Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10521 til 10540 af 35503
-
Har i nogle gode huskeregler til FP10
ForumindlægHar i nogle gode huskeregler til FP10 skal op til det den 6/5 2015 -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
Dumper Dansk A - kan jeg stadig gå videre til min ønsket retning?
ForumindlægGoddag Min ønsket retning på universitet er maskin og produktion og kravene er lige blevet ændret! Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt kemi C eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Jeg er sikker på at dumpe dansk A mundtligt i min årskarakter,... -
Eksponentiel udvikling og fordoblingskonstant
ForumindlægNogen der kan finde ud af denne opgave? :)))) I en model kan udviklingen i antal biler, der kører pr. døgn på en bestemt motorvejs strækning, beskrives ved funktionen: f(x):=123700*(1.02)^x hvor f(x) betegner antal biler pr. døgn til tidspunktet x målt i år efter 2015. A) Giv en fortolkni... -
Basisk fosfatase
ForumindlægEr der nogle der ved hvilken funktion basisk fosfatase har i vores krop? (andet end at det katalyserer reaktioner) -
Analyse af Under slåenbusken af Naja Aidt
ForumindlægHej! Jeg skal snart aflevere en analyse af "Under slåenbusken" af Naja Aidt, men sidder lidt fast i forhold til historiens kernebudskab og fortolkningen af Bittens mærkelige kommentare: "Min mor er et støvfnug", "De er lavet af støv, og guldstøv til fregnerne og håret&quo... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler... -
SRP - Epigenetik(Go/no go)
ForumindlægHej allesammen. Jeg overvejer at skrive min kommende SRP i emnet ''Epigenetik'', så ville egentlig bare høre om der er andre, som har haft tidligere erfaring med dette emne? (Hvis i har nogle interresante vinklinger til emnet, må det også meget gerne komme med). - Det bliver nok ... -
Fastholde noget man har "udregnet" (trykket enter) i ti-nspire? SAMT reduktion i TI-nspire
ForumindlægJeg har oplevet, at når jeg trykker enter i TI-nspire, og der kommer et svar frem, så bliver det ikke altid gemt? Er dette også tilfældet, såfremt man gemmer i PDF? Det ville være så øv, hvis man fik fejl for dette, nemlig. Jeg har vedhæftet et eksempel. - Og forresten: kan man reducere på TI-... -
Biokemi B eller Biotek
ForumindlægHvad er foreskellen på retningslinjerne biotek (Biotek A/Mat A/ Fys B) og biokemi (Biologi A/Kemi B)? -
Elektronprikmodel
ForumindlægHvordan vil en elektronprikmodel se ud for H2PO4^- ?? -
Evolutionsteorien!
ForumindlægHej Alle. Er der nogle som har skrevet SRP i evolutionsteorien? -
AT 2014 mad og mennesker
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT i emnet 'mad og mennesker' hvorefter jeg skal op i en årsprøve i det valgte emne. Dog så ved jeg ikke hvad man kan skrive om inden for i det emne, deruover så beskæftigere os med fagene biologi ig kemi til dette AT forløb. Er der nogen der ved hvad man kan skrive,... -
aalborg universitet eller odense universitet
ForumindlægHej, jeg bliver færdig med min studenter eksamen til sommer og har tænkt på at søge ind på kemi-bioteknologi uddannelsen. Mit spørgsmål er hvilket universitet synes i er bedst? Jeg er mega tvivl fordi jeg har både hørt godt om aalborg uni og odense uni, men hvad synes i er bedst. -
Beregn Ligevægtskonstanten.
ForumindlægHej Jeg sidder og øver mig til bioteknologi eksamen og har vedhæftet en opg som jeg prøver at forstå: Jeg ved at k= [C6H50CL(aq)] Betyder det at, jeg for at beregne ligevægtskonstanten blot skal bestemme den aktuelle stofmængdekonc. af C6H50CL(aq)? Jeg har svært ved sådanne opgaver, så jeg ... -
Abort
ForumindlægHejsa SP! Jeg går i 3g og skal snart op til AT-eksamen! Mit emne er grænser for liv - abort, og jeg har valgt religion og bioteknologi. Jeg vil spørge om hvad jeg kan undersøge med hensyn til abort i de to fag. Jeg er lidt tvivl om hvordan jeg skal undersøge emnet med hensyn til religion? Håber ... -
pH i blod
ForumindlægSkal op til mundtlig bioteknologi snart og har et spørgsmål jeg ikke kan svare på: "Forklar hvordan man kan undersøge pH-værdien i i blod. Kom ind på titrering og puffersystemer." Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg trækker et sådan spørgsmål til den mundtlige eksamen - ... -
stofskifte
ForumindlægHej, sidder og laver synopser til bioteknologi eksamen, jeg ville høre om der er nogle der evt. kan hjælpe mig med disse spørgsmål, kan ikke finde ud af hvad jeg skal svare og hvordan jeg skal gøre :-) - Redegør for hvordan celler kan regulere deres enzymproduktion og enzymaktivitet afhæn... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ...
