Debat

Jura

09. august 2020 af SJAKAL1337

Hej SP

Jeg skal til at starte i 2.HF, og mine karakter er ikke hvor de skal være. Snit pt. på 3.7 

Jeg vil spørge jer. Tror i det er muligt for mig at komme ind på Jura efter HF, hvis jeg tager mig sammen i år, og virkelige fokusere i skolen?

Jeg ved godt det kun er mig selv der kan tage beslutninger, men mange af mine venner siger det er for urealistisk. 

Jeg har skrevet til alle mine lærer, og informeret dem om jeg gerne vil give den en skalle i år, så de ved det. 

Hvad skal jeg gøre? Min plan er:

* Skrive noter i timen

* Tage mig sammen

* Høre efter hvad læreren siger, og skrive ned

* Læse hele pensum inden eksamen i slutningen af 2hf. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2020 af Larsdk4 (Slettet)

Ja med den rette studieteknik :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. august 2020 af Smut1

Så vidt jeg ved, betyder karaktererne fra første år ikke så meget, da de ikke har stor indflydelse på gennemsnittet.
Så det er op til dig :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. august 2020 af Eksperimentalfysikeren

Den karakter, der gives til eksamen, angiver hvor stor en del af stoffet, man behersker på det tidspunkt (så godt de nu kan vurderes ud fra en stikprøve.) Der er ikke tale om en vurdering af, hvor meget arbejde, du har lagt i det i løbet af året. Karaktererne efter første år beskriver tilsvarende, hvor meget man behersker på det tidspunkt i forhold til det, der er gennemgået.

Afgangskarakteren er ikke afhængig af førsteårskarakteren. Du kan i princippet læse det hele op til 12 rent, hvis du har evnerne til det og vil gøre arbejdet. Det er bare noget hårdere, end hvis du havde nået at få første års pensum på plads nu.

En ekstra bemærkning: Vær forsigtig med, hvor højt du stiler. Hvis du stiler for højt, kan du gå ned med stress og dermed sætte det hele over styr. Få evet. nogen til at hjælpe dig med at vælge et passende niveau.


Skriv et svar til: Jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.