Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10821 til 10840 af 14099
-
DHO - Historie 1.g
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive DHO - Historie nu her.. Den skal afleveres på tirsdag og er endnu ikke startet, da jeg er ret lost, og min lære ikke kan forklare mig det bedre end hvad hun har gjort.. Så jeg vil høre om nogen kunne hjælpe mig med at begynde på min redegørelse?? Min problemformulering ly... -
Essay. Teen Addiction. HJÆLLLPPP!!!
ForumindlægTekst: Despite knowing the risk, many teeneagers drink alcohol, smoke tobacco or even do drugs. Write 500-600 words in wich you discuss the problem. Jeg ved ikke om jeg skal skrive nogle spørgsmål, og så i min tekst besvare mine spørgsmål, uden at jeg rent faktisk har skrevet dem, som en del af... -
Danmarks energiforsyning
ForumindlægJeg har fået en Naturgeografi aflevering hvori jeg skal besvare følgende spørgsmål: Danmarks energiforsyning er afhængig af de fossile energistømme. - Begundelse af porblemstillingens relevans og aktualitet - Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge der knytter sig til problemstillingen - ... -
ytringsfrihed
ForumindlægHej allesammen. Har hårdt brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at skrive en opgave om ytringsfrihed. Jeg har valgt kort at fokusere på artikel 19 (FN's verdenserklæring om menneskerettighederne) der siger: "Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til at ... -
HJÆLP-SRO om Roskilde Festival i oplevelsesøkonomien
ForumindlægKære studieportalen og dens brugere! Jeg er ved at skrive SRO om Oplevelsesøkonomien, og min opgave lyder således: "Begrebet "oplevelsesøkonomi" bedes beskrevet. Med udgangspunkt i en konkret selvvalgt virksomhed i Danmark ønskes en beskrivelse af virksomheden med særligt fok... -
Frusteret over tekst materiale!!
ForumindlægHej alle sammen. Vi har min klasse HF.2ÅR i KSH, naturligvis øvet os på at lave synopsis ud fra et prøvemateriale Alle gange vi har gjort det har vi fået et kompendium om f.eks sovietunionen eller Indien, alt efter tema Så skulle vi bare læse det, og finde det vigtigste og lave synopsis ... -
Kvaternioner og rotationsmatricer
ForumindlægPrøver lige at poste spørgsmålet igen, for at se om der er nogen der kan byde ind med noget:) Hejsa, Når en kvaternion på formen z=a+bi+cj+dk skal beskrive en rotation bruger man oftest kvaternionens rotationsmatrice, men hvordan kommer man frem til denne? Jeg ved, at kvaternioner kan opskrive... -
+ - () ?
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål til når man skal ophæve en minus parentes .. hvis nu jeg havde et regnestykke (tal passer ikke men det er heller ikke det jeg vil fokusere på) (5x-3)2-(6x+7)*(7x-3)=(5x-13x)x-7 A) første parentes er i anden og jeg ved at jeg ikke skal lave noget om på det minus der e... -
Sundhed
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
sundhed-SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
Sundhed
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag og idræt. Jeg har valgt et emne der hedder sundhed og idræt, hvilket selvfølgelig er et meget stort emne, så jeg har valgt nogle ting jeg vil fokusere på. Jeg vil gå ind og se på hvordan man kan undgå disse sundhedsproblemer, som der er s... -
Dansk samfundsfag SRP, mangler inspiration
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP. Som fag har jeg valgt dansk og samfundsfag (A). Jeg vil i min opgave forsøge at belyse det senmoderne samfund generelt, for derefter at fokusere på bestemte tendenser kendetegnende for senmoderniteten vha. sociologiske teoridannelser - speciel... -
Jura
ForumindlægHej SP Jeg skal til at starte i 2.HF, og mine karakter er ikke hvor de skal være. Snit pt. på 3.7 Jeg vil spørge jer. Tror i det er muligt for mig at komme ind på Jura efter HF, hvis jeg tager mig sammen i år, og virkelige fokusere i skolen? Jeg ved godt det kun er mig selv der kan tage beslu... -
Afsætningsmodeller til konkurrence og markedsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om Microsoft's operativsystemer på det amerikanske marked. Min problemformulering lyder således: Med udgangspunkt i en kort beskrivelse af Microsoft, bedes du med fokus på en markedsanalyse klartlægge, om Microsoft kan bevare sin dominerende position på... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej! Er der nogen der er super gode til at skrive problemformulering, som gider at hjælpe mig? Min opgaveformulering, som jeg skal skrive en problemformulering ud fra, lyder: - Redegør for centrale begreber indenfor kryptering med fokus på udviklingen op til anden verdenskrig illustreret med ekse... -
Hooliganisme
ForumindlægHej, Jeg søger råd til min analyserende del af min SRP, der som sagt omhandler hooliganisme i England. Jeg har besvaret min redegørende del - en redegørelse for hooliganismens opståen og udvikling i England gennem 60'erne og 70'erne. Nu er jeg så kommet til den analyserende del, hvor jeg ... -
Udledning af cosinusrelationerne - hjælp!
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og en af opgaverne jeg skal have forberedt mig på lyder sådan: Angiv Pythagoras sætning. Gør rede for beregningerne i en vilkårlig trekant. Udled formlen for cosinusrelationerne med særligt fokus på anvendelsen af Pythagoras sætning på en vilkårlig tre... -
Energi
ForumindlægHejsa Jeg sidder og laver en dispostioner om "energi og effekt", og jeg er gået lidt død i det. Det er på B-niveau, men jeg synes slet ikke der er nok kød på til at lave en ordenlig fremlæggelse. Stikordene er energiformer og energiomdannelse, effekt, energi og effekt afsat i en ... -
Ecstasy - positive anvendelser?
ForumindlægKære alle! Jeg læser i øjeblikket til eksamen og lige pt er det nervesystemet og ecstasys indvirkning på dette som er i fokus. Jeg har funder ud af MDMA mange negative fysologiske virkninger, men min lærer lægger op til at designerdrugget også har positive anvendelser. Det eneste jeg pt har... -
AT-Fag engelsk og samf.
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er lidt forvirret omkring valg af fag til AT, jeg ved at det skal være noget med engelsk og så har jeg tænkt lidt på historie. Men problemet er, at alle de historielærer jeg har snakket med anbefaler samfundsfag til den sag jeg vil skrive om, som er noget med overvågning ...
