeg virkelig har brug for hjælp til en opgave. En cirkel har ligningen x2 + y2 -8y =33. Bestem den centrum og radius. Beren derefter de eksakte koordinater til cirklens skæringspunkter med koordinatakserne.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gib... -
samfundsøkonomi, HASTER!
Forumindlæghvordan opnår man bedst muligt de samfundsøkonomiske mål som: fuld beskæftigelse på arbejdsmarkedet, stabile priser, økonomisk vækst og ligevægt på betalingsbalancen? håber i kan hjælpe for det HASTER ! på forhånd tak for svar -
Diff. regning med tangenter
ForumindlægEn opgave, som ikke vækker en eneste forståelse hos mig. Opskriv en ligning for tangenten til grafen for f(x)=√x i (x_0,f(x_0 )). Bestem derefter koordinaterne til tangentens skæringspunkter med koordinatakserne. Tangenten og koordinatakserne afgrænser en trekant i 2. kvadrant. Beregn...
