Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10481 til 10500 af 14099
-
Eksponetiel funktioner og min matematikrapport
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige nu igang med en eksamens rapport i matematik Jeg har valgt at fokusere på et emne der omhandler at jeg skal bygge et isoleret hus Jeg har mange gode ideer til hvad jeg vil komme omkring, men jeg kan virklig ikke komme på noget hvor jeg kan indrage eksponentielle ... -
Litterær artikel: Lus af Lotte Kirkeby
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en litterær artikel af novellen Lus af Lotte Kirkeby. Der skal laves en analyse og fortolkning af novellen, samt bl.a. fokuseres på tekstens fortællerforhold og fremstillingen af relationerne mellem novellens personer. Derudover laves en perspektivering til f.eks. tema eller ... -
tekster fra romantismen?
ForumindlægJeg skal til dansk eksamnen og har trukket litteraturhistorie 1800-1900 cirka deromkring. Jeg har valgt jeg gerne vil have om perioden romantismen 1820 - 1850 altså, mennskets skyggesider, begær osv. Jeg har kigget lidt på Sildig Opvaagen, men er i tvil om den har fokus på romantismen, men den... -
Eksamenshjælp
ForumindlægHej, Jeg har trukket mundtlig dansk, som afsluttende eksamen her til sommer, og har derfor et spørgsmål. Jeg kan komme op i spørgsmål i de 3 søjler: Litterær, sproglig eller medie. Jeg er ved at udarbejde lidt noter til, hvad der er vigtigt at komme ind på, hvis man trækker hver af de 3 emner. E... -
Grim og Dum novelle
ForumindlægHej. jeg er er ved at forberede mig til dansk mundtligt og har valgt novellen "grim og dum" af Gretelise Holm. jeg er rimelig lost på nærmest alt hvad jeg skal snakke om, så håber i har nogen gode ting at sætte fokus på, perspektiverings tekster, hvorfor hun har skrevet den som en dag... -
SRP-materiale
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive SRP i psykologi og engelsk, hvor jeg skal skrive om psykopati (dyssocial personlighedsstruktur), hvorunder jeg gerne vil fokusere på hverdagspsykopater. Men jeg mangler noget materiale, jeg kan analysere mm. Jeg har fundet noget materiale på dansk, men da jeg sk... -
arbejdskravsanalyse af cykel atlet
Forumindlægjeg skal skrive srp om EPO med fokus på tour de france og derfor skal jeg blandt andet lave en arbejdskravsanalyse af en tour de france cykelrytter er der nogen der har sådan en eller ved hvor jeg kan finde en? andet hjælp modtages også med kyshånd, her er noter overskrifter for det jeg skal... -
SRP: Strunge+Bowie+evt. punken(Engelsk A+Dansk A)
ForumindlægHej! Jeg skal her til december skrive SRP i Engelsk A og Dansk A om Strunge og Bowie samt evt. punken. Jeg vil sammenholde forskellige tekster og komme ind på deres iscenesættelse i form af Bowies Ziggy Stardust og Aladdin Zane samt Strunges Simon Lack. Jeg har dog 2 problemer: 1. Bowies imponer... -
Lineære differentialligninger
ForumindlægJeg har fået stillet følgende spørgsmål: Redegør for begrebet lineære førsteordens differentialligninger med fokus på differentialligningen y’= b-ay. Bevis den fuldstændige løsning til denne differentialligning. Giv et eksempel på anvendelse af differentialligninger. Men forholder det sig ... -
feminisme og ligestilling praktisk produkt
Forumindlæghej Jeg har projekt i næste uge. Vores overemne er forandring og konsekvens. Mit underemne er feminisme. Jeg tænker jeg vil undersøge lidt mere om feminisme, ligestilling mellem kønnene og hvordan det har ændret sig gennem tiden. Jeg vil gerne fokuserer på de lidt mere ekstreme feminister og li... -
feminisme og ligestilling mellem kønnene projektopgave
Forumindlæghej Jeg har projekt i næste uge. Vores overemne er forandring og konsekvens. Mit underemne er feminisme. Jeg tænker jeg vil undersøge lidt mere om feminisme, ligestilling mellem kønnene og hvordan det har ændret sig gennem tiden. Jeg vil gerne fokuserer på de lidt mere ekstreme feminister og li... -
Feminisme/ligestilling
ForumindlægHej, min veninde og jeg har projektuge og vi har om ligestilling mellem mænd og kvinder, og vores fokus ligger henholdsvis mest på feminisme. Vi mangler nu bare et kreativt produkt, og vi kan simpelthen ikke komme i tanke om noget. Vi vil godt formåde at lave noget nyt. En video, folder, hjemmesi... -
Kreativt produkt til projektopgave
ForumindlægHej alle hjælpsomme venner:-) Jeg har brug for hjælp til min projektopgave. Min gruppe og jeg står uden en ide til et kreativt produkt. Vores delemne er miljø og vores emne er sekter. Vi har valgt at fokusere på sekter generalt, men vi zoomer også ind på Jehovas Vidner. Vores problemformulering ... -
Hjælp til start med fransk
ForumindlægHej! :) Folkeskolen jeg går på, har valgt ikke at have fransk på skemaet i 9. klasse. Derfor har jeg valgt at kaste mig ud i selvlæring af sproget. Jeg har været igang i en måned. Her har der dog mest været fokus på det basale ... Introduktion, tal, familie, klokken osv.. Efter så at have arbejd... -
hjælp til problemformulering i Historie
Forumindlæghej. jeg står og skal skrive en faglig hoved opgave i Historie som skal være på omkring 21 sider så jeg vil høre om der er nogen der har nogle ideer til hvad man kunne skrive om? jeg tænker selv anbringelser fra det tidlige 1900 tal til i dag med fokus på åndssvageforsorgen, psykiatrien, mand o... -
Hjælp til analyse
ForumindlægJeg skal skrive SRP i samf A og idræt B, hvor mit emne er fedme/ overvægt. Jeg skal komme ind på årsager til fedme, både fysiologiske og samfundsårsager. Jeg skal også komme ind på hvilke politiske tiltag man kan lave, for at forhindre at flere og flere bliver overvægtige, herunder kritik af... -
er der nogen ved hvad 3.g studentereksamen dansk stilhæfte emnerne bliver i år 2004?
Forumindlægskriv venligst. jeg ville sætte pris på det. -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
fotosyntese hjælp (1.g)
ForumindlægHey, jeg er lige startet i 1.G og.....jeg har nogle problemer med disse spørgsmål:Forbruger en grøn plante CO2, når den udsættes for lys?Behøver en grøn plante lys for at lave fotosyntese?Her vil jeg sige ja. (Ifølge mine resultater fra forsøget). Er det rigtigt? -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ...
